Millió tanácsot olvashat a kezdő e-kereskedő az interneten, amelyek jelentős részét semmiképpen sem szabad megfogadnia. Hogyan választhatjuk ki a jó ötleteket a rosszak közül? Úgy, hogy van egy listánk a rosszakról. Ezt mutatja be a webáruház indításáról szóló sorozatunk negyedik része. 

Az e-kereskedelem szakirodalmának része azoknak a „jó tanácsoknak” a listázása, amelyeket semmiképpen nem szabad megfogadni, hiába hangzanak helyenként jól. A Creativ Market, a Freeapps és az M&M Web Solutions szakportálok számos ilyen ötletet gyűjtöttek össze.

1. Szolgáld ki az emberek igényeit!

Ha egy webshop mindenkinek a kedvében akar járni, végül nem lesz képes szilárd márkaidentitást kialakítani. Valójában minden e-kereskedőnek a célközönsége kedvében kell járnia.

2. Adj az ügyfeleknek számtalan választási lehetőséget!

Ha egy webáruház túl sok lehetőséget ad a látogatóinak, akkor belezavarodnak a keresésbe, és végül elhagyják az oldalt. Az érdeklődőnek gyorsan el kell jutnia egy „Aha!” pillanatig. Ez a feltétele, hogy vásároljon.

3. Összpontosíts teljesen a termékedre!

Ez azért bosszantóan rossz tanács, mert úgy hangzik, mintha jó lenne. A termék nagyon fontos, azonban, ha már tudod, mit fogsz eladni, és tudod, hogy az jó, akkor a figyelmedet át kell helyezned a vásárlóra. Az emberek megveszik a termékedet, nélkülük nem jutsz sehova.

4. Írj kulcsszavas tartalmat!

Ez egy régi, elavult tanács. Ha az ügyfeleid kulcsszavakkal teleszórt írást látnak az oldaladon, el fognak fordulni tőle. Nem vonzó, ha az embereknek megpróbálják a szájukba rágni, amit el akarnak adni nekik. Írj úgy, hogy ne tűnjön reklámnak!

5. Ha felépíted a webshopod, jönni fognak a vevők!

Nem fognak! Az online áruházak nem olyanok, mint a valódi üzletek, ahol állandóan arra járnak az emberek, akik ránéznek a kirakatra, ami felkeltheti az érdeklődésüket. A jó tartalommarketing lassan, de biztosan hat. Követőtábort teremt, aminek a növelésében segíthet, ha az e-kereskedő blogot is ír ügyfeleinek.

Pintér Róbert a Corvinus Egyetem adjunktusa, a Kürt Akadémia e-kereskedelmi képzésének vezetője:

 Sokfelől hallhatod, hogy ’ma már nem érdemes webáruházat alapítani’, mert aki időben ébredt, a 2000-es évek elején, az ma már milliárdos, mert ’akkor bárki megcsinálhatta a szerencséjét, most meg már túl nagy a verseny’. Ha eleged van abból, hogy erről is lemaradtál, és bizonyítási vágyat érzel az ellenkezőjére, akkor: nyugodtan vágj bele egy új webáruház megalapításába! Ma már nem kell neked fejlesztened a webáruház motort vagy fizetési megoldást, és logisztikai céget sem kell alapítanod, mert ez is szolgáltatásként adott, így TE a lényegre, a kereskedelemre koncentrálhatsz! Azt azért kalkuláld be, hogy nemcsak jó ötlet kell a sikerhez, hanem remek csapat, első osztályú ügyfélélmény és rengeteg munka is.” 

6. A biztonság kommunikálásából sosem elég!

A potenciális vásárlódnak abban a pillanatban tudnia kell, hogy az oldalad megbízható, amint rákattint. Az a webshop, amely ezt millió biztonsági jelvénnyel próbálja elérni, kudarcot vall, mert gyanút kelt a látogatóban.

7. Minden a webhelyről szól!

Fontos, hogy egy webáruház jól nézzen ki, a kategóriákat, a termékeket jól kínálja a potenciális vásárlóknak. Ez azonban nem felejtetheti el a jó ügyfélszolgálat vagy a hatékony marketingstratégia kialakítását. A webhely fontos, de az e-kereskedők nem összpontosíthatnak túlzottan egy dologra.

8. Az Amazon a minta, amit mindenkinek követnie kell!
Bár sokat tanulhatsz az Amazontól, nem szabad vakon követendő mintának tekinteni. A legjobb példa erre a weboldaluk kialakítása. Kicsit rendetlen, nem olyan modern, mint más, kisebb oldalak. Noha méretük miatt ez náluk nem gond, egy új, hírnév nélküli weboldal esetében kerülendő az elavult dizájn.

9. Tedd, amit szeretsz!

Ez azért vezet tévútra, mert az „amit szeretsz”, az a piac számára értelmezhetetlen. A piacot nem érdekli, mit szeretsz. Amíg nem tudod azt nyújtani, amit a vásárlók szeretnek, addig nem vagy a piacon. Nem meglepő, ha a boltodban kevés a megrendelés.

10. A tartalom a király!

Ez a tanács azzal vezeti félre az e-kereskedőket, hogy azt sugallja: a SEO-stratégiára kell összpontosítaniuk. Az, hogy az emberek egy-egy kulcsszó alapján eljutnak az oldalra, nem jelenti azt, hogy szükségük van a termékedre. A webáruház tartalmát üzleti kontextusba kell helyezni. Azt a kérdést kell feltenni: „Mi a látogató elvárása, amikor meglátogatja az oldalt?”

11. Minden a pénzről szól!

Ilyen mottóval valójában nem lehet vállalkozást vezetni. Az üzlet elsősorban arról szól, hogy kitaláljuk és kiszolgáljuk mások igényeit.

12. Kérj meg egy barátot, hogy tegye meg helyetted!

Ez nem rossz tanács, ha a szóban forgó barát technikailag képzett és művészi érzékkel rendelkezik. Az e-kereskedők a legtöbb esetben egy okból fontolgatják, hogy egy barátot vegyenek igénybe: úgy vélik, ez az olcsó megoldás. Egy jó webáruház esetén is igaz azonban, hogy a szakértelem hiánya megbosszulja magát.

13. Mások is így csinálják, te is tedd ezt!

Ahhoz, hogy egy webáruház optimálisan működjön, elengedhetetlen, hogy a kialakítása a tulajdonos üzleti modelljéhez igazodjon. Nem lehet tehát másokat kritika nélkül követni.

14. A SEO nem fontos addig, amíg a weboldal nem működik!

A SEO-t ideális esetben a webhely tervezésének, átépítésének és elindításának minden szakaszába be kell építeni. Ahhoz, hogy a webshop a keresőmotorok találati listáján jó helyet érjen el, kulcsszókutatást kell végezni, és erre kell építeni már az URL-szerkezetet is.

15. A tervező (fejlesztő) tudja a legjobban!

Sok cégtulajdonos feltételezi, hogy tervezőik (fejlesztőik) tudják, mit csinálnak, ezért nem kérdőjelezik meg döntéseiket. Ez nem mindig okos dolog. Az e-kereskedők nem úszhatják meg, hogy képezzék magukat a SEO alapjairól vagy legalább használjanak olyan ingyenes eszközöket, mint a Google Analytics és a Google Search Console. Ezekre van szükségük webáruházuk teljesítményének nyomon követéséhez.

Hogyan Indíts Webáruházat?
Vegyél részt a Shoprenter ingyenes, online előadásán, ahol megkaphatod a válaszokat az indulással kapcsolatos további kérdéseidre!