E-ker Hírszemle

Napi rendszerességgel szemlézünk magyar és külföldi oldalakat a legizgalmasabb e-kereskedelmi témák után kutatva.

📜 Érvénybe lépett a szigorú európai digitális szabályozás a kisebb cégek esetén is

2024.február.23

Életbe léptek digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) szerinti új uniós szabályok. Ennek megfelelően a DSA immáron alkalmazandó a hatálya alá tartozó valamennyi szervezetre, nem csupán a nagyvállalatokra. Azok a platformok, piacterek és egyéb digitális szolgáltatások, amelyek nem felelnek meg a DSA-nak, globális éves forgalmuk hat százalékáig terjedő büntetést kockáztatnak a jogsértések esetén. Néhány fontos szabály:

  • A platformoknak lehetőséget kell adniuk a felhasználóknak arra, hogy megtámadják a tartalom moderálására vonatkozó döntéseket, átláthatósági jelentéseket kell készíteniük és alkalmazniuk kell az „ismerd meg az ügyfeledet” szabályokat.
  • A platformoknak indoklást kell nyújtaniuk a felhasználóknak minden olyan tartalommoderációs döntés esetén, amely érinti őket.
  • A platformoknak tájékoztatást kell adniuk az általuk futtatott hirdetésekről és az általuk működtetett algoritmikus ajánlórendszerekről.
  • A platformoknak magas szintű adatvédelmet kell biztosítaniuk a gyermekeknek és nem használhatják fel adataikat célzott hirdetésekhez.

(További részletek: Shopifreaks)

🇮🇱 A háborúban álló Izraelt is meghódította a Temu

2024.február.23

A Temu kínai e-kereskedelmi oldal meghódította az izraeliek szívét. A SimilarWeb szoftverfejlesztő és adatgyűjtő cég adatai szerint 2023 szeptemberében a 275 ezer izraeli látogatta meg a Temu weboldalát. Ez októberben megduplázódott, 510 ezerre ment fel, majd novemberben, a gázai háború kirobbanása után 420 ezerre esett vissza. Decemberben azután hatalmasat ugrott a Temu, a látogatók száma 3,47 millióra nőtt. Ez a tendencia 2024-ben is folytatódott. Januárban újabb nagy ugrással 37 százalékos növekedéssel, 4,76 millióra ment fel a Temura legalább egy nézelődés erejéig rá kattintó izraeliek száma. (A „látogatások” kifejezés a webhelyen tett látogatások számára vonatkozik, így ha egy felhasználó többször is felkeresi a webhelyet, minden egyes eset külön számít.)
A Temu izraeli látogatottságának növekedése elsősorban a Google-kereséseknek és az oldal szponzorált promócióinak köszönhető. Decemberben a Google-kattintások során a felhasználók többnyire téli árucikkeket, például elektromos takarókat, sálakat és hasonló termékeket kerestek.(További részletek: Calcalis Tech)

🇮🇳 Van, ahol a férfiak és nem a nők vásárolnak a neten sokkal többet

2024.február.21

Indiában a férfiak jóval többet költenek az online vásárlás során, mint a nők – derült ki abból a felméréséből, amelyet a IIM-Ahmedabad közvélemény-kutató intézet hozott nyilvánosságra. A kutatást internetes megkérdezésekkel végezték az ország 25 államban 35 ezer válaszadó bevonásával. Az adatok szerint a férfiak átlagosan 2484 rúpiát (11 ezer forint) költenek onlnie vásárlásra. Ez 36 százalékkal magasabb a nők átlagos kiadásánál, ami 1830 rúpia (nyolcezer forint). A jelentés szerint a férfiak 47 százaléka, míg a nők 58 százaléka vásárolt divatruházati cikkeket a webáruházakban. Eközben a férfiak 23 százaléka és a nők 16 százaléka szerzett be elektronikus eszközöket az e-kereskedelemben. Az olyan második vonalbeli városok lakói, mint amilyen Jaipur, Lucknow, Nagpur vagy Kochi, egy főre vetítve 63 százalékkal többet költöttek divatcikkekre és 21 százalékkal többet elektronikus eszközökre az átlagosnál. A jelentés szerint a preferált fizetési mód az utánvét volt. A fogyasztók 87 százaléka ezt választotta a divat- és ruházati termékek vásárlása során. (További részletek: Hindustan Times)

⚠️ Figyelni kell az új vásárlói szokásváltozásokra

2024.február.20

Változóban vannak a fogyasztói szokások – állítja az elemző szoftvereket fejlesztő Salsify. A vásárlók a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektetnek az árak összehasonlítására, jobban odafigyelnek az impulzusvásárlások elkerülésére és nem sajnálják az idők a számukra legjobb ár/érték arányú termékek felkutatására. Emellett tudatosan halogatják vásárlási döntéseiket, részben kevesebb szabadon elkölthető pénzük jobb beosztása érdekében, részben az esetleg később megjelenő jobb ajánlatok reményében. Ennek alapján kijelenthető, hogy a márkák egy újabb olyan év előtt állnak, amelyben bizonytalan piaci környezettel kell számolniuk. Nem tudnak kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal csupán árkedvezményekkel, hanem hitelesnek és környezettudatosnak kell lenniük, ami élményszerűvé teszi termékeik vásárlását. (További részletek: Ecommerce Times)

🕺 A diszkontok diszkontját is az e-kereskedelem húzza

2024.február.19

A klubtagsági alapon működő Costco szuperdiszkont áruházlánc eladásai 4,5 százalékkal, 22,08 milliárd dollárra nőttek januárban az egy évvel korábbihoz képest. Ezt az online eladások felfutásának köszönhette a cég. (A forgalom több mint Magyarország éves GDP-jének tíz százaléka.) A kiskereskedő megjegyezte, hogy 2024 januárjában eggyel kevesebb vásárlási nap volt a szilveszter miatt. Ez körülbelül 3-3,5 százalékkal mérsékelte az összehasonlítható eladásokat. Úgy tűnik, ezt is figyelembe véve a vállalat decemberi csúcsát ostromolta volna az árbevétel: akkor 26,15 milliárd dollár forgalmat ért el a Costco. A cég jelenleg 874 raktáráruházat üzemeltet. Ebből 602 az Egyesült Államokban és Puerto Ricóban, 108 Kanadában, 40 Mexikóban, 33 Japánban, 29 az Egyesült Királyságban, 18 Dél-Koreában, 15 Ausztráliában, 14 Tajvanon, hat Kínában van. Az európai kontinensen Spanyolországban, Franciaországban és Svédországban van Costco-áruház. A vállalat az Egyesült Államokban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Mexikóban, Koreában, Tajvanon, Japánban és Ausztráliában üzemeltet e-kereskedelmi oldalakat. (További részletek: Chain Storeage)

🇪 Már csak éjfélig érvényes a csoportos kedvezmény az Ecommerce Expora

2024.február.15

Ha még nincs jegyed, de a kollégáiddal együtt érkeznél az idei szökőnapon (február 29-én) esedékes Ecommerce Expóra,  akkor ma még vásárolhatsz kedvezményesen belépt a rendezvényre.  A szervezők szerint azért jobb többen, együtt érkezni, mert

  • Több programon tudtok részt venni, ugyanis hat teremben zajlanak párhuzamosan a programok.
  • Még több emberrel tudtok beszélgetni, kapcsolódni. A kapcsolati tőke bővítése pedig hozzájárulhat a jövőbeli sikerekhez.
  • Több kiállítói standot tudtok meglátogatni, így ha új partneri kapcsolatokat kerestek, nagyobb eséllyel találjátok meg a megfelelő szolgáltatót.
  • A Futárjátékban is nagyobb esélyekkel indulhattok a nyereményekért.
  • Ha ma éjfélig leadjátok a jegyrendelést, érvényes a 15 százalékos csoportos kedvezmény (min. három darab jegytől).

További információk: EcomExpo.

 

📦 A csomagoláson spórolást adja el zöld újításként az Amazon

2024.február.15

Az Amazon bejelentette, hogy Ships in Product Packaging (SIPP) programját kiterjeszti a platformján tevékenykedő összes harmadik fél értékesítőre az Egyesült Államokban és Kanadában. A program célja a csomagolási hulladék csökkentése oly módon, hogy a termékeket az eredeti dobozukban, további Amazon-csomagolás nélkül szállítják ki a vásárlóknak. Csak egy címkét ragasztanak mondjuk a kenyérpirító dobozára, és ez minden. Az Amazon küldeményeinek 11 százalékát szállították ki további csomagolás nélkül 2022-ben. Ezt akarják az új módszerrel bővíteni. Az Amazon szerint a SIPP-hez hasonló csomagolási programokkal 2015 óta több mint kétmillió tonna csomagolóanyagot sikerült megtakarítani. A környezetvédelmi előnyök mellett a SIPP-ben részt vevő eladók küldeményenként 0,04 és 1,32 dollár közötti kedvezményes díjakra is jogosultak. Az Amazon együttműködik a gyártókkal, hogy alkalmazkodjanak a rendszerhez. Úgy alakítsák ki csomagolásaikat, hogy azok további dobozok nélkül is szállíthatók legyenek. (További részletek: ChainStoreAge)

💶 Sokallja a Meta és a TitTok az európai moderálási díjait

2024.február.14

A Meta és a TikTok bíróságon támadják meg az Európai Unió elvárását, miszerint díjat kellene fizetniük tartalmaik európai moderálásáért. A digitális szolgáltatásokról szóló uniós törvény (Digital Services Act) végrehajtása sokba kerül. Célja, hogy az internet lazán szabályozott világában visszaszorítsa az illegális tartalmakat, továbbá kezelje az online reklámokkal és a dezinformáció terjesztésével kapcsolatos problémákat. Az EU a húsz legnagyobb internetes vállalat éves nyereségének maximum 0,05 százalékát elérő illetéket akar kivetni. Ez becslések szerint szerint a Metának 11 millió euró (4,25 milliárd forint), a TikToknak 3,9 millió euró (1,5 milliárd forint) körüli összeget jelentene. A TikTok egyebek mellett azért megy perre a döntés ellen, mert a teljes összeg kiszámításának alapjául a havi aktív felhasználók harmadik féltől származó, hibás becslését használták. A Meta azt kifogásolja, hogy a veszteséget elkönyvelő vállalatoknak nem kell fizetniük, akkor sem, ha nagy felhasználói bázissal rendelkeznek, miközben másokra aránytalanul nagy összeg esik. (További részletek: SiliconAngle)

🎭 Hanyatlik a német e-kereskedelem, de talán közel a mélypont

2024.február.14

A németek online költése két számjegyű ütemben csökkent 2023-ban. A vásárlások értéke 79,7 milliárd euró volt, ami 11,8 százalékkal marad el a 2022-es 90,4 milliárdtól - számolt be a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland. Az ezt megelőző két év összehasonlítása is siralmas képet mutat. A németek 2022-ben 8,8 százalékkal költöttek kevesebbet az internetes boltokban, mint 2021-ben.
Elsősorban a könyvek, a számítógépek, az ékszerek, a cipők és a ruházati cikkek fogytak rosszabbul. Ezzel egyidejűleg az online bevételek aránya a német kiskereskedelemben 2022 és 2023 összehasonlításában 11,8 százalékról 10,2 százalékra csökkent. A német fogyasztók online szolgáltatásokra fordított kiadásai azonban 12,7 százalékkal 12,7 milliárd euróra nőttek az elmúlt évben. Az év közben javultak a forgalmi adatok. Míg 2023 első negyedévében 15 százalékkal maradtak el a kiadások az egy évvel korábbitól, addig a negyedik negyedévre ennek felére lassult az lemaradás üteme. Az idei év a szakértők várakozása szerint stabilizálódást hozhat a német e-kereskedelemben. (További részletek: Ecommerce News)

🀩 A Shopify kiterítette új kártyáit felhasználói asztalára

2024.február.13

A Shopify évente kétszer kiad egy megabemutatót legújabb funkcióiból. Ez a Shopify Editions, amelynek Winter ’24 Editionja több mint 100 platformfunkciót és frissítést tartalmaz. Csak néhány példát említve az egyik lehetőség a kombinált listázások készítése, amelyben minden változatnak saját leírása, médiagalériája és leíró URL-címe lehet. A szemantikus keresés funkció egy mesterséges intelligenciával támogatott áruházi keresési funkció, amely a kulcsszavakon túlmenően jobban megérti a vásárló szándékát. Rendelési tervezetek funkció immáron támogatja a kedvezménykódokat, az automatikus rendeléseket és a kedvezmények kombinálásának lehetőségét. A POS Ship from Store hamarosan lehetővé teszi a kiskereskedelmi üzletet kiválasztását a teljesítés helyszínéül. A Shopify Audiences intelligensebb retargeting-algoritmusokkal és teljesítménymérési benchmarkokkal jelentkezik. A médiaszerkesztő lehetővé teszi, hogy a felhasználók generatív mesterséges intelligencia segítségével termékképeket készítsenek az áruháznak. (További részletek: Shopify)

🎉 Kiskarácsonnyá nőtte ki magát a Valentin-nap

2024.február.13

A RetailMeNot és a Ziff Davis Shopping felmérése szerint a Valentin-napot ünneplők 66 százaléka valamilyen élménnyel fogja meglepni kedvesét. A válaszadók 61 százaléka vásárol valamilyen terméket, 32 százalékuk pedig romantikus vacsorával kedveskedik partnerének. Édességre a megkérdezettek 52, virágra 34 százaléka költ. A Valentin-napi vásárlók 27 százaléka dönt kiadásáról a kiskereskedők, szolgáltatók aktuális ajánlatai alapján. Egyharmadukat befolyásolja a választásban, amit az üzletekben látnak, egyharmadukat, amit a családtagok, barátok javasolnak, felüket a weboldalak kínálata és valamivel több mint 15 százalékukat a közösségi médiában látottak.
A felmérés alapján amerikai fogyasztók átlagosan 165 dollárt (60 ezer forint) szánnak Valentin-napi kiadásokra. Akkor tervezik a legtöbbet költeni, átlag 201 dollárt (72 ezer forint), ha romantikus partnereiknek vásárolnak. Kedvesükön kívül közel egynegyedük vásárol majd a gyerekeiknek és unokáiknak. További 22 százalékuk mondja azt, hogy saját magának fog vásárolni és tíz százalékuk tervezi, hogy barátainak vesz ajándékot. (További részletek: ChainStoreAge)

🗣️ Komolyan megijedtek a magyar kereskedők a Temutól

2024.február.9

Azt mutatja az Olcsóbbat.hu most elkészült felmérése, hogy komolyan megérezték a hazai e-kereskedők a Temu megjelenését: a megkérdezett üzemeltetők 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, és majdnem minden negyedik webshop mért több mint 25 százalékos visszaesést. A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepő - írja a cég a sajtóközleményében, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte: a termékkörének több mint fele esetében tekinthető a Temu közvetlen versenytársnak.
„A masszívan veszteséges kampányt hosszú távon ilyen intenzitással igen nehéz fenntartani, ezért a válaszadóknak 29 százaléka arra számít, hogy az első félév végére, további 54 százalékuk pedig arra, hogy az idei év végére jelentősen csökken majd a Temu agresszív jelenléte a hirdetési felületeken" – közölte Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. A felmérés szerint csak 17 százalékuk érzi úgy, hogy ez az intenzív piaci nyomulás akár több éven keresztül is fenntartható marad. (Olcsóbbat.hu)

👵🏼 Meglepő, de az idősebbek nagyon kedvelik a Temut

2024.február.8

A tavalyi ünnepi szezonban a Temu volt a legnagyobb forrása a poénos ajándékoknak. Ezek között voltak övtáskák, amelyekről a röfitől az egyszarvúig különböző állatok néznek vissza ránk, az orrnak látszó ceruzahegyezők, amelyekbe a ceruzát az orrlyukba kell dugni vagy a baseballsapkák, amikre az van írva, hogy „A nők/férfiak akarnak engem, a halak félnek tőlem”. Ezek legtöbbjének ára két dollár körül alakult. Ennek tükrében meglepő az a piackutatási eredmény, amely szerint az X generáció tagjai (az 1960–1970-es években születettek) és a boomerek (a második világháború után születettek) gyakrabban rendeltek a Temun, mint a fiatalabb vásárlók. A felmérésből az is kiderült miért. Legtöbbjük az olcsóságot hozta fel indokként. Sokan az Amazon helyett rendeltek a Temuról. Ez is meglepő, mert az előbbiről azt gondolnánk, hogy a megszokott árukat keresik rajta a vevők, míg az utóbbin szórakozásból vásárolnak. A felmérés egyik válaszadója szerint azért vásárol a Temun, mert olyasmit is kínál, amire soha nem gondolta volna, hogy szüksége lesz. Például mozgásérzékelős lámpákat. (További részletek: Business Insder)

🤡 Egyre nagyobb kárt okoznak az alkalmazotti csalások is

2024.február.7

A marketingesek és az e-kereskedők ma már az üzlet elkerülhetetlen költségének tekintik a „baráti csalást”. Ez a fogalom azokat az eseteket fedi, amikor a normál ügyfelek megkapják a terméket, majd valamilyen kifogással visszatérítést kérnek, miközben megtartják az árut. A fogyasztók 23 százaléka elismeri, hogy megpróbálkozott ezzel a módszerrel annak ellenére, hogy elégedett volt a termékkel, amit kapott – derült ki Sift szoftverfejlesztő cég vizsgálatából. A Ponemon Institute kutatóintézet azonban egy másik gondra is rávilágít: az alkalmazottak digitális visszaéléseinek szaporodására.
A simlis alkalmazottak csalásai a 2023 végét megelőző két évben 44 százalékkal ugrottak meg. A kiberszakemberek több mint egyharmada szerint a gazdasági nehézségek miatt több belső alkalmazott követ el kiberbűncselekményeket, mint korábban – derült ki Bridewell kiberbiztonsági cég felméréséből. Az e-kereskedelmi csalásokat kezelő Riskified becslése szerint a kiskereskedők évi 100 milliárd dolláros veszteség elé néznek a botok, a kuponok halmozása és a visszatérési csalások miatt. (További részletek: Ecommerce Times)

🏭 Nagyüzemivé teheti a salesesek munkáját a mesterséges intelligencia

2024.február.6

Az értékesítés generálása sok időt igényel, ám ma már elérhetők a piacon olyan szoftverek - ún. “mesterséges intelligencia által vezérelt értékesítési eszközök” - , amelyek megkönnyíthetik ezt a munkát. Az egyik ilyen app a SynthMind, egy AI-alapú értékesítési asszisztens és lead-, azaz érdeklődőkereső. A célközönség beírása után megtalálja az ennek megfelelő vállalatokat és személyi kapcsolatokat. A felhasználók PDF-eket is feltölthetnek, amelyekben leírják saját vállalkozásuk jellemzőit és az ideális ügyfelek tulajdonságait. A program ennek alapján segít az AI-nak feltett kérdések megfogalmazásában. Egy olyan általános promtra, mint a „Keress középméretű e-kereskedelmi érdeklődőket!” jó eredményeket kaphatunk. A program minden potenciális ügyfél esetében megadja a vállalatot, a webhely átlagos forgalmát, az alkalmazottak számát, a kapcsolattartók nevét, valamint e-mail-címét. A SynthMind.app ingyenes próbaverziót kínál öt keresésre és húsz érdeklődőre. A fizetős csomagok havi 20 dollár alatti áron kezdődnek. (További részletek: Practicale Commerce)

🙀 Versenyre kényszerül az Apple, de nincs mitől félnie

2024.február.5

A digitális szolgáltatási piacok új szabályozása miatt az Apple kénytelen néhány nagy változtatást végrehajtani az Európai Unióban. Például megnyitja végre az iPhone-t a harmadik féltől származó alkalmazásboltok előtt. Ugyanakkor nem teszi könnyűvé vagy olcsóbbá az App Store-ral való versenyzést. Ahhoz, hogy egy új, harmadik féltől származó alkalmazásboltot engedélyezzenek az iPhone-on, a fejlesztőknek egymillió eurós „hitellevelet” kell benyújtaniuk egy „A” besorolású pénzintézettől. Emellett a fejlesztőknek 0,50 eurós „alaptechnológiai díjat” kell fizetniük a piactéri alkalmazásuk minden egyes éves első telepítése után. További változás, hogy az Apple lehetővé teszi a fejlesztőknek saját fizetési szolgáltatójuk használatát alkalmazásaikon belül. E változások nyomán az alkalmazásfejlesztők két lehetőség előtt állnak. Vagy kifizetik az Apple-nak az alkalmazásukon keresztül szerzett összes bevétel akár 30 százalékát, vagy telepítésenként és évente 50 eurócentet fizetnek azért, hogy az alkalmazásuk a felhasználók telefonján maradjon. (További részletek: The Verge)

🦾 Robotizált logisztika kell a raktárba!

2024.február.2

Hatszorosára bővült egy év alatt a Boxy Logisztikai Zrt. fulfillment partnerállománya, ezzel a rendelésteljesítési piacon a legnagyobb növekedést érte el az elmúlt időszakban. A cég közlése szerint a folyamatos bővülés egyik fontos mozgatórugója, hogy egyre nagyobb az igény a költséghatékonyabb, robotizált logisztikai megoldásokra, és ezt a Boxy képes volt lereagálni. A partnerszám bővülése részben e piac dinamikus növekedésének is köszönhető, ezért fontos támpont a jövőre nézve, hogy az iparági becslések a következő két-három évre az akár 45-90 százalékos, további bővülést sem tartják kizártnak.
A növekedési potenciál minden termékkategória esetében más és más. A magyar piacon 2021-2022-es évben a játékok, az állateledel, a drogéria, a szépségápolás, a baba-mama, a számítástechnika, valamint a műszaki cikkek voltak a leginkább hangsúlyosak. A 2023-ban ez a mezőny a mobiltelefonokkal, táplálékkiegészítőkkel, vitaminokkal és ruházati cikkekkel bővült leginkább. Idén várhatóan a ruházati területen lesz a legnagyobb növekedés, és ebben a szegmensben számítanak a legtöbb új partnerre a fulfillment szolgáltatók - írta közleményében a a Boxy.

🍕 El kell kerülni a mesterséges intelligencia kisajátítását

2024.február.2

Az Egyesült Államok versenyhatóságaként tevékenykedő Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC), vizsgálja a hagyományos technológiai nagyvállalatok és a mesterséges intelligenciával foglalkozó cégek partnerségi kapcsolatait. Konkrétan három különálló, több milliárd dolláros befektetést vesznek szemügyre:

  • a Microsoft és az OpenAI 13 milliárd dollár,
  • az Amazon és az Anthropic négymilliárd dollár, illetve
  • a Google és az Anthropic kétmilliárd dollár értékű megállapodását.

A gazdaságtörténet azt mutatja, hogy az új technológiák új piacokat és egészséges versenyt teremthetnek. Miközben a vállalatok éles harcot folytatnak a mesterséges intelligencia kifejlesztéséért és pénzzé tételéért, ki kell zárni azokat a taktikai lépéseket, amelyek elzárják a versenyük lehetőségét – mondta Lina Khan, az FTC elnöke. Vizsgálni fogják a partnerségek indoklását és következményeit. Ki akarják deríteni milyen hatással vannak a mesterséges intelligenciával kapcsolatos inputokért és erőforrásokért folyó versenyre, a generatív MI-t fejlesztők önálló munkájának lehetőségére. (További részletek: Quartz)

🔹 Még jobban bekeményít a piaci versenyben a Temu

2024.február.1

A Temu megnyitja piacterét az egyesült államokbeli és az európai uniós eladók előtt is. Az amerikai eladókat márciusban fogadják a platformon, majd nem sokkal később jöhetnek az európaiak. A Marketplace Pulse kutatása alapján ma több mint százezer kínai eladó népesíti be ezt a piacteret. A Temu megállapodik az eladókkal a nagykereskedelmi árképzésben, amelyeknek alapján szállítják az áruikat. Ezután a amely az e-kereskedelmi vállalkozás kezeli a marketinget, a teljesítést, az ügyfélszolgálatot és a végső árazást. A nyugati eladók hazai raktáraikból fogják megoldani a teljesítést. A Temu az Amazon, az eBay és a Walmart piactereit utánozva az árképzést és a marketinget sem fogja átvenni tőlük. A kínai vállalat gyors kiszállítással szeretné megfejelni szolgáltatását, amit kínai partnereitől nem várhat el. A belföldi raktárakkal rendelkező helyi eladók képesek egy-két napos szállítási lehetőséget kínálni. Korábban a Temunál a jobb árakért cserébe lassabb szállítás járt. (További részletek: Marketplace Pulse)

🐇 Jósolni is tud a PayPal új innovációja

2024.január.31

Alex Chriss, a PayPal vezérigazgatója a múlt heti First Look előadásán hat új innovációt jelentett be, amelyeket a vállalat már tesztel és 2024-ben piacra is dob. Többek között lesz teljesen új “pénztári élmény”, amely felgyorsítja a vásárlók pénztár-ellenőrzési lehetőségét, miközben a kereskedőknek is segít több tranzakciót konvertálni; érkezik az ún. “Fastlane by PayPal” szolgáltatás is, ami a tesztek szerint mintegy 40 százalékkal gyorsítja a pénztárfelvételi sebességet. Érkezik a “Smart Receipts” is - egy dinamikus nyugta, amely lehetővé teszi, hogy  az AI-ra támaszkodva megjósolható legyen, hogy legközelebb a vevők mit szeretnének majd vásárolni az adott kereskedőtől. (További információk: Yahoo)

...
E-ker Hírszemle az email fiókodban

Iratkozz fel heti hírlevelünkre, és kapd meg csokorba gyűjtve a legérdekesebb e-kereskdelemi híreket.

Artboard 1