Az utóbbi időben egyre több webes portál és influenszer látja meg a lehetőséget az e-kereskedelemben, és indítja el saját webáruházát. Különféle példákat látni, egyesek a saját nevükkel fémjelzett brandet építenek fel, mások a kedvenc márkáik termékeit árulják viszonteladóként, de olyan is akad, aki mixeli a lehetőségeket. Az biztos, hogy a már meglévő követői táborral rendelkező felületeknek – blogok, magazinok, influenszerek – nemcsak kézenfekvő lépés webshopot nyitni, de nagyon időszerű is. Hogy miért, kiderül a cikkünkből.

Mit árulnak a hazai influenszerek?

Egy sor különböző dolog vezethet odáig, hogy végül egy ismert személyiség webáruház nyitás mellett dönt. Egy fashion influenszer életében erős motiváció, ha személyes ízlése alapján elköteleződik bizonyos márkák irányába, és előbb-utóbb viszonteladói partnerségre lép a gyártóval, vagy a márkaképviselettel. Más esetekben a követők “nyomásának” eleget téve kerülnek fel egy webáruházba azok a merchandise termékek, amikre folyamatos igény mutatkozik.

Remek példa erre az ötszörös Aranykönyv díjazott író, Lakatos Levente webáruháza, ahol a szerző könyvei mellett a rajongók hozzájuthatnak azokhoz a relikviákhoz is, amelyek korábban csak dedikálások, könyvfesztiválok alkalmával voltak elérhetők.

Webshop white label termékekkel

Az amolyan self made man-ként érvényesülő fiatal író az évek alatt stabil követőbázisra tett szert, és mivel a videós műfaj sem áll távol tőle, YouTube, Instagram és Facebook felületein is rengetegen vele tartanak.

A shopon kifejezetten gazdag választékkal találkozni, a saját termékek, azaz a bestseller kötetek mellett különféle tematika alapján összeállított meglepetésdobozokat, falinaptárokat és az olvasók kedvenc idézeteivel ellátott brandelt bögréket, ruhákat is vásárolhatunk. Ez az ún. white label modell, amelyben saját designnal ellátott termékeket árusíthat egy webshop, melyet a rendelések beérkezésekor gyárt le számára beszállító partnere.

Lakatos Levente

Webshop saját márkával

A fashion influenszerek sorából Kárpáti Rebekát emelnénk ki, aki nemrégiben debütált az e-kereskedelem világában azzal, hogy saját ruházati márkát alkotott, amit nem késlekedett webre vinni. Rebeka a Kinda Clothing projekt kapcsán kihangsúlyozta, hogy az alkotói folyamat – termékek, látványvilág – mind anyagi szempontból, mind energia befektetés szempontjából sokat követelt tőle, de teljesen helyénvaló, ha az ember olyan dolgot szeretne letenni az asztalra, ami őt tükrözi.

A webshopban kizárólag a saját kollekciójának darabjait árulja, kiegészítőkkel – home, decor, divat kiegészítők, esetleg kozmetikumok – nem találkozunk. Egyelőre legalábbis, hiszen a sikeres webáruházak az idő előrehaladtával gyakran kiegészítésképp kapcsolódó termékekkel színesítik palettájukat.

Kinda Clothing

Webshop kedvenc márkákkal

Azonban nem feltétlen kell saját brandet létrehozni, és terméket gyártani ahhoz, hogy sikeres e-kereskedők legyünk. My Love Shop néven évek óta működik Dukai Regina shopja, ami a tökéletes példa arra, hogyan lehet a kedvenc darabokból kínálatot kialakítani.

A vegyes portfólióban home, ruházat, kiegészítők kategóriák mellett még játékok is helyet kaptak, és olyan brandekkel találkozhatunk, mint a Butlers, Katie Loxton, MAC. Regina Instagram jelenlétére jellemző letisztultság, és a divat világából hozott látásmód a webáruházban is tetten érhető. Termékeit maga prezentálja a vásárlói számára, ettől még inkább az az érzése a látogatónak, hogy saját kincsestárából kaparinthat meg darabokat. A My Love Shop jó példa arra, hogyan tud valaki személyes brandjével ízlésesen, és sikeresen belépni az e-kereskedelem világába.

My Love Shop

My Love Shop

Portál vegyes termékpalettával

E-kereskedelmi szempontból az online világ nyertesei lehetnek még a nagy látogatottságú portálok, magazinok. Mint mindenben, ezen a téren is vannak úttörők, akik a trendeket megelőzően cselekednek.

A női olvasókat megcélzó Femina.hu felületén például 2013 óta elérhető a FeminaShop, amelynek kínálata folyamatosan reagál a vásárlói igényekre. Kezdetben kizárólag ékszerek közül válogathattak a látogatók (olvasók), jelenleg olyan népszerűbb témák köré gyűjtött termékeket ajánl, mint ékszer, ezotéria, egészség/fitnesz, szépségápolás, otthon.
A webáruház indításának ötletét anno az adta, hogy a partnerek hirdetéskiszolgálása során kimagasló vásárlási konverziós eredményeket tapasztaltak, és ebből logikusan következett, hogy egy saját, kifejezetten az olvasóik igényeire szabott online boltot nyitnak. A többmilliós havi olvasóbázis stabil alapnak bizonyult, a portálnak ezen lába azóta is sikeresen működik.

FeminaShop

FeminaShop

A kínálat – honnan lehet terméket beszerezni?

Nem is kérdés, hogy az ismertségből fakadóan hatalmas helyzeti előnyből indul egy bejáratott portál vagy személyes blog. De mit sem ér az egész, vonzó termékpaletta nélkül. Rengeteg munkával jár egy saját márkát létrehozni, majd folyamatosan gondoskodni az anyagbeszerzésről, az utángyártásról és a megfelelő készletekről. Ha a saját gyártás nem jön szóba, akkor milyen forrásból lehet termékeket beszerezni?

  • EU-n kívüli kereskedőtől, gyártótól szerzi be (pl. Ázsiából)
  • Hazai nagykereskedőtől veszi
  • EU nagykereskedőtől veszi
  • Nemzetközi dropshipping céget vesz igénybe
  • Hazai dropshipping szolgáltatót vesz igénybe

Mind közül a legkényelmesebb, legbiztonságosabb és persze a leggyorsabban tető alá hozható megoldást a hazai dropshipping beszerzési modell kínálja. Tekintve, hogy a globális ellátási lánc problémái egyre gyakrabban okoznak áruhiányt, extra biztonságot ad a vállalkozásnak, ha földrajzilag közeli, megbízható viszonteladói piacterekről intézheti a beszerzéseit. A partner kiválasztásában speciális szempontok is szerepet játszhatnak, a témának egy teljes cikket szenteltünk korábban.

A munka – ki szolgálja ki a vásárlókat?

Tény, hogy egy jól működő webes vállalkozás rendeléseit napi szinten kiszolgálni rengeteg munkát jelent. Legtöbben pont azért nem vágnak bele az e-kereskedelembe, mert idejekorán eltántorítja őket a raktározás, a csomag összekészítés, a vevőkkel történő kapcsolattartás gondolata.

A dropshipping azért is egyre népszerűbb, mert a webáruház üzemeltetés legnagyobb kihívásaira ad megoldást: az árubeszerzés mellett a raktározási és logisztikai kérdéseket is kivonja a képletből, így a webshop üzemeltető koncentrálhat a marketingre és a promóciós feladatokra. Ez a felállás gyors, robbanásszerű növekedést tesz lehetővé, talán pont emiatt mostanában az influenszerek mellett a nagykereskedőket, disztribútorokat, online vállalkozókat is erősen mozgatja a dropshipping.

Az elindulás – gyorsabb megcsinálni, mint elmagyarázni

Ha ma bármilyen online szereplő úgy dönt, hogy például kozmetikumokat, ékszereket, ruhákat vagy táplálékkiegészítőket akar árulni, nagyon gyorsan megvalósíthatja tervét.
Nem túlzás, hazai dropshipping forrásból akár napok alatt elindítható egy olyan webáruház, ami minőségi árukészlettel – top márkák termékeivel – és akár másnapi kiszállítással várja vásárlóit.

Teendők pár lépésben:

Először is választani kell egyet a népszerű bérelhető webáruház rendszerek közül, és amennyire szükséges, magunkra szabni.

A munka oroszlánrésze a portfólió kiválasztása és feltöltése: beszerzési forrástól függően szükség lehet termékfotózásra, szövegezésre, majd jöhet az árazás.

A hazai dropshipping ilyen nézőpontból is szerencsés választás, hiszen egyrészt magyar nyelvű termékleírásokat kapunk, másrészt elérhető olyan szolgáltatás is, ahol a kiválasztott árucikkek kész termékadatlapját pár kattintással egy az egyben átszinkronizálhatjuk magunkhoz, ahol már csak az árazással van dolgunk (azzal is csak akkor, ha valamilyen irányban el akarunk térni az ajánlott fogyasztói ártól).

A termékek kiválasztásától a több tízezer termék tudatában sem kell megijedni. Ezek a dropshipping piacterek, katalógusok átláthatóak, könnyen szűrhetőek és kezelhetőek, a webáruházhoz nagyon hasonló felületek.

Gondoskodni kell a vevők kiszolgálásáról és a logisztikáról: a dropshipping modell egyik nagy előnye, hogy a teljes raktárkezelés és logisztika a beszállító partnernél vagy dropshipping szolgáltatónál van, így ezzel nincs teendő. Amiről viszont feltétlenül gondoskodni kell, az a vevőbarát ügyfélszolgálat.

Promóció, marketing: a startra kész webshopot integrálni kell a portál vagy blog felületére (például menüpontban, vagy bannerekkel, sliderekkel), illetve a megfelelő marketing stratégiával látogatókat, illetve vásárlókat csalogatni – ezen a területen egy nagy elérésű oldal vagy influenszer eleve lépéselőnyből indul!

Már zajlik a területfoglalás

Legyen szó portálról, tematikus blogról vagy személyes márkához tartozó social media csatornáról, amikor valamilyen felület elér egy bizonyos népszerűséget és látogatottságot, alkalmas lesz rá, hogy bevételt termeljen.

Az influenszer marketing mára nagyon jól jövedelmező iparággá nőtte ki magát, viszont 2021-ben inkább már az a kérdés, ki áll készen arra, hogy átlépjen az új korszak küszöbén.

Közösségi média és e-kereskedelem 2021-ben címmel nemrég két cikkben összefoglaltuk a Facebook és Instagram, valamint a TikTok, Twitter és LinkedIn legújabb fejlesztésű kiskereskedelmi funkcióit. Az irányokból olyan jövő rajzolódik ki, ahol a social media és az e-kereskedelem szorosan összefonódva mozgatja majd a világunkat.

Hogy mindez már nagyon közel van, arra bizonyíték, hogy a Shopify már bejelentette: az üzleti TikTok fiókkal rendelkező felhasználók közvetlenül a videóikban helyezhetik el a csatornáikon elérhető árukat, és egyből fel is kínálhatják eladásra azokat. A Shopify és TikTok közötti együttműködésről bővebben itt olvashatsz.

Mindezek fényében nem lepődünk meg, ha a webshopok számának növekedése a 2020-as években sem fog megtorpanni.

Hogyan Indíts Webáruházat?
Vegyél részt a Shoprenter ingyenes, online előadásán, ahol megkaphatod a válaszokat az indulással kapcsolatos további kérdéseidre!