Két év kellett csak hozzá, hogy gyökeresen megváltoztassák a légi szállítást a nagy online kereskedelmi vállalatok megrendelései és az ezzel foglalkozó vállalkozásokat (a tulajdonosaik számára) aranytojást tojó tyúkká tegyék. A hagyományos szállítmányozási és a logisztikai ágazatból nézve azonban inkább az üzletükbe csipkedő harci kakast látják bele ezekbe a webes cégekbe.
Az elektronikus kereskedelmen belül az egyik legfontosabb új fogalom a gyors kereskedelem, amely a megrendelt termékek minél gyorsabb kiszállítását jelenti. Indiában olyan verseny bontakozott ki ebben a szolgáltatásban, hogy a q-commerce-szel foglalkozó cégek részvényei a tőzsdén is versenyt futnak egymással a drágulásban.
Mik a hazai logisztikai szektor legjelentősebb trendjei? Mitől ilyen jók a kínaiak? Vajon az olcsó emberi erőforrás vagy a robotizáció jelenti a jövőt? A válaszokat Colin Snead, a Pactic vezetője segítségével kerestük.
Az év végi bevásárlási szezon örömteli kihívásokat támaszt az online kereskedőkkel szemben, hiszen miközben az egekbe szöknek a feladataik, cserébe ez az évnek az az időszaka, amikor jól muzsikálhat az üzlet. Ennek persze van egy feltétele, mégpedig a jó felkészülés a nagy karácsony előtti pörgésre.
Az alábbiakban konkretizáljuk, milyen fejlesztésekkel is történt a felkészülés az idei főszezonra egy csomaglogisztikai szolgáltatónál. "A DPD idén is átfogó fejlesztésekkel készült az ünnepi csúcsra, hogy az év legforgalmasabb időszakában is biztosítsa a gyors és megbízható kézbesítést" - közölte a cég, de lássuk, mit is jelent ez egészen pontosan!
A csomagautomata elterjedése és népszerűségének növekedése eddig megállíthatatlannak tűnt, ám éppen az egyre növekvő kereslet lehet az egyik fő oka a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg az idei Nagy Webáruház Felmérés.
A logisztika és fulfillment mára már egy dinamikus ökoszisztéma. Olyan ahol minden helyszín – legyen az egy kiskereskedelmi üzlet, egy elosztóközpont vagy akár egy partner létesítménye – kapcsolódik, azonnal képes reagálni a vásárlók igényeire és kiszolgálni azok megrendeléseit.
Az e-kereskedelem dinamikus növekedése és a vásárlói igények változásai folyamatos kihívások elé állítják a logisztikai cégeket, különösen a kiemelt, forgalmasabb ünnepi szezon során. Az olyan csúcs vagy peak-időszakok, mint a karácsony vagy a Black Friday, komoly terhelést jelentenek a csomagküldő szolgáltatók számára. Ebben a helyzetben az operációs felkészültség, a modern technológia és az automatizáció jelentik a kulcsot a hatékony működéshez.
A fast fashionnel foglalkozó Shein alapítója Chris Xu, egy Egyesült Államokban született SEO szakértő. Vállalkozása az elmúlt másfél évtizedben az egyik olcsó kínai ruha kereskedőből globális, kizárólag online működő divat óriássá nőtte ki magát. A Shein működésének egyik sarokköve, a logisztika, mely most - a jelek szerint - jelentős mértékben meglazult.
Az elmúlt évben robbanásszerűen megnövekedett a Kínából érkező csomagok száma Magyarországon. Az online kereskedelem terjedése - különösen az olyan platformok révén, mint az AliExpress, a Shein, vagy a Temu - új dimenziókat nyitott a magyar fogyasztók számára. A kínai árudömping nemcsak a kereskedelem struktúráját változtatta meg, hanem jelentős hatást gyakorolt a logisztikai szektorra is. Különösen az olyan kiscsomagszállítással foglalkozó vállalatokra, mint a DPD Hungary.
Mi a megoldás, ha egy kis cég a karácsonyi, partneri köszöntést néhány palack borral, itallal szeretné megoldani? A DPD Wine Logistics éppen erről szól! A csomaglogisztikai cég fejlesztése a törés, sérülés és rázkódásmentesség kulcsszavaira épült, és a tesztek a várakozásokat hiánytalanul visszaigazolták.
Örök kérdése az online kereskedőknek, hogy mivel tudnának még a kedvében járni vásárlóiknak. Egy friss felmérés kiderítette, hogy van egy olyan elvárás is, ami elég természetesnek hangzik, ám teljesítése igencsak próbára teheti a boltosok és logisztikai partnereik tudását.
Nem csalás, nem ámítás, hogy garantálható a megrendelések másnapi kézbesítése, hogy extra költségek nélkül is elérhetők fenntartható szállítási megoldások, s hogy dinamikussá tehető a csomagok nyomon követése és a kiszállítási paraméterek menet közbeni módosítása is. A DPD-nél ehhez az ügyfélnek csupán egy applikációt kell használnia.
Csalódást hozott az idei év azoknak, akik – elfogadva az előrejelzéseket – arra számítottak, hogy 2024-ben jobban, megbízhatóbban, pontosabban fognak működni a kereskedelmi ellátási láncok, mint 2023-ban. Kiderült, hogy ez a várakozás nem teljesül. A kérdés az, hogyan birkózzanak meg a webáruházak ellátási láncuk továbbra is ingatag helyzetével.
Latin-Amerika ugyan messze van Magyarországtól, de az e-kereskedelem a mai világ egyik univerzális üzleti formája. Így tanulságos lehet, hogyan emelkedett ki a „futottak még” online kereskedők közül a MercadoLibre a figyelemre méltó vállalatok közé. Legalábbis a szingapúri Sea Limited nem szégyell tanulni tőle.
...