A TikTok és a Shopify novemberben közös akcióval segítette a kisebbségi vállalkozókat. A #ShopBlack hashtag kihívás volt az első nyilvános együttműködés a két platform között, de a közelmúltban bejelentett partnerségi megállapodás révén hamarosan világszerte is beágyazhatóvá válnak a Shopify csatornái a TikTokba.

A hatalmas népszerűségnek örvendő videómegosztó már korábban is tett lépéseket a kereskedelmi platformmá válás irányába, de az első olyan akció, amelyben kereskedők millió kapnak lehetőséget arra, hogy termékeiket az utóbbi évek legnagyobb internetes sikerét elérő – és egyben legellentmondásosabb történetét író – kínai platformját használják direkt értékesítésre.

A Shopify bejelentése értelmében az üzleti TikTok fiókkal rendelkező felhasználók közvetlenül a videóikban helyezhetik el a csatornáikon elérhető árukat, és egyből fel is kínálhatják eladásra azokat. A folyamat teljesen automatizált: a TikTok a kijelölt videókból le is generálja az adott termék hirdetését, amelyben szerepel a megvásárolható termék landing oldalára mutató link. A hirdetés elkészítése során már elkészített videósabolnok közül választhatnak a kereskedők, de ezek természetesen teljesen személyre is szabhatóak.

A közvetlen videós hirdetések futtatása és a #ShopBlack kampány azonban a tervek szerint csak az első lépés a két csatorna közös útján. A Shopify és TikTok további, kifejezetten e-kereskedelmet támogató megoldások bevezetését teszteli. A cél az, hogy a kereskedők minél hatékonyabban tudják növelni a fizetett és organikus elérések utáni konverziós rátájukat.

Elemzők szerint a Facebook észak-amerikai népszerűségének csökkenése révén keletkező űrt a rendkívül magas engagement rátával rendelkező TikTok töltheti ki. Az összes TikTok felhasználónak csupán 4 százaléka él az Egyesült Államokban, de itt is rendkívül magas, 29 százalékos a engagement aránya az összes tartalomra vetítve. Érdekesség, hogy a TikTokban még szeptemberben szerzett hét százalékos részesedést a Walmart amerikai üzletlánc azzal a nem titkolt céllal, hogy nyisson az alfa generáció irányába.

“Nagyon izgatottak vagyunk a TikTokkal való együttműködés bejelentés kapcsán, elsőként a mi partnereink készülhetnek a platformon az előttük álló, mozgalmas karácsonyi időszakra.” – fogalmazott Satish Kanwar, a Shopify termékfejlesztésért felelős igazgatója.

“Nagyon elégedettek vagyunk, hogy partnerekként új közönséggel hozhatjuk össze a Shopify kereskedőit. A közösségi kereskedelem fejlődésével a kereskedők mára már belátták, hogy a TikTok elkötelezett és kreatív közössége több, mint egy egyszerű közösségi platform. Folyamatosan egyre innovatívabb megoldásokat fejlesztünk annak érdekében, hogy az egyes márkák és a vásárlók egymásra találhassanak, a Shopify pedig egy tökéletes partner ahhoz, hogy ezek a képességeket világszerte a kereskedők rendelkezésére bocsáthassuk.” – írja Blake Chandlee, a globális üzleti megoldásokat menedzselő TikTok vezető.

A jelenleg még csak az Egyesült Államokban elérhető Shopify-csatorna szolgáltatás a következő év elejére az Észak-Amerikai kontinensen, Európában és Ázsiában is elérhető lesz majd az érdeklődő kereskedők számára.