E-ker Hírszemle

Napi rendszerességgel szemlézünk magyar és külföldi oldalakat a legizgalmasabb e-kereskedelmi témák után kutatva.

🐔 Felgyorsul a tartalommoderálással kapcsolatos viták rendezése

2024.október.21

A közösségi média felhasználói hamarosan új, független testülethez fordulhatnak az Európai Unióban a tartalommoderálással kapcsolatos kifogásaikkal. A peren kívüli vitarendező szervezet élvezi a Meta Platforms’ Oversight Board Trust támogatását. Az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye (DSA) alapján működő testületet az ír médiafelügyeleti hatóság hitelesítette. A közösségi médiát használóknak jelenleg korlátozott lehetőségeik vannak arra, hogy bírósági eljárás nélkül megtámadják a közösségi médiavállalatok döntéseit. A Fellebbviteli Központ Európa névre keresztelt szervezet, amely orvosolja ezt a gondot, még az év vége előtt megkezdi működését. Kezdetben a Facebookkal, a TikTokkal és az Alphabet YouTube-jával kapcsolatos ügyekben fog eljárni.
„Azt szeretnénk, ha a felhasználók olyan testület vihetnék a jogvitát, amely független a kormányoktól és a vállalatoktól, és arra összpontosít, hogy a platformok tartalmi politikáját tisztességesen és pártatlanul alkalmazzák” – mondta Thomas Hughes, a központ vezérigazgatója. Az ügyintézési határidő 90 nap. (További részletek: Fastcompany)

🆕 Marad a Foxpost név, megy a Packeta

2024.október.21

A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek, ezért az új vállalat FoxPost néven működik tovább. A névváltás, a Packeta csomagautomatái esetében az arculat fokozatos frissítésével is jár, amely a FoxPost megjelenéséhez igazodik, ezzel biztosítva az egységes márkamegjelenést és erősítve a vállalat piaci jelenlétét. A két vállalat működésének összehangolása már megkezdődött, az aktuális cél a karácsonyi szezon magas szintű kiszolgálása.
A vezérigazgatói tisztséget továbbra is Bengyel Ádám, a FoxPost társalapítója tölti be, aki az operatív működés mellett az integráció sikeres végrehajtásáért is felel. „Örömmel fogadtuk a tulajdonosok döntését, és hálásan köszönjük a bizalmat. Büszkék vagyunk arra, hogy a FoxPost Magyarország első, máig működő és legkedveltebb csomagautomata márkája, ami szerepet játszott a tulajdonosok döntésében. Hiszem, hogy ez a lépés biztosítja a két vállalat közötti szinergiák hatékony kiaknázását. Lehetővé teszi, hogy kamatoztassuk a márkaismertség előnyeit, miközben az együttműködés új lehetőségeket teremt a fejlesztéshez és növekedéshez” — mondta Bengyel Ádám, a FoxPost vezérigazgatója. (Foxpost)

🛟 Jobban kell figyelni a biztonságra a Revolutnál!

2024.október.18

Az Egyesült Királyság számítógépes csalásokkal és bűnözéssel foglalkozó központja, az Action Fraud közel tízezer olyan csalásról szóló bejelentést kapott tavaly, amelyben a Revolut neve szerepelt. Ez kétezerrel több, mint a Barclays, az Egyesült Királyság egyik legnagyobb bankja, és kétszer annyi, mint a Revoluthoz hasonló méretű versenytárs, a Monzo esetében. A Panorama pénzügyi tanácsadó cég nyolc volt Revolut-alkalmazottal beszélt, hogy megpróbálja megérteni a pénzügyi szolgáltató munkakultúráját. Két körülmény került elő újra és újra: a Revolut csillapíthatatlan növekedési vágya és a nagy nyomás alatt álló környezet. „A Revolut védelme a pénzügyi bűnözéssel szemben mindig másodlagos szerepet játszott az új termékek bevezetése és a mögött, hogy az ügyfeleket minél több pénzügyi művelet elvégzésére ösztönözzék – mondta egy névtelenséget kérő informátor. A Revolut azt állítja, hogy sok pénzt költött pénzügyi bűnmegelőzési csapatára, amely jelenleg a teljes globális munkaerő több mint egyharmadát teszi ki. (További részletek: BBC)

🎄 Mikor léphet az Allegro a Temu helyébe Magyarországon?

2024.október.18

Szeptember végén belépett a magyar online webshop piacra a lengyel Allegro. A legnagyobb európai hátterű online piactér, ahol az aktív vásárlók száma a régióban meghaladta a 20 milliót, arra készül, hogy felboríthatja a magyarországi kereskedelmi viszonyokat. Amelyik országban az Allegro megjelent (Lengyelországban, ahonnan indult vagy Csehországban), ott nagyon gyorsan a piac egyik fontos szereplőjévé vált; Lengyelországban a GDP egy százalékát már az Allegro adja.  Nebehaj Vanda, a Mazuri Marketing tulajdonosa szerint az új piactér megjelenése hatással lesz a vásárlókra is, hiszen az új piaci szereplő nem olyan agresszív, mint akár a Temu, amelyet ma már kikerülni is nehezen tudunk, viszont nagyon jó árakat is tud nyújtani.
„A többi országban azt láttuk, hogy a lakosság nagyon hamar rátalált és elkezdte használni, megbízhatóbbnak tartják, mint a Temut, mert közelebbről jön, és Közép-Kelet Európát öleli át, nem pedig a világ másik végéből érkezik. Azt látjuk, hogy nagyon fontos a bizalmi pont, amiben a közelség hatalmas tényező, ráadásul az elégedettség is nagyobb az Allegro esetében" - mondta Nebejaj Vanda. A szakértő szerint, ha az idei karácsonyi vásárlási lázat már nem is fogja jelentősen érinteni az új piaci szereplő színre lépése, a jövő karácsonyi időszakban már masszív tényezőként számolhatunk az Allegróval. (Forrás: Mazuri Marketing)

🎁 Indul az e-kereskedők őszi vadászata, a legértékesebb trófea százezer forintnál is drágább

2024.október.17

Az októberi Glamour-napokon inkább a nők vásárolnak, míg a Black Friday mindkét nem számára fontos – mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója a DigitalHungary tudósítása szerint a webáruház felmérésére hivatkozva. A a nők 41 százaléka 10-30 ezer forint közötti összeget költ, főleg a divatcikkekre és a kozmetikai termékekre adott kedvezményeket kihasználva. Minden ötödik nő vásárló 30-50 ezer forint közötti összeget költ ilyenkor. A Glamour-napokon évekig megkérdőjelezhetetlenül a szépségápolás és a divat voltak a legnépszerűbb termékkategóriák, ám idén az FMCG termékek törnek az élre.
Három férfiből ketten inkább a Black Fridayen vásárolnak nagyobb értékű műszaki cikkeket. Az átlagos költés ebben az időszakban gyakran becsusszan 50 ezer forint fölé. Tízből egy férfi 100 ezer forint felett költ. A nők körében ennek aránya alig hat százalék. A nők is a nagyobb értékű termékekre vadásznak: háztartási gépeket, elektronikai eszközöket vásárolnak, de a szépségápolás itt sem maradhat el. A nők harmada 10-30 ezer forint között, negyedük 30-50 ezer forint között költ ilyenkor. (További részletek: Digital Hungary)

🩻 Szintet léphet az élethű MI-videók generálásában a TikTok

2024.október.16

A TikTok mögött álló ByteDance ledobott egy bombát a mesterséges intelligenciára támaszkodó videógenerálás fegyverkezési versenyében. A vállalat két teszt fázisban lévő videogenerátort mutatott be: a PixelDance-t és a Seaweedet. A PixelDance a mesterséges intelligencia által vezérelt karakteranimációra összpontosít. Tíz másodperces videókat készít, amelyeken megdöbbentően élethű emberi mozdulatok láthatók. A karakterek járnak, fordulnak, tárgyakat vesznek fel. Olyan módon lépnek kapcsolatba a környezetükkel, amit korábban lehetetlennek gondoltak a videógenerálásban. A Seaweed a környezetgenerálás és a konzisztencia terén feszegeti a határokat. A program harminc másodpercig terjedő videók generálását teszi lehetővé. Az MI-alapú videógenerálás területén az OpenAI Sora programjának februári bejelentése óta nagy az izgalom. A Sora állítólag akár 60 másodperces videót is képes létrehozni szöveges utasításokból. Ez a program azonban egyelőre nem került a nyilvánosság elé, így számos cég versenyez, hogy kitöltse a helyét. (További részletek: Decrypt)

🏅 Jött, látott és győzött Magyarországon a Temu

2024.október.15

Tartalom és hirdetés egyre inkább kéz a kézben jár a globalizálódó digitális kereskedelmi piacon. Ez mostanra olyan szintre emelkedett, hogy el kell kezdeni komolyan foglalkozni vele – mondta Madar Norbert a GKID vezető tanácsadója a 25. Internet Hungary szakmai konferencián.
A különböző applikációk intenzíven alakítják át a médiafogyasztási, és ezzel együtt a fogyasztói szokásokat. A különböző tartalmak sok esetben olyan dolgokra sarkallják a fogyasztót, amelyeket maguktól nem biztos, hogy megtennének. A legjobb példa erre a TikTok. Ha ezen látunk valamilyen terméket egy rövid videóban, rögtön átmehetünk a webshopra, hogy megvásároljuk. Egyes helyeken már magán az alkalmazáson belül hozzájuthatunk az adott termékhez. Hazánkban jelenleg minden ötödik online rendelés teljesítése külföldről jön. Év végére csak a Temun tízmillió rendelést adnak le 130 milliárd forint értékben, amelytől így a hazai kiskereskedők esnek el. A Temu mára vásárlói bázis és rendelési szám tekintetében Magyarország legnagyobb online kereskedelmi felületévé vált. (További részletek: Digital Hungary)

🛍️ Az eladók helyett a vevők megkopasztására készül az eBay

2024.október.14

Jövő év elején az eBay az eladói díjak egy részét vásárlói díjakkal váltja fel az Egyesült Királyságban. Az amerikai online piactér áprilisban ingyenessé tette a magáneladóknak a használt ruházati cikkek listázását. Ezt szinte minden árucikkre kiterjesztette 2024. szeptember 30-tól. Az USA-val ellentétben az eBay UK különbséget tesz a magáneladók és az üzleti eladók között, így az előbbieknek adott kedvezményekért az utóbbiaknál kárpótolhatja magát. Más szóval, a magáneladók ingyen hirdetésének árát az üzleti eladók fizethetik meg magasabb költségeiken keresztül. Az eBay vezérigazgatója nem magyarázta el, hogyan fog működni a vevői díj. Csupán annyit írt a cég dolgozóinak elküldött e-mailjében, hogy „2025 elején az Egyesült Királyságban is tervezzük a vevői díj bevezetését egy sor olyan vevői fejlesztéssel együtt, amelyek további értéket biztosítanak”. Történet vége az lehet, hogy eladóknak mérsékelniük kell áraikat, hogy megtartsák különdíjak fizetésére kényszerül árérzékeny vásárlóikat. (További részletek: Ecommerce Bytes)

🇪🇺 Alááshatja a Meta üzleti modelljét az Európai Bíróság döntése

2024.október.11

Az Európai Bíróság helyt adott egy a Meta adatmegőrzési politikájával szembeni adatvédelmi kifogásnak. A bíróság úgy döntött, hogy a közösségi portálok, mint például a Facebook, nem használhatják az emberek adatait korlátlan ideig az oldalaikon megjelenő reklámok célzására. A személyes adatok megőrzésének időtartamára vonatkozó korlátokat annak érdekében kell alkalmazni, hogy a cégek megfeleljenek az EU általános adatvédelmi rendeletében (GDPR) foglalt adatminimalizálási követelményeknek. A rendszer megsértése az érintett vállalat globális éves forgalmának négy százalékáig terjedő bírsággal járhat. Ez a Meta esetében több milliárd dolláros tétel lehet. Megjegyzendő, hogy a Facebookot is üzemeltető cég már most is az élen áll a GDPR-t megsértő nagy technológiai vállalatok listáján. Matt Pollard, a Meta szóvivője a Tech Crunch megkeresésére azt válaszolta az üggyel kapcsolatban, hogy cége az ítélet pontos ismeretében alakítja ki a bírósági döntésre adandó válaszát. (További részletek: Techcrunch)

✅ Már csak az FMCG nyújt védelmet a külföldi versenytársakkal szemben

2024.október.10

Néhány évvel ezelőtt a magyar e-kereskedelmi piac szinte kizárólag a Magyarországon működő vagy hazánkra stratégiai piacként tekintő EU-s kereskedőkből állt. A nemzetközi kereskedők sokáig csak egy kicsi, jól tipizálható vásárlóréteg számára kínáltak releváns beszerzési forrást. Mostanra a külföldi vásárlás ügyfélélmény, sebesség és szolgáltatási szint tekintetében is versenyképes alternatívává vált a belföldi kereskedőkkel szemben. A Magyarországon működő e-kereskedők forgalma 2024 első felében 6,4 százalékkal nőtt. A tranzakciók száma az első félévben 6,9 százalékkal bővült, ami 42,7 millió tranzakciót jelentett. Az év végére a növekedés tempója 8-9 százalékra gyorsulhat. A legnagyobb növekedést 23 százalékkal továbbra is az online FMCG szektor érte el. Ez a bővülés az infláción túl a tranzakciók számának növekedésére és a rendelések nagyobb gyakoriságára vezethető vissza. Az FMCG szegmensen kívül szinte minden egyéb online kategória piacot veszített az importkereskedelem térnyerése miatt. (További részletek: Trademagazin)

🎖️ Tovább folytatódik az ígérgetés az MI felelős felhasználásával kapcsolatban

2024.október.9

Több mint száz vállalat tett önkéntes kötelezettségvállalást arra, hogy részt vesz az EU mesterségesintelligencia-paktumának végrehajtásában. Ezzel legalább három alapvető intézkedés mellett kötelezték el magukat. Az egyik, hogy igyekeznek megfelelni a jövőben születő MI-törvénynek. A másik, hogy a törvény alapján feltérképezik a magas kockázatú MI-rendszereket. A harmadik, hogy munkatársaik körében bővítik az MI-vel kapcsolatos ismereteket és elősegítik a mesterséges intelligencia etikus felhasználását. A kötelezettségvállalásban részt vevő vállalatok közé tartozik az Adobe, a Google, az IBM, a HP, a Qualcomm, a Microsoft és az OpenAI.
Nem ez az egyetlen Mi-paktum. Tavaly az amerikai kormány elérte a vezető MI-vállalatok – köztük a Meta és az Anthropic – önkéntes kötelezettségvállalását a biztonságos és átlátható MI-technológia fejlesztése mellett. A Meta és az IBM több mint 50 alapító taggal 2023 végén hozta létre az AI Alliance csoportot. Ez egy hónappal azután történt, hogy a Meta feloszlatta a felelős MI-felhasználással foglalkozó csapatát. (További részletek: Shopifreaks)

⚖️ A vádlottak padjára került az e-kereskedelem

2024.október.8

Jó hír volt a légi szállítási iparban a Maersk új Boeing 777-es teherszállító repülőgépének szolgálatba állítása, mert nagy kapacitásával segíthet kiszolgálni a növekvő igényeket. Ugyanakkor egy neve elhallgatását kérő hírforrást az mondta a The Loadstar logisztikai portál riporterének, hogy egyes ügyfelek háttérbe szorulhatnak az e-kereskedelmi szállítmányok kiszolgálása miatt. A dán vállalat új repülőgépe szeptember 6-án kezdte meg a Kínából Európába tartó járatokat Hangcsou, Billund és Liege között. Az útvonalakat az ügyfelek igényeihez igazodva választották meg – mondta Narin Phol, Maersk logisztikáért felelős vezetője. Megjegyezte, hogy a teljes légi árufuvarozási piacon „a Kínából induló export mintegy 30-40 százaléka e-kereskedelem”. A hírportál forrása úgy tudja, hogy a Maersk Air Cargo teljes mértékben elkötelezte magát az olcsó e-kereskedelmi szállítmányok továbbítása mellett. Nem áll rendelkezésre a Maersk más ügyfelei számára. Elviszik az ügyfeleket a bemutatókra, de soha nem kapnak helyet a repülőgépen. (További részletek: The Loadstar)

🙏 A Walmarton próbálják behajtani a pénzüket az átvert Amazon-eladók

2024.október.7

Az Amazon eladóinak egy csoportja keresetet nyújtott be a Walmart és a cég e-kereskedelmi platformján működő csaló eladók ellen. Azt állítják, hogy a Walmart hasznot húzott a piacterén elkövetett szervezett bűncselekményekből. A felperesek szerint az úgynevezett háromszögelési csalás áldozatai lettek. Ez a következőképpen működik. Egy vevő vásárol egy eladótól valamit, aki egy piactéren, például a Walmarton árulja a portékáját. Az eladó lopott hitelkártyával megvásárolja a terméket egy másik kereskedőtől, például az Amazontól, majd a terméket a másik platformon leszállítja a vevőnek. A valódi eladónak, amely a példában az Amazonon értékesít, vissza kell térítenie a lopott bankkártyáról fizetett összeget. Így a terméket és a pénzt is elveszíti. Ebben az esetben a csalóknak nem kellett lopott bankkártyát használniuk, csak visszaéltek azzal a lehetőséggel, hogy Amazonon visszakaphatják a pénzüket, ha azt állítják, hogy nem kapták meg a megrendelt árut. A panaszosok szerint a Walmart nem vizsgálja és ellenőrzi megfelelően az eladókat a platformján, amiért kártérítést kell fizetnie.(További részletek: Value Addedre Source)

⚙️ A hirdetők kezébe adja a TikTok a reklámjaik feletti rendelkezést

2024.október.4

A TikTok elérhetővé tette hirdetőinek a Search Ads Campaign eszközt, amely lehetővé teszi nekik, hogy reklámjaikat a felhasználók aktív keresése alapján célozzák meg. Az új módszer egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, de a TikTok azt ígéri, hogy 2025 elején szélesebb körben is bevezeti az újdonságot. A Search Ads eredetileg 2023 októberében indult. A hirdetők ebben nem tudtak „kézzel” kiválasztani konkrét kulcsszavakat, ehelyett a TikTok algoritmusa végezte el a releváns hirdetések párosítását az egyes keresésekhez. Ezt a relevancia, a felhasználói keresési viselkedés és egyéb adatok alapján végzi. A TikTok-hirdetések automatikus futtatására a korábbihoz hasonlóan továbbra is lehetőség lesz, de a hirdetők választásuk szerint nagyobb kontrollt kaphatnak a reklámjaik megjelenése felett a keresési eredményekben. A TikTok azt állítja, hogy felhasználóinak 57 százaléka használja a keresési funkciót és 23 százalékuk keres valamit az alkalmazás megnyitását követő 30 másodpercen belül. Az utóbbi azt jelzi, hogy azért nyitják meg a TikTokot, hogy keresőként használják. (További részletek: TikTok)

✏️ Élre tör az Alza és nem ijedt meg a Temutól

2024.október.3

Amikor vége lett a koronavírus-járványnak, Magyarországon jelentős visszarendeződés történt a hagyományos boltok felé. Ez a visszarendeződés sokkal erősebb volt, mint a környező országokban – mondta a Pénzcentrumnak adott interjújában Forrás Ákos, az Alza magyarországi országmenedzsere. A cégvezető arra számít, hogy az Alza már idén megelőzi az eMAG-ot az online platformok magyarországi toplistáján. A Temu támasztotta kihívásra azt mondta, hogy a kínai platformon az átlagos kosárérték nem több öt-hat-hét ezer forintnál. Inkább csecsebecséket vesznek ott az emberek. Ez szerinte az Alzának nem okoz gondot, mert a drágább elektronikai termékek vásárlása sokkal inkább bizalmi kérdés, mint az olcsóbb árucikkeké. Ezért kétszer meggondolja valaki, hogy Kínából rendeljen műszaki cikkeket. A Temu inkább az alacsonyabb árú termékekkel kereskedőknek jelenthet kihívást. Ugyanakkor a magyar piac sokkal árérzékenyebb, mint a cseh, így gyorsabban reagál az újdonságokra. (További részletek: Pénzcentrum)

🍗 A PwC felvásárolja a GKID-kutató céget

2024.október.3

A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100 százalékos tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft.-ben. Ezzel a PwC tanácsadó üzletága digitális kereskedelem, csomaglogisztika, médiapiaci, adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával bővül. A tranzakcióval a GKID a PwC Magyarország részévé válik, ezzel egy időben hat új szakember csatlakozik a céghez - köztük a GKID három tulajdonosa (Madar Norbert, Timár Szabolcs és Cserjés-Kopándi Ildikó).
A GKID az e-kereskedelem, a kiskereskedelmi és a logisztikai ágazat vezető kutató- és tanácsadó cége, széles iparági ügyfélkörrel és egyedülálló tudásbázissal. A tranzakció kiterjed a Trendsight Kutató és Tanácsadó Kft.-re is, amely a GKID-vel szoros együttműködésben a Vedd eff a kontért podcast kiadója is. A GKID az elmúlt 11 évben a magyar e-kereskedelmi piac első számú piackutató és tanácsadó cégévé vált. A cég nevéhez fűződik többek között az ország legátfogóbb és legismertebb e-kereskedelmi kutatási sorozata, a Digital Commerce Map, valamint a nagy presztízsű , az e-kereskedelmi cégeket rangsoroló eTOPLIST létrehozása. (További részletek: GKID)

⏰ A nagy külföldi cégek kiszoríthatják a hazai piacról a magyar e-kereskedőket

2024.október.2

A magyar tulajdonú online kereskedők olyan sok kihívóval néznek szembe Európából, illetve Ázsiából is, hogy egyáltalán nem biztos, hogy tíz év múlva még lesznek hazai szereplők ezen a piacon – mondta Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadó partnere a Portfolio.hu-nak adott interjújában. Bár az online vásárlások értéke növekszik, a magyar kereskedők küzdelme a túlélésért mindennapos. A Temu, amely 2023 őszén jelent meg a magyar piacon, alig egy év alatt több mint 1,5 millió magyar vásárlót vonzott, és 50 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Sok vásárló azt gondolja, hogy a Temu magyar kereskedő, hiszen a mesterséges intelligenciának köszönhetően ma már nincsenek nyelvi akadályok a kommunikációban. Egyes online kereskedők fizikai boltokat nyitottak, ám úgy tűnik, ez nem vált be hosszú távon. Az omnichannel értékesítésre való törekvés egyes helyeken működik, de az online boltok, amelyek nagyobb raktárkészletekkel dolgoznak, nem tudják fenntartani a fizikai üzletekhez szükséges erőforrásokat. Így az online tér marad a fő fókuszuk. (További részletek: Portfolio)

🎬 Elindult Magyarországon is az Allegro

2024.október.1

Ahogyan azt szeptember elején a lengyel online piactéróriás magyar változata ígérte , még az idén ősszel begyújtotta a rakétáit. Az Allegro.hu oldal mától éles, így az idei Black Friday-re a magyarországi piactér is készülhet a megmérettetésre. Az Allegro, mint Közép-Kelet-Európa legnagyobb e-kereskedője négy ország 150 ezer kereskedőjének több százmillió termékét kínálja - most már Magyarországon is.
A magyar Allegro oldalon külön magyarázóoldalt kapott a biztonságos vásárlás, a piactér felfedezése, és a kereskedőknek is részletesen elmagyarázzák, mi minden szükséges az értékesítés megkezdéséhez; a cég a kínálatról azt közölte: a több millió elérhető terméket több ezer ellenőrzött eladón keresztül teszi elérhetővé. (További részletek: Forbes)

🥊 Temus rendelések mélyütését nyögi a legnagyobb hazai csomagküldő

2024.október.1

Hetek óta súlyos fennakadásokat tapasztaltak a címzettek a Packetával érkező küldeményeiket illetően. Most kiderült, hogy a a Temu miatt omlott össze a cég magyar csomagküldő szolgáltatása. A baj nagy, mert a Packeta Magyarország - egy friss céges felvásárlás eredményeként a Foxpost és a Packeta összeolvadt - a legnagyobb belföldi csomagautomata-hálózattal rendelkezik. A Packeta közlése szerint fennakadásokat a csomagautomatáik kis százalékában azonosítottak, de az okot bemérték “Az elmúlt néhány hónapban fűztük szorosabbra együttműködésünket egy ismert, nagy távol-keleti webáruházzal. Ezáltal pedig a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség új kihívásokat hozott számunkra. A helyzetet azonban felismertük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy helyreállítsuk a megszokott szolgáltatásminőséget” – írták a VG kérdésére. (További információk: VG)

📈 A piacterekben látja a jövőt az eMAG egyik felső vezetője

2024.október.1

Az elektronikus kereskedelem a teljes kiskereskedelem tortájából hét százalékkal részesedhet Magyarországon – mondta Sükösd Péter, az Extreme Digital-eMAG jogi igazgatója a Közgazdász-vándorgyűlés panelbeszélgetésén. A forgalom csökkenését az eMAG is érzi. Nem a rendelések száma csökken, hanem a kosárérték. Czifrik Szabolcs, DPD Hungária Kft. ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy „embertelen” mértékű a csomagszám-növekedés Magyarországon. Ezen belül óriási a határon átnyúló kereskedelem részaránya. Szabó Zoltán, a Ghibli Szállítmányozási Kft. ügyvezető-tulajdonosa szerint az a fő kérdés, hogy kinek az üzleti kultúrája fog érvényesülni Európában. Jelentős növekedés előtt állhat a C2C forgalom, amelyben a használt műszaki cikkek csereberéje a kereskedők kihagyása nélkül zajlik online platformokon. Sükösd Péter a marketplace modellben látja a jövőt. A következő években nem az eMAG lesz az egyedüli platformszolgáltató, hanem ebben is versenyeznie kell majd akár régiós, akár globális szereplőkkel.(További részletek: Portfolio)

...
E-ker Hírszemle az email fiókodban

Iratkozz fel heti hírlevelünkre, és kapd meg csokorba gyűjtve a legérdekesebb e-kereskdelemi híreket.

Artboard 1