Piac
-
Tavaly novembertől idén március végéig mindent letaroltak a magyar ecommerce piacon a Temu hirdetései. Ezután szinte teljesen leálltak, majd újraindultak a megjelenések. Mi történhetett a kínai online piactérnél?
-
A webáruházak sikerének egyik alapfeltétele, hogy vásárlóik bízzanak bennük. Ne kételkedjenek abban, hogy az áruk, amiket kínálnak, éppen azt nyújtják majd nekik, amit a róluk szóló tájékoztatóban olvashatnak. Éppen ezért az e-kereskedők elemi érdeke a hamis termékek és a csalók eltüntetése virtuális polcaikról.
-
A csomagolás a körkörös gazdaság egyik Achilles-sarka. De mi van, ha a csomagolóanyag maga is, eleve, eddig hulladékként kezelt anyagból keletkezik? A szektor innovatív és gyors fejlődése, ugyanakkor az eredményeinek a befogadása is szükséges ahhoz, hogy az alábbi kezdeményezésben meglássuk akár a magunk lehetőségét.
-
Az elektronikus kereskedelem szélsebes fejlődésénél csak a webáruházak és az online piacterek logisztikai kiszolgálása alakul át gyorsabban. A koronavírus-járvány idején sok hagyományos kereskedő rákényszerült internetes értékesítésének felpörgetésére, ami magával húzta az ezt kiszolgáló háttér-infrastruktúrát is. Azóta még erre az ösztönzőre sincs szükség a tempó tartásához.
-
Olyan lehangolt, kilátástalan hangulatot, ami mostanában uralkodik az Amazon platformján értékesítő e-kereskedők között, soha korábban nem tapasztalt a Fortune riportere, pedig a webáruházak és az internetes piacterek figyelemmel kísérése a feladata.
-
Újra növekedési pályára állhat-e a hazai e-kiskereskedelem? Milyen trendek határozzák meg a munkánkat? Továbbra is a nagy nemzetközi politikai és világgazdasági folyamatok dominálják az életünket vagy az e-kereskedők végre újra fókuszálhatnak arra, amihez a legjobban értenek? Mindez kiderül a Kürt Akadémia és a Reacty Digital közös 2024-es Trendspotting kutatásából.
-
Az iszlám országokban különleges jelentősége van a ramadánnak, ám az elmúlt években ebben az időszakban is egyre több lehetőség nyílik az e-kereskedők előtt, hogy a maguk módján hozzájáruljanak a vallási előírások követéséhez.
-
Egy friss, csomagautomaták használatát felmérő kutatás visszaigazolta, hogy óriási változásnak vagyunk a szemtanúi, szereplői. De az is látszik hogy a piac lassan telítődik.
-
Fontos határidőn vagyunk túl: a webáruházaknak március 28-ig kellett feltüntetni az MPL szállítást a vonatkozó kormányrendelet értelmében. Összefoglaltuk, hogy jelenleg mit lehet tudni az online boltokra kirótt kötelezettségről.
-
Egyre több kereskedő ismeri fel az előfizetéses modellel járó előnyöket: növekvő bevétel és profit, kiszámítható működés, hűséges visszatérő vásárlók stb. De hogyan és mire érdemes elsőre odafigyelni? Erre a kérdésre próbáltunk meg kimerítő választ adni.