Pillanatfelvétel készült a hazai kereskedelmi élmezőny omnichannel érettségéről, arról, ami a színfalak mögött valóban ebből látható. Mintegy 30 vezetői mélyinterjú, kérdőíves felmérés és szakértői értékelés készült el HungarEcomm Stars díj keretében – a részletekről (a kvalitatív kutatásról, az összevetésekről és mérlegekről, a kitekintésről és feladatokról) hosszú és alapos beszámolót írt a Kosárértéknek Radó Mátyás, a vizsgálódás vezető elemzője.
Continue readingEzek a magyar webshopok hódíthatják meg a világpiacot
Szűk élboly diktálja a tempót a magyar e-kereskedelemben: második alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat azoknak a vállalatoknak, amelyek nemcsak itthon, hanem a nemzetközi színtéren is képesek versenytársa lenni a legnagyobbaknak. A piacot ma a Vörös Királynő-hatás mozgatja: a cégeknek folyamatosan fejleszteniük kell, hogy legalább megtartsák a pozíciójukat.
Continue readingNestiszappan.hu: 20 éve tartó rajongás gyümölcse
Dolgozott a kozmetikai iparban diákmunkásként és vezetőként is, 23 éve pedig vállalkozó. Ő Mester Monika, akinek jó ideje az a fő ismertetőjele, hogy a Firenze mellől, Olaszországból importált natúr szappanjai évek óta gyakorlatilag eladják magukat. A növekvő nagykereskedelmi cég és a nestiszappan.hu mögött azonban a szerencséből csak egy csipetnyi található – annál több munka, a tudás és a kísérletezés. Sólyom Eszter meséli el a Nestiszappan történetét.
Continue readingTalpon maradhatsz e-kereskedőként, ha már az MI-ügynökök tárgyalnak MI-ügynökökkel?
Tegnap még azt gondoltuk, hogy az e-kereskedelemben a digitalizációval a legnagyobb sebességre kapcsoltunk. Mára azonban kiderült, hogy azok még csak a bemelegítő körök voltak. Most jön a valódi játék, ahol a szabályokat már nem mi írjuk, hanem velünk együtt, valós időben alakítja a mesterséges intelligencia (MI). A kérdés már nem az, hogy van-e jó marketingtervünk a következő negyedévre, hanem hogy a rendszerünk elég gyorsan tanul-e ahhoz, hogy holnap is versenyben maradjunk.
Continue readingKényszer és érdek is a webáruházas csomagolóanyag újragondolása
Úgy áll a dolog, hogy a magyar e-kereskedelemben, a kiscsomagos piacra is csak annyi igaz, hogy a webáruházak elindultak a környezetkímélőbb üzemeltetésűvé válás úján. Sokan a szükséges költségekben találnak kifogásokat, pedig már közel van az az időszak, hogy jogszabály kötelezze az online kereskedőt a változtatásra.
Continue readingÉrkezik az Instant Checkout az OpenAI-tól – Semmi se lesz már olyan, mint rég?
Alaposan felkavarhatja a vizet az e-kereskedelmi szektorban is a ChatGPT tegnap bejelentett legújabb szolgáltatása, az “Instant Checkout”. Az igazi kérdés az, hogy a nagy nyelvi modellek zászlóshajójának számító úttörő cég újabb szöget ver-e a tradicionális e-kereskedelem koporsójába.
Continue readingValódi tudás, kézzelfogható fejlődés, inspiráló közösség – ezt kínálja Az Év Webshopja Verseny és Konferencia 2025.
Az online kereskedelem az utóbbi években soha nem látott fejlődést mutatott, de a növekedéshez ma már nem elég követni a trendeket – előre kell látni őket. Erre kínál kivételes alkalmat az idei Az Év Webshopja Verseny és Konferencia. A rendezvény a hazai e-kereskedelem olyan szakmai találkozópontja, ahol a verseny résztvevői, előadók és szolgáltatók közösen formálják a jövőt.
Continue readingA Shopify európai felemelkedése: miért virágzik az e-kereskedelmi óriás az egész kontinensen?
A Shopify második negyedévi teljesítménye izgalmat keltett a pénzügyi piacokon. A vállalat részvényeinek értéke 30 százalékkal emelkedett, ami tükrözi a befektetők bizalmát az e-kereskedelmi óriás fejlődési pályájában, különösen az európai piacokon. Mi áll az emelkedés hátterében, és miért választja egyre több kereskedő a Shopify-t? Mi tudjuk a választ.
Continue readingMartin Ondáš: minden projekt alapja a jó adat
A magyar e-kereskedelmi szakma csodálattal vegyes irigységgel nézi a cseh piacot, és próbálja megfejteni a sikerük titkát. Hogy megértsük a régiós különbségeket, Martin Ondáš-t, a sok szempontból talán a cseh Optennek tekinthető BizMachine társalapítóját faggattuk.
Continue readingBőgel György: A mesterséges intelligencia hatása a perecesekre
A generatív mesterséges intelligencia népszerű és látványos képességeit a kereskedőknek is ki kell használniuk, de nem szabad abban bízni, hogy a velük megszerzett előny tartós lesz. A verseny hatására az előny gyorsan elillanhat. A tartós sikerhez másra is szükség van – hogy mire és miért, erről szól Bőgel György alábbi cikke.
Continue reading