Kosárérték
E-kereskedelmi magazin - hasznos információk kezdő, haladó és profi e-kereskedőknek.
A szerző cikkei:
-
A garázscégeket sok legenda övezi, miután a legnagyobb technológiai vállalatok jellemzően ilyenekből nőttek óriásira, ám ki hallott arról, hogy valaki hátizsákcéget alapítson? Az elektronikus kereskedelem azonban már ezt is lehetővé teszi, legalábbis akadt egy ír világutazó digitális nomád, aki sikeres céget indított egy laptoppal és egy okos mobillal.
-
Nemcsak hogy gyorsan elfogytak a jegyek, de az utolsónak érkező kiállítóknak - teltház miatt - már nem tudtak helyet biztosítani az első, kifejezetten online piactér specifikus fórumon, a Marketplace Summiton történő megjelenéshez. Az UP Újpesti Rendezvénytérben több mint 300-an voltak kíváncsiak előadások és kiscsoportos workshopok formájában a többek között a fizz.hu, az Allegro, a pepita és az Amazon képviselőinek előadásaira és tapasztalataira. Ott jártunk, képgaléria is készült.
-
Lehetőségek és kockázatok - Többféle indokot találhatunk arra, miért érdemes a webáruház-tulajdonosoknak meglévő üzletük mellé továbbiakat létrehozniuk. Az egyik, hogy a webshopépítésben és -üzemeltetésben megszerzett tapasztalataikat kihasználják, a másik, hogy finomhangolják vásárlóközönségük kiszolgálását, a harmadik, hogy új vevőket szerezzenek.
-
Az Európai Unió szabályozó hatóságainak malmai közismerten nem éppen a leggyorsabb tempóban őrlő intézmények közé tartoznak, ám végül csak meghozzák azokat az intézkedéseket, amelyek az uniós piac védelmét szolgálják. Úgy tűnik, kitalálták, hogyan lehetne beterelni az uniós szabályok keretei közé a Temu-t, a Sheint-t és akár más leendő kínai e-kereskedelmi óriásokat.
-
Egyre komolyabb gondot jelent a hagyományos és az online kereskedőknek is, hogy az áruházak polcairól lopott áruk jelentős része webáruházak virtuális polcain jelenik meg. A veszteségek az Egyesült Államokban dollármilliárdokban mérhetők, a biztonsági cégek az online piacterek, shopok és a vásárlók felelősségére hívják fel a figyelmet.
-
Egy ifjú brit hölgy, amikor kiderült, hogy a Shein egyik beszállítója gyermekmunkát alkalmaz, megfontolta, hogy nem vásárol többet a kínai divatportálon. A többi e-kereskedő és a fizikai boltok árai azonban nem teszik lehetővé, hogy öltözködésében kövesse a legújabb divatot, így ma is vásárol a Sheinen.
-
Mivel az Egyesült Államokban bizonytalan a TikTok jövője, versenytársai, például az Instagram, a YouTube és a WhatNot úgy vélik, megismételhetik a kínai platform sikerét az online kereskedelemben. A vásárlás és a szórakoztatás bódító koktélját azonban nem olyan egyszerű kikeverni, mint amilyennek látszik.
-
Régi vitatémája az online hirdetéseknek, hogy a cégek reklámjai akkor is megjelenhetnek az online keresési találatok között, amikor a felhasználó a versenytársak termékére keres rá. A Google lazán kezeli ezt a lehetőséget, sok vállalat igyekszik kifejezetten élni vele. A felhasználó szempontjából hasznos lehet, ha összehasonlítható találatok kerülnek elé.
-
A kisebb webáruházaknak komoly kihívást jelenthet a mesterséges intelligencia valamilyen modelljének alkalmazása tevékenységükben, ám ha nem is teszik ezt, akkor sem kerülhetik el, hogy szembe találkozzanak az MI-vel. Például az a veszély fenyegeti őket, hogy lemaradnak a mesterséges intelligenciával támogatott internetes keresések találati listáiról.
-
Az Egyesült Államok és Kína között kirobbant vámháború kezdete óta a világ belépett a deglobalizáció korába. Erre rátett egy lapáttal a covid, ami szétzilálta a korábban kiépült beszállítói láncokat, és az Ukrajna ellen indított orosz invázió, ami a hidegháborúhoz hasonlóan tereli táborokba a világ országait. Az e-kereskedők keresik a választ az új helyzetre. Teljesen hihetetlen, de a Mohamed-mondóka lehet egy jó megoldás alapötlete.