E-ker Hírszemle
Napi rendszerességgel szemlézünk magyar és külföldi oldalakat a legizgalmasabb e-kereskedelmi témák után kutatva.
👩🎓 A Diverzum egymilliárd forintot hagyott a diákok zsebében
Azt a Nyugat-Európában ismert gyakorlatot segíti átülteti a hazai viszonyokra a Diverzum, melyben a különböző márkák egyedi kedvezményekkel szólítják meg a fiatalokat. A startup alapítói, Gyarmati Fanni és László Miklós külföldön látták azt a működő rendszert, melynek segítségével a diákok nem csak a tömegközlekedési eszközökön és a mozikban férnek hozzá diákkedvezményekhez, hanem kis helyi és nagy nemzetközi cégek is egyaránt adnak nekik kedvezményeket. Innen jutottak el ma odáig, hogy ma már több mint 50 branddel partnerséget kötöttek - és több mint 1 milliárd forintnyi kedvezményt vettek igénybe a diákok. A Diverzumon az évi 700 ezer magyarországi diák harmada regisztrált már és közülük minden harmadik vásárolt is valamit rajta. (forrás: Munch.hu)
👹 Majdnem negyven százalékkal drágult átlagosan a Temu magyarországi kínálata
Miklya Attila, az e-kereskedelemre specializálódott szoftveres piackutató cég, a Skubi.io társalapító-ügyvezetője újra beleásta magát a kínai online piactér adataiba. A Skubi.io szűken egy éve lefolytatott ármonitorozásából kiderült, hogy a vizsgált hat piac közül Magyarországon voltak a legalacsonyabbak az átlagárak, kimagasló volt a filléres ajánlatok száma. Emögött az állt, hogy a magyar még új piaca volt a Temunak. A 2025. januári friss vizsgálat szerint a magyar Temun meghirdetett termékek ára átlagosan 38,3 százalékkal nőtt a 2024-es első negyedéve és az idei első negyedév között. Átlag 3171 forintról 4384 forintra drágultak a termékek. Alig egy év alatt az olcsóbb áruk aránya 60,3 százalékról 45,5 százalékra zsugorodott, a drágábbaké 1,3 százalékról 4,9 százalékra ment fel. A magyarázat egyszerű. A Temut bevezették Magyarországra, vezető szerepet szereztek az online kereskedelemben, ezért el lehet kezdeni drágítani a termékeket. Ez igazolja a hipotézist, hogy 2024 promóciós év volt – mondta a szakértő. (További részletek: Forbes)
🥗 Nem volt holt szezon a január az online kereskedelemben
Vajon a szezonális karácsonyi rohamot milyen vásárlási trendek követték az év elején? Az eMAG ennek járt utána a saját, illetve a Marketplace-kereskedők kínálatában elérhető termékek forgalmának elemzésével. Valószínűleg az újévi fogadalomhoz kapcsolódik, hogy az okosórák, fitneszpántok, a személymérlegek, a testápoló eszközök eladásai január első három hetében is csaknem ugyanolyan erősek maradtak, mint december azonos időszakában. Eközben az étrend-kiegészítőkből több mint harmadával több fogyott az előző hónaphoz képest az eMAG-on. Az orvosi fogyóeszközök iránti kereslet az influenzajárvány felfutásával párhuzamosan több mint 75 százalékkal ugrott meg az idei év első heteiben. A vásárlók január elején a legnagyobb számban olyan termékeket rendeltek, amelyeket vélhetően valamilyen karácsonyra kapott eszközzel fognak használni. Például fülhallgatót, gyorstöltőt. A legkeresettebb termékek a mosó- és tisztítószerek, a mobiltelefon-tartozékok, a PC-perifériák és a háztartási kiegészítők voltak az év első hónapjában. (További részletek: Digitalhungary)
🌊 Az SAP szerint ez lesz idén az AI-ban
„2025-ben a mesterséges intelligencia szinte láthatatlanul beépül az életünkbe és az üzleti folyamatokba. A siker titka az adatok megfelelő kezelése, a modern rendszerek használata, valamint az emberek és AI hatékony együttműködése lesz” – mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója annak apropóján, hogy a globális szoftvercég közzétette a mesterséges intelligencia (AI) jövőjére vonatkozó előrejelzéseit. Az SAP szerint várhatóan öt meghatározó téma fogja alakítani az üzleti világot. Ezek a következők:
- A többügynökös rendszerek térnyerése
- A nagy nyelvi modellek fejlődése új irányokat vesz: a kontextus és az adatok minősége az új prioritás
- Az AI bevezetése az üzleti életbe: az innovációtól a gyakorlatig
- Felhasználói élmény: Az AI mint új felhasználói felület
- Szabályozás: az innováció és az etika egyensúlya
(forrás: SAP)
🥦 Megváltoztatják a mesterséges intelligencia felhasználását a filléres kínai MI modellek
Nagyon gyorsan megtanulta a mesterséges intelligenciával foglalkozó szakemberek közönsége a kínai DeepSeek vállalat nevét, amely teljes felfordulást hozott a technológia piacán. A cég DeepSeek-R1 MI modellje versenyképes az OpenAI o1 termékével, ám ára töredéke annak. Marina Zhang a University of Technology Sydney professzora azzal magyarázza az újdonságot, hogy a kínai cég a drága processzorok megszerzése helyett a szoftverrel éri el ugyanazt, mint amerikai versenytársai. Fejlesztési, egyben üzleti modellje a nyílt forráskódú rendszer, amelyben bárki bekapcsolódhat szoftverei fejlesztésébe. Liang Ven-feng volt hedge-fund-menedzser nem a profitszerzés, hanem a kutatás céljából alapította a DeepSeeket. Nem csúcsszakembereket, hanem PhD-diákokat igazolt le, akik meg akarták mutatni oroszlánkörmeiket. Ők egészülnek ki az MI-ért lelkesedő, világszerte dolgozó szakértőkkel. A Meta egyik névtelen alkalmazottja szerint pánik van a cégvezetésben, miután a filléres MI megjelenése a piacon leértékelheti a cég dollár-tízmilliárdos befektetéseit a mesterséges intelligenciába. (További részletek: Shopifreaks)
🤑 Szép bevételt adott a magyar állam konyhájára az e-kereskedelem
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2024-ben több mint 23 millió tonna árut vámkezelt. Az importeljárások során 18 ezer milliárd forint értékű áru került az Európai Unióba – mondta Bakai Kristóf Péter pénzügyőr dandártábornok, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vámszakmai és nemzetközi elnökhelyettese a nemzetközi vámnapon. Az elmúlt évben mintegy 900 ezer import- és ugyanennyi vámeljárást folytatott le a NAV. Ez naponta átlagosan ötezer eljárást jelent. A külkereskedelmi forgalom mellett a vámhatóság saját megítélése szerint hatékonyan és eredményesen kezeli a harmadik országokból érkező elektronikus kereskedelmi forgalmat is. A statisztikai adatok alapján az adó- és vámhatóság szakemberi úgy ítélik meg, hogy Magyarország az online kereskedelem regionális elosztóközpontja lett az elmúlt években. A NAV 136 millió kis értékű (150 euró, azaz 6100 forint alatti) küldeményt vámkezelt 2024-ben, ami 70 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az e-kereskedelem több mint 40 milliárd forint áfabevételt hozott Magyarországnak. (További részletek: Pénzcentrum)
📱 Utoléri a Samsung Galaxy az iPhone-ok fizetési tudását
A Galaxy S25 sorozat bemutatásával párhuzamosan a Samsung bejelentette, hogy hamarosan két frissítést kap a Samsung Wallet. Ezek az iPhone-ok meglévő funkcióit tükrözik néhány kiegészítéssel. Az egyik újdonság az azonnali részletfizetés. Ez a funkció a dél-koreai cég szerint megkönnyíti az ügyfelek fizetéseit. A Samsung nem kínál közvetlenül hitelt a fogyasztóknak, hanem leegyszerűsíti a vásárlások részletfizetéssé alakítását. Ezt követően a vásárló a Wallet-alkalmazáson keresztül nyomon követheti törlesztéseit. Egyelőre nem ismertek a részletek arról, hogyan fog ez működni és mely BNPL platformokkal integrálódik. A másik újdonság Tap To Transfer peer-to-peer fizetési funkció. Ez hasonlít az Apple Tap to Cash funkciójához, amely lehetővé teszi az iPhone-tulajdonosoknak, hogy a telefonjukat egymáshoz tartva pénzt küldjenek egymásnak. A Samsung módszere harmadik fél digitális pénztárcáival is működik. Ahelyett, hogy a tranzakciót közvetlenül a Samsung Wallethez kötné, a felhasználók Samsung Wallet-fiókjához kapcsolódó bankkártyájával vagy hitelkártyájával működik. (További részletek: India Today)
💱 A Temu betör a háztartási gépek és a bútorok online piacára is
A Temu egyre több helyi raktárat üzemeltet Európában. A jövőben a kontinensen feladott rendelések 80 százalékát ezekből akarják kiszolgálni. Az érintett termékeket „helyi raktár” vagy „quickship” címkével látják el a kínai piactéren. A közvetlen kiszolgálás eredményeképpen a rendelések négy napon belül megérkeznek a feladóhoz – mondta a Temu még decemberben a Forbes.hu-nak. Az Ecommerce News is most arról ír, hogy a Temu 2024 decemberében, karácsony előtt kezdett el helyi raktárakat használni Európában. Ezekből kínai és európai eladók termékei kerülnek az európai vásárlókhoz. A helyi raktárból szállítás számos európai piacon elérhető. Így Ausztriában is van Temu-raktár – írta a Retail News. A Temu decemberben jelentette be, hogy Kelet-Közép-Európából a cseh, a lengyel és a magyar piacon elérhető a helyi szállítás. Emellett Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban érhető el ez a lehetőség. A helyi raktározás lehetővé teszi nagyobb termékek, például bútorok értékesítését a Temun. (További részletek: Forbes)
🌊 Új vezetéssel dolgozik tovább a Digitális Kereskedelmi Szövetség
A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) megújította a szervezeti struktúráját, célja szerint ezzel tovább erősíti a magyar digitális kereskedelem fejlődésének támogatását. Az átalakulás célja, hogy a szövetség hatékonyabban reagáljon a digitális kereskedelem előtt álló kihívásokra, elősegítse a hazai szereplők megerősödését és az exporttevékenység fellendülését. A szervezeti átalakulás keretében a vezetői csapat új felállással folytatja munkáját. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője továbbra is a DKSZ elnökeként tevékenykedik, míg Madar Norbert, a PwC digitális kereskedelmi területekért felelős, vezető menedzsere – korábban a GKID vezető tanácsadója és partnere – alelnöki pozíciót tölt be. Az operatív vezetői feladatokat – az operatív vezetőség tagjaként – Bogos Boglárka látja el. Az elnökség továbbá két új taggal bővült, Ocskay Lászlóval, az Oander Development Kft. ügyvezető igazgatójával, valamint Táncsics Andrással, a Boxy Zrt. vezérigazgatójával. Az új elnökségi tagok szakértelme és tapasztalata jelentős mértékben hozzájárul majd a Szövetség stratégiájának megvalósításához.
„A DKSZ megújult vezetősége elkötelezetten dolgozik azon, hogy a digitális kereskedelem hazai és nemzetközi sikereinek aktív támogatója legyen. Az átalakulás lehetőséget teremt arra, hogy szövetségünk munkáját még erősebb alapokra helyezzük” - hangsúlyozta Bíró Pál, a DKSZ elnöke. (Forrás: Eurolex)
🐉 Az elmúlt év a külföldieké volt a magyarországi e-kereskedelemben
A covid elején tapasztalt megindulást, majd a 2022–2023-as turbulens időszakot 2024-re az erősödő importkereskedelem korszaka váltotta fel a magyarországi online kereskedelemben 2024-ben – derült ki a PwC készülő felméréséből. A teljes magyar e-kereskedelem 1200 milliárd forint forgalmat generált 2024 első háromnegyed évében, ami 15 százalékkal több 2023 azonos időszakhoz képest. A növekedés az importból származik, ami 202 milliárd forintot tett ki. Az e-kereskedők 81 millió rendelést teljesítettek, belföldről 63 milliót, importól 18 milliót, ami átlag 30 százalékos plusz. A belföldi rendelések száma kilenc százalékkal nőtt, a növekedés nagyja tehát az importnak köszönhető. Az interneten vásárlók köre 300 ezerrel nőtt 2024-ben, amivel elérte 4,2 milliót. A Temuról vásárlók 77 százaléka az olcsóság miatt választja a kínai platformot, 29 százalékuk értékelte a magyar nyelvű weboldalt, 22 százalékuk szerint a Temu megbízható beszerzési forrás. A hazai online vásárlók közül legtöbben a Temu mobilappját használják, 34,4 százalékuknak van rajta a telefonján.(További részletek: 168.hu)
🚅 Rekordidő alatt elkészült a drogérialánc új logisztikai központja
Megkezdte új központjának rendszertechnológiai kiépítését a Rossmann drogérialánc, miután a fejlesztő, Panattoni Hungary és a tulajdonos, OTP Ingatlanbefektetési Alap early access keretében átadta a létesítményt. A 2023-as év egyik legnagyobb build-to-suit megállapodásának számító, közel 20 milliárd forintos beruházás mindössze 11 hónap alatt jutott el e készültségi szintre. A 28 ezer négyzetméteres raktárcsarnokban a közel négyezer négyzetméteres, háromszintes félautomata raktártechnológia kiépítése már gőzerővel zajlik. A teljes beruházás és a hozzá kapcsolódó, 4 ezer négyzetméteres modern irodaépület teljes átadása 2025 harmadik negyedévére várható.
„Egy ilyen volumenű projekt megvalósítása precíz, összehangolt munkát kíván minden érintett féltől, így különösen nagyra értékeljük, hogy partnerünk maradéktalanul eleget tett a bérleti szerződésben foglalt határidőknek. Mind a generálkivitelezővel, mind a fejlesztővel és a bérbeadóval napi szinten egyeztetünk a tervezési és kivitelezési folyamatokról, hiszen aktív részvételünk elengedhetetlen a sikeres megvalósításhoz" – emelte ki Farkas András, a Rossmann Magyarország Kft. beruházási projektvezetője. Hozzátette: jelenleg az irodai terek belsőépítészeti kivitelezőjének kiválasztása zajlik, amit a főzőkonyha technológiai és üzemeltetési tenderdokumentációjának összeállítása követ. (Forrás: Rossmann)
🔋 Egyelőre nem ölt meg senkit az Amazon, de ez csak a szerencsének köszönhető
Az Amazon felfüggesztette a drónos kiszállításokat az USA Texas és Arizona államaiban, miután két vezető nélküli repülő eszköze az esős időben lezuhant az oregoni Pendletonban található tesztüzemben. Egy korábban nem jelentett decemberi incidens során két MK30-as drón zuhant le egy repülőtéren, amelyet az Amazon tesztelésre használ. Egy további kigyulladt a földön. Az Amazon belső vizsgálata szerint szoftverprobléma áll a háttérben, amely a tesztelés közben eső enyhe esővel függött össze. Az MK30-as drónok tavaly októberben kaptak engedélyt a a légügyi hatóságoktól a légi kézbesítésre. Azóta csomagokat szállítottak a vásárlók otthonába a texasi College Stationben és az arizonai Tollesonban. A kiszállítások szüneteltetése az Amazon drónos kézbesítési szolgáltatásának legújabb kudarca. Jeff Bezos, az Amazon alapítója több mint 11 évvel ezelőtt azzal a céllal indította el a drónos kiszállítás megszervezését, hogy a rendeléseket fél óránál rövidebb idő alatt teljesíthessék. Az Amazon szóvivője elmondta, hogy a vállalat jelenleg a drónok szoftverének módosításán dolgozik.(További részletek: Shopifreaks)
🐙 Igencsak gyors tempóban cserélődnek az első emberek a Kifli.hu élén
Levelet kapott a Kifli.hu több tíz ezer felhasználója, az online szupermarket ötéves hazai jelenléte apropóján. Nem említik meg benne, hogy aláírója, Martin Beháň új ember a cég élén. Beháň öt év alatt a Kifli.hu ötödik ügyvezetője, aki Gabriel Makkit váltotta két év után. Makki lecserélése a szektor legintenzívebb időszakában, a decemberi véghajrában történt. Ez szokatlan időpont a vezetőcserére, pláne az élelmiszer-kereskedelemben. Még szerencse, hogy a munka hamarabb elindult, miután az év vége több hónap előkészületet követel. Legutóbbi sajtóközleményeiben a Kifli rekordforgalmat várt decemberre, az átlagos időszak közel dupláját. Azt írták például, hogy az ünnepi szezon csúcsán napi 11 ezernél több címre szállítanak, az évet pedig majdnem 150 ezres vevőkörrel és 2,3 millió vásárlással zárhatják. Beháň számára nem ismeretlen a cég. Az anyavállalat, a tízéves Rohlik cseh webáruházának, a Rohlik.cz-nek 2022 decemberétől mostanáig volt az ügyvezetője. Előtte több mint tizenhat évet töltött a Tescónál, ennek utolsó öt és fél évében a lengyel Tesco ügyvezető igazgatója volt. (További részletek: Forbes)
🌈 Blokkolják a Sheint az orosz hatóságok, mert megijedtek a szivárványos karkötőtől
Oroszországban úgy döntött a bíróság, hogy blokkolni kell a Shein oldalait, miután a kínai e-kereskedelmi platformon az LGBTQ+ kisebbségek védelmét népszerűsítő színes karkötőket is lehet kapni – vette át a Vjorsztka független orosz hírportál hírét a Moscow Times. A kínai e-kereskedőt az orosz fogyasztóvédelmi hatóság, a Roszpotrebnadzor Tulai régióban tevékenykedő részlege jelentette fel. A bíróság aprólékos alapossággal járt utána az ügynek: megkeresték a kérdéses termékeket a Sheinen, majd bemutatták, hogy azokat Oroszországból is meg lehet rendelni. A tulai bíróság szerint az ilyen portéka forgalmazása tiltott az orosz föderáció területén. A Vjorszka megjegyzi, hogy január közepéig nem tették lehetetlenné a kínai e-kereskedő tevékenységét Oroszország online piacán. Az orosz legfelsőbb bíróság 2023-as határozata szerint az LGBT mozgalom „szélsőséges” csoport. Ezzel bűncselekménnyé tette a hozzá kapcsolódó szimbólumok viselését. (További részletek: The Moscow Times)
🏎️ Megérkezett az újabb „gyilkosan erős" külföldi e-kereskedő Magyarországra
Az elmúlt hetekben a közösségi médiában nézelődő fogyasztók egyre többször futhatnak bele a Trendyol nevébe. Rengeteg influencer promózza a törökországi e-kereskedelmi óriást, amely igyekszik meghódítani a magyar piacot. A Trendyol török székhelyű online piactér, 2010-ben alapították és mára az egyik legnagyobb e-kereskedelmi szereplővé vált a régióban. A cég modellje részben hasonló az Amazonéhoz, eMAG-éhoz vagy a Magyarországon tavaly indult lengyel Allegróéhoz: egyrészt saját termékeket forgalmaznak, másrészt piactérként más kereskedőknek is lehetőséget nyújtanak arra, hogy a platformon keresztül értékesítsék termékeiket. A kínálat széles: a divatcikkektől kezdve az elektronikai eszközökön át a kozmetikumokig terjed. A sokféle portéka és a versenyképes árak tették népszerűvé Trendyolt Törökországban. Magyarországon egyelőre elsősorban a divatcikkek eladásával akarják megvetni a lábukat. Agresszív kampányuk középpontjában olyan influencerek állnak, akik igyekeznek megismertetni a magyar közönséggel a Trendyolt. (További részletek: Pénzcentrum)
🦢 Átalakul az egyik legrégebbi budapesti kütyübolt
Majd' három évtized után január első felében bezárta angyalföldi fizikai boltját a Speedshop e-kereskedő. Csak a hagyományos bolt húzza le a rolót, a webshop nem. Ez az egyik legrégebbi fővárosi számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai kütyübolt. Üzletük huszonhat évig volt nyitva, most azt írják, hogy a gyorsabb online kiszolgálás érdekében döntöttek a bezárás mellett. A cég 2024 eleje óta együttműködött a Tok-shop nevű mobilkellékes e-kereskedővel is, ám ahogy írják: „a logisztika megszervezése kihívások elé állított minket, és hűséges vásárlónkként akár tapasztalhattad is az év során, hogy rendelésedet esetleg csak a vártnál lassabban tudtuk teljesíteni.” A hagyományos üzlet bezárt, a Speedshop és Tok-shop webáruházak viszont nem. A közlemény szerint „2025. január 20-ától árukészletünket és logisztikánkat kiszervezzük egy magyarországi logisztikai központba”. Innen másnapi kiszállítást vállalnak. A Speedshop vélhetően a covid, az inflációs és energiaválság okozta piaci felfordulás miatt volt kénytelen váltani. (További részletek: Forbes)
🦬 Végre egy fogyasztási lista, amin az amerikaiak csak a futottak még kategóriába tartoznak
A legfrissebb felmérési adatok alapján az ázsiai fogyasztók messze túlszárnyalják az észak-amerikai és európai fogyasztókat, ha az e-kereskedelem iránti szeretetükről van szó. A Public Desire online divatmárka legújabb tanulmánya, amely a leginkább „online vásárlásfüggő” országokat rangsorolta, talán nem meglepő módon Kínát hozta ki az elsőnek. Az már inkább elgondolkodtató, hogy a kínai fogyasztók hetente több mint nyolc órát szánnak az online áruházak böngészésére, és a lakosság mintegy kétharmada havonta vásárol online, ám a kiadásaik a háztartások bevételének mindössze 3,8 százalékát teszik ki.
A listán a második helyre Dél-Korea került, Tajvan a harmadikra. A negyedik és ötödik helyet az Egyesült Királyság és Mexikó szerezte meg, az Egyesült Államok a hatodik, majd mögötte, a Top10-be Hollandia, Lengyelország, Svédország és Franciaország fért be. (További részletek: Chain Storage)
🔮 A TikTok elárulta, milyen marketing újdonságokat vár az új évtől
Addig is, míg kiderül, hogy az Egyesült Államokban tényleg marad-e (és ha igen, meddig - és milyen feltételekkel marad meg) a TikTok, megjelent a kínai cég What’s Next 2025 jelentése. A "mit várunk az új évtől" - típusú dokumentumba bekerült, hogy miután egyre több az alkotó a platformon, a vállalatok a segítségükkel egyedi hozzáférést építhetnek ki a különböző érdeklődési körű fogyasztókhoz. A TikTok szerint nem a leghangosabb influencereket fogják támogatni, hanem olyanokat, akik kapcsolódnak márkáikhoz. Erősödni fog a cégek és fogyasztóik kapcsolatteremtésében a felhasználókat reakcióra késztető tartalmak szerepe. Ilyenek az utcai interjúk és a kulisszák mögötti pillanatok.
A tipikus női témák továbbra is az online platformok fő vonzerői közé fognak tartozni. A TikTok alkotói jobban fognak figyelni nézőik életszakaszára, ami előtérbe tolja például a mentális egészséggel és a személyiség erősítésével kapcsolatos témákat. A mesterséges intelligencia a tartalmak gyártásának rövidítésével előnyökhöz juttathatja azokat, akik jól élnek ezzel a lehetőséggel. (További részletek: TikTok)
🥗 A retail médiában még sokat kell erősödniük a magyar e-kereskedőknek
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5 százaléka kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak, és csak 1,8 százalékuk nyitott a külső hirdetők felé is. Ez az arány a nemzetközi trendek tükrében nagyon alacsony. Mindez abból a kutatásból derült ki, amit a PwC Magyarország és az IAB Hungary szakmai közreműködésével végeztek közel 800 webáruház körében. Az e-kereskedelem világában robbanásszerűen növekvő új hirdetési forma lényege, hogy a kereskedők a saját online platformjaikon keresztül hirdetési lehetőségeket kínálnak a márkáknak. A hirdetési forma leghíresebb képviselője az Amazon, mely a retail média megoldásainak köszönhetően a Google és a Meta mögött a harmadik legnagyobb hirdetői platformmá vált. A kutatás alapján a magyar webáruházak majdnem kilencven százaléka még mindig a trade marketing keretében kezeli a retail médiát. A digitális reklámok önálló szolgáltatásként való definiálása gyerekcipőben jár. Ugyanakkor egyre több vállalat vizsgálja az új pénzszerzési lehetőségeket. Így 2025-re további 14,2 százalékuk tervezi a retail média megoldások bevezetését. (További részletek: MMOnline)
🥊 Elővette régi, övön aluli módszereit az Amazon a kínaiak elleni harcban
A Temu és a Shein szerint az Amazon ösztönzőkkel bírja rá a piacterén árusító webáruházukat, hogy kerüljék a két kínai cég platformját. Például ingyenes hirdetést és alacsonyabb jutalékot ajánlanak, ha a kereskedők beleegyeznek abba, hogy nem árulnak többet a Temun és a Sheinen. Az Amazon emellett elkezdte eltávolítani a Buy Now gombokat a terméklistákról, ha azonos termékeket talál a Temunál alacsonyabb áron. Ez arra utal, hogy a vállalat olyan árpolitikát érvényesít a kínaiakkal szemben, amelyet korábban más cégek, például a Walmart és a Target esetén alkalmazott. A The Information technológiai szaklap beszámolója szerint az Anker Innovations, egy népszerű mobiltelefonos e-bolt, amely éves bevételének mintegy felét az Amazonon keresztül szerzi, nemrégiben bezárta amerikai Temu-áruházát. A kínai piactér korábban az Amazonénál lényegesen alacsonyabb áron listázta az Anker termékeit. Például egy Bluetooth hangszórót az Amazonon 36,99 dollárért (14,8 ezer forint) adtak, miközben a Temunál 25,99 dollárért (10,4 ezer forint) szerepelt, hasonló szállítási idővel. (További részletek: TheInformation)
Iratkozz fel heti hírlevelünkre, és kapd meg csokorba gyűjtve a legérdekesebb e-kereskdelemi híreket.