Expanzióra fel?! – A külföldi terjeszkedés buktatói az e-kereskedelemben

export

A GKID és Mastercard közös felmérése szerint hazánkban csupán az e-kereskedők 14 százaléka értékesít a határon túlra, így a hazai webshopok 86 százaléka egész egyszerűen kihagyja az export lehetőségét. Eközben a kínai kereskedők is egyre hatékonyabban tarolják le olcsó tömegcikkekkel a vásárlóerő csökkenése miatt minden korábbinál nyitottabbá váló európai vásárlókat.

Continue reading

Bőgel György: Sárkánnyal versenyezni

kínai

A magyar fogyasztók szívesen vásárolnak online, de közülük egyre többen választják az „olcsó, színes és szagos” kínai szállítókat. Az e-kereskedelem látványosan globalizálódik: a vásárlók egyre több pénzt költenek a globális cégek felületein, akik közül jelenleg leginkább a kínaiaknak áll a zászló. Ezt a jelenséget igyekszik történelmi távlatokba helyezni Bőgel György új elemzése – remélve, hogy a múlt alapján talán jobban felmérhető a jövő.

Continue reading

Eddig a ChatGPT még csak az első iPhone szintjén mozgott

Weboldal vagy webshop tulajdonos vállalkozóként mindenképp érdemes megértenünk, hogy milyen folyamatok és fejlesztések zajlanak a mesterséges intelligencia területén. ChatGPT vagy más a befutó? Tudnunk kell, mert csak így őrizhetjük meg pozíciónkat a piacon, és fejleszthetjük a belső folyamatainkat. Összeszedtem, mire számítok a mesterséges intelligenciától 2024-ben.

Continue reading

Wolf Gábor: ha előfizetéses rendszert indítasz, rögtön kiderül, kik a legjobb vevőid

előfizetéses

Hogyan betonozzuk be a kapcsolatunkat a vásárlóinkkal? Erre is megfelelő eszköz lehet az előfizetés! Legalábbis ezt állítja Wolf Gábor, a Kisvállalati Marketing Biblia szerzője és a Marketing Commando vezetője, aki saját vállalkozását, a gotomarketinget is előfizetéses modellben működteti. A marketing szakembert a saját tapasztalatairól kérdeztük.

Continue reading

Egy könyv, ami letaglóz, olyan halálosan súlyos a diagnózisa

könyv

Száznál több tudóssal, aktivistával, újságíróval és íróval közösen készült egy könyv Greta Thunberg neve alatt arról, amit ma tudni kell a klímaválságról. A világ által egyszerre ikonizált és utált svéd klímaaktivista állítja: mindez elsősorban információs válság. Amiért szerinte leginkább a média a bűnös, mivel nem tudatosítja kellőképpen a helyzet komolyságát.

Continue reading

A logisztikával hódítja meg az európai piacot a kínai óriás

alibaba

Ha megkérdezzük Európa lakóit, hogy vásároltak-e már árut az Alibaba platformján, azt a választ kapjuk, hogy „Ugyan már, nem”. Ugyanakkor, ha meglátogatjuk az Alibaba logisztikai részlegét, a Cainiao liege-i raktárát, akkor olyan forgalommal találkozhatunk, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy ez a kézlegyintés nem igaz. Az európaiak felfedezték a nagy kínai e-kereskedelmi piactér „kincseit”.

Continue reading