Konverzió
-
Rolf Dobelli saját bevallása szerint hírfüggő. Ezt a problémát úgy kezelte, hogy évekkel ezelőtt lemondott a hírolvasásról. Tapasztalatairól írt egy blogposztot, amiben arra buzdított, hogy senki ne olvasson híreket. Ez a gondolat elég meghökkentő és mivel teljesen ellentmond mindannak, amit a hírek szerepéről gondolni szokás a modern demokráciákban. Dobelli könyvet írt a témáról „Ne olvass híreket!” címmel. Bárcsak ne tette volna! Pintér Róbert könyvismertetője következik.
-
Közeledik az EU által útjára indított zöld átállás program keretében történő ESG jelentéstételi kötelezettség határideje: 2025-ben a kisebb, a 2026-ra pedig már a nagyobb vállalatoknak is nyilvánosságra kell hozniuk az előző üzleti évre vonatkozó jelentésüket a fenntarthatósági mutatóikról. Vagyis: a cégeknek el kell kezdeniük demonstratíve vállalni a tevékenységükből eredő társadalmi felelősséget.
-
Ne irigyeljük a mesterséges intelligencia szabályozóit! Az életük nem könnyű: egy sor kényes dilemmával kell szembenézniük. Nem lehet mindenkinek a kedvére tenni, választani kell, és aztán vállalni a felelősséget. A cikk a szabályozási dilemmák közül mutat be néhány fontosabbat az EU friss rendelete, az AI Act kapcsán. Az írás szerzője Bőgel György, a CEU professzora, az Ecommerce Hungary Egyesület nemrég leköszönt elnöke.
-
Sokkal könnyebb lenne a webáruházak tulajdonosainak dolga, ha belelátnának vásárlók fejébe. Nem csupán tapasztalataikra hagyatkoznának, amikor döntenek, hogy mit kínálnak nekik, hanem biztosra mehetnének. Ma már rengeteg adat áll a rendelkezésükre a vásárlókról, ami segít ebben, mégis sokszor úgy látják, hogy a vevők kiszámíthatatlanok.
-
Egy modern online áruház számára a biztonság ma már nem csupán előny, hanem alapkövetelmény. Kockázat, amit megbízhatóan kezelni kell tudni. Az e-kereskedelemi szereplők nagy mennyiségű érzékeny adatot kezelnek – a fizetések feldolgozásától a személyes információkig –, és ez egyben azt is jelenti, hogy egyben vonzó célpontot jelentenek a hackerek számára is. Egy friss elemzés mégis a webhelyek 92,4 százalékán talált rosszindulatú, gyanús vagy aggasztó biztonsági problémákat.
-
Az igazán megbecsült megrendelőit a kereskedő már az üzlet előtt üdvözölte, a legfontosabbakhoz pedig házhoz ment. E kereskedelmi alapok nemigen változnak , akkor se, ha ma már az MI készíti az üdvözlő kontentnek legalább egy részét. Térjünk vissza az alapokhoz, és nézzük meg, kihez hova léphetünk oda, hogy a megfelelő üzenetekkel találjuk meg őket!
-
A logisztika és fulfillment mára már egy dinamikus ökoszisztéma. Olyan ahol minden helyszín – legyen az egy kiskereskedelmi üzlet, egy elosztóközpont vagy akár egy partner létesítménye – kapcsolódik, azonnal képes reagálni a vásárlók igényeire és kiszolgálni azok megrendeléseit.
-
Ne vezess be semmilyen okos “kütyüt” csak azért, mert valaki el akarja adni neked. De ha időt vagy pénzt spórolhatsz vele, esetleg segíthet stabilabbá tenni a vállalkozásod pénzügyi helyzetét, érdemes elgondolkodnod rajta.
-
A mai marketing világában a mesterséges intelligencia egyszerre áldás és átok is . Elképesztő hatékonyságot és meglátásokat kínál(na), de komoly kérdéseket vet fel a hagyományos marketingszerepek jövőjével kapcsolatban is. Vajon meddig maradhat az emberi kreativitás az úr?
-
A mai digitális korban a vállalkozások folyton-folyvást keresik a célközönséggel való kapcsolatteremtés hatékonyabb módozatait. A közönségépítés titka a digitális csatornák kihasználásában rejlene, melyek közvetlenül a potenciális ügyfelekhez vihetik a márka üzenetét. Ezek a platformok nem csupán a vásárlók eléréséhez vezető utak; ezek azok a közegek, ahol a márkát kialakítják, ápolják és fejlesztik.