Felsorolni is sokáig tart, hogy milyen sokféle módja van a webáruházak tulajdonosának az ügyfeleikkel folytatott kommunikáció frissen tartására. Hosszabb-rövidebb listákat készíthetünk ezek felsorolásával, ám a javaslatokban fogunk találni egy közös üzenetet. A kommunikációban már az indulásnál magasra kell tenni mércét, amit azután később csak még feljebb emelhetünk.
A futárok látványa az utcákon és a bejárati ajtók előtt a koronavírus-járvány idején vált megszokottá, ám azóta a házhozszállítás mellett nagyot fejlődött a csomagpontra kézbesítés is. A szállítás terén a Magyar Posta futárcégének kötelező feltüntetése borzolta a webshoptulajdonosok idegeit 2024 elején, ám erre is van már válasz: a Shoprenter Go szolgáltatás.
Az elmúlt tíz évben gyökeres változáson ment át az e-kereskedelem. A viszonylag könnyű piacra lépés nyomán olyan sok webáruház jött létre, hogy ma csak az lehet sikeres közülük, amely kiemelkedően jó a marketingben.
Egy webáruház üzemeltető sikereiről és kudarcairól a tanácsadók tudnak a legtöbbet, mert számos vállalkozással találkoznak, így esettanulmányokból tudják leszűrni az általános tapasztalatokat. A webáruház indítási folyamatnak ez is a része - akkor is, ha a már gyakorló cégek erről gyakran megfeledkeznek.
Az internet virtuális terében működő webáruházak láthatatlanok addig, amíg az internetes keresők nem dobják fel azokat a világhálón szörfözők képernyőire. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a jó marketingen múlik, hogy ez minél gyakrabban megtörténjen. Ez a webáruház indításról szóló sorozatunk következő tétele.
Aki webáruházat akar létrehozni és üzemeltetni, annak alapból egy erős, legalább hat (de inkább hét) számjegyű kiadással kell számolnia. A legnagyobb fejfájást nem is a kiadások nagysága jelenti, hanem azok alig követhető sokfélesége. A webáruház indításról szóló sorozatunk új részében ésszerű, eredményes költséggazdálkodási megoldásokat vettünk sorra.
A jó webáruházakat azt különbözteti meg a rosszaktól, hogy magasabb forgalmat érnek el. Eddig egyszerű a dolog. Az internet virtuális terében azonban egyebek mellett titokzatos algoritmusok is befolyásolják a sikert.
A webáruház indítása azért is komoly felelősség, mert sok olyan aranyszabály van, amit nem megfogadni, hanem kikerülni érdemes. Összegyűjtöttük a legveszélyesebb "jó tanácsokat".
Minden e-kereskedő arról álmodik, hogy felépíti a webshopját, ami azután csak szépen termeli a pénzt. Ám ezen az úton számos banánhéj vár rá, amit, ha figyelmen kívül hagy, az álom így rémálommá válhat. Ezt a témát járja körbe a webshopok indításáról szóló sorozat 3. része.
A webáruház építése szakmai felkészültséget, a dizájn iránti érzéket, a bevált és az egyedi ötvözésének képességét igényli. Szerencsére bőven támaszkodni lehet mások tapasztalataira és tanácsadók segítségére. Erről szól a webshopindításról szóló sorozatunk második része.
Az elektronikus kereskedelem világát ismerők szerint: mielőtt valaki webshop vagy webáruház indításába kezd, egy dolgot feltétlenül tisztáznia kell magában. Azt, hogy készen áll-e vállalni ennek minden nehézségét?
Alaposan fel kell kötnie a nadrágját annak, aki el akar igazodni a legjobb e-kereskedelmi platformok között, főként azért, mert mindegyik másban jó. Ez derül ki a szoftverek összehasonlításából.
A nehéz pillanatokban mindig emlékeztettem magamat, hogy lényegében a szabadságért dolgozom - mondta Magyarország első, hormonmentes fogamzásgátlási eszközökre specializálódott webáruházát alapító Cserháti-Herold Janka. A Hormonmentes.hu egyáltalán nem tabudöntögetőnek indult.
"Nem engedem el az érdeklődők kezét azon a ponton, hogy megvan a termék és elkészül a webáruház" - ígéri Kukoly Dávid, aki online edukációs missziót indított a 'Hogyan lesz hosszú távon is jövedelmező egy webshop?' témakörben.
A B2B webáruház indításakor az online értékesítés térnyerése mellett az üzleti folyamatok automatizálása, az adminisztrációs feladatok csökkentése és az ügyfélélmény javítása is motiváló tényezők lehetnek.