Skip to content

Amazon

456480776_1475600629748111_8416001883091999038_n
-
Walter Isaacson Elon Muskról szóló kötete - mint minden efféle életrajzi írás - két okból érdekes: 1) megérteni azokat az embereket, akik nyomot hagytak a világon; 2) kideríteni, hogyan csinálták, hátha valami megtanulható és lemásolható belőle. Ez a könyv mindkettőre alkalmas. Figyelem! Friss könyvismertető következik.
454513594_1203302784238585_8922363691320682479_n
-
Meghatározhatja egy vállalkozó jövőjét, hogy egy adott pillanatban melyik termék vagy termékcsalád teljesít a piacon a legjobban. Segíthet ennek megtalálásában, hogy a nagy online piacterek és bolti rendszerek üzemeltetői (Shopify, Amazon stb.) időről-időre közzéteszik, hogy az adott évben melyek a legnépszerűbb termékek egy-egy piactéren.
454360421_1234953317940486_245380676620837464_n
-
Ha a popzenében igaz, hogy amit egyszer az Egyesült Államokban vagy Angliában kitalálnak, az előbb-utóbb Magyarországon is megjelenik, akkor miért ne lehetne ez igaz a drónok felhasználására is a kereskedelemben? Azt azonban érdemes tudni, hogy a világ más országaiban ezt éppenséggel a szabályozás enyhítésével képzelik, ami érthető úgy is, hogy a drónok a vigyázó tekintetek nélkül is repülhetnek.
454690684_1266781117626185_2363942752924217793_n
-
Az elektronikus kereskedem múltja tágan értelmezve is csupán néhány évtizedes, máris megjelent egy olyan kezdeményezés a láthatáron, ami felboríthatja az ágazat mostanra kialakult rendszerét. A Red101 miatt a legnagyobb veszélyben éppen a legnagyobb piacterek, élükön az Amazon van, mivel ezek kínálnak B2B szolgáltatásokat is.
Temu
-
A Temu, az eBay vagy az Amazon mostanra a hazai webshopokhoz mérhető kiszállítási időkkel tud dolgozni – nem véletlen a térhódításuk. Vajon mi lehet a titkuk?
fizz_krea01
-
A januári csendes startot követően a fizz.hu azzal a bejelentéssel került be a hazai ecommerce hírekbe, hogy máris a legnagyobbak közé vágyik. Az OTP Csoport online webáruházának ügyvezetőjét, Szőcs Andrást a remélt nagy hódítások előtt kértük fel egy Kosárérték nagyinterjúra.
Elözönlötték a kínai eladók az Amazon piacterét
-
Az Amazon saját pályáján próbálja megverni két óriási kínai kihívóját a Temut és a Sheint. Bevezet egy olyan értékesítési modellt, ami majdnem teljesen lemásolja a két versenytárs módszerét. A hangsúly éppen annyira van a hasonlóságon, mint a különbségen. És persze ez a lépés feladja a leckét az amerikai politikusoknak is.
448247139_1465885824042425_7405038284023260987_n
-
Jeff Bezos az Amazon vezetője, aki egy kis startupból a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi óriását hozta létre. Részvényeseknek írt leveleiben évtizedek óta megosztja menedzsment elveit a világgal. Vajon mik ezek és mennyire relevánsak egy magyar e-kereskedő számára? Könyvismertetőnkben ennek is utánajárunk.
marketplace
-
A Facebook Marketplace elektronikus piactér látogatóinak száma szép csendben az Amazoné négyszeresére nőtt. Ez nem jár ennek megfelelő pénzügyi sikerrel, de segít Mark Zuckerberg cégének visszaszerezni a fiatalok érdeklődését. Jeff Bezosnak eszébe juthat a kereskedők régi igazsága: egyetlen cégnek sem garantált egyszer megszerzett piaci pozíciója.
436668983_353364744386401_8167243456501667300_n
-
A webáruházak sikerének egyik alapfeltétele, hogy vásárlóik bízzanak bennük. Ne kételkedjenek abban, hogy az áruk, amiket kínálnak, éppen azt nyújtják majd nekik, amit a róluk szóló tájékoztatóban olvashatnak. Éppen ezért az e-kereskedők elemi érdeke a hamis termékek és a csalók eltüntetése virtuális polcaikról.