A Facebookon működő privát hobbi és tematikus csoportok közt természetesen megtalálható a webáruház üzemeltetés témára indított is. A több mint 15 ezer tagot számláló online kereskedelmi fórumnak azonban a másik oldalát mutatnánk be. A csoportba érkező kérdésekre, problémákra, helyzetekre választ, tanácsot, kapaszkodót, megoldási lehetőségeket nyújtani igyekvő szakértői csapatból Pellek Krisztiánt kérdeztük.
Continue readingTe csak használod, vagy érted is az MI-t az e-kereskedelemben?
Az elmúlt években a mesterséges intelligencia lett a digitalizáció új „svájci bicskája”: mindenki erről beszél, egyre többen kísérleteznek vele, és sok cég már napi szinten is használja – több-kevesebb sikerrel. Pedig ugyanazt a chatfelületet nyitják meg a vállalkozások, mégis nagyon különböző eredményeket érnek el, nagyon különböző üzleti értéket vesznek ki belőle. Miért van ez? Mitől lesz két felhasználó között ekkora különbség? Mitől függ, hogy az egyik cég csak szövegeket gyártat vele, míg a másik valódi versenyelőnyt épít?
Continue readingKupa Enikő: „A visszatérő vásárló a jó vásárló”
Az online borkereskedésnek valójában ugyanazokat a kritériumokat kell teljesítenie, mint a hagyományos szaküzleteknek. Az igazi kihívás az, hogy az élő, hitelesítő szakértő helyére kell rendszerbe építeni olyan offline tételeket, amelyekkel végül a kereskedő is, a vásárló is elégedett lehet. Kupa Enikőt, a borkereskedes.hu vezetőjét kérdeztük.
Continue readingÖtvözhető-e eredményesen a digitális nomádság az e-kereskedelemmel?
A digitális nomádok élete nem az a „habos torta”, azaz világ körüli utazgatással egybekötött távmunka, amire sokan gondolnak, hanem komoly kihívás, főként ha valaki e-kereskedelmi vállalkozást irányít a világ túlsó végéről. Az egyik tapasztalt digitális nomád szerint szükség lehet fizikai irodára is, bár a főnöknek nem kell állandóan ott lennie.
Continue readingMegkopott a Black Friday, de ettől még rekordos lehet a karácsony
Elkészült a PwC új, e-commerce szektort monitorozó kutatása, mely szerint igaz ugyan, hogy a Black Friday varázsa múlóban van, de ez nem akadályozza meg a vásárlókat abban, hogy rekordösszeget költve új szokásokat is megvillantsanak a kereskedők előtt. A Black Friday pedig minden ellenkező híresztelés ellenére biztosan jelzi a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét is.
Continue readingRábíznád a pénzedet egy robotra?
Milyen mesterséges intelligenciáról álmodunk a kereskedelemben? Gondolkodjon, alkalmazkodjon, kooperáljon, célokat kövessen, legyen stratégiája és taktikája, legyen proaktív, fogja fel a kontextust, legyen dinamikus és gyors, tervezzen és végrehajtson, forrásokat és eszközöket használjon, és persze tanuljon, okosodjon. Elhozzák ezt a világot az MI ügynökök? Erről szól Bőgel György új cikke.
Continue readingHelyetted vásárolnak – Készülj fel az Agentic Commerce-re!
Azt hitted, hogy a chatbotok a csúcs? Tévedtél! Jönnek az AI-asszisztensek, akik nemcsak böngésznek, hanem vásárolnak is – a te vevőid nevében. Érdemes hát tisztába kerülni azzal, hogy a kereskedelem evolúciós fejlődésének következő szintjén mi vár rád! – Mészáros Beatrix friss írása erre tesz egy kísérletet.
Continue readingRadó Mátyás: A vevőket csupán kiszolgálni már nem elég!
Miközben az e-kereskedelmi növekedés két hagyományos motorja (a belső vásárlóerő és az árversenyképesség) akadozik, a szektor sok szereplője terjeszkedne, ha a piac elbírná. Megoldást jelenthetne, ha a kereskedők kilépnének a commodity szerepből, és a puszta termékértékesítésből egy szolgáltatásorientált üzleti modell felé vennék az irányt.
Continue readingTomáš Vrtík: „Aki nem terjeszkedik, a túlélésért fog küzdeni”
A nemzetközi terjeszkedés ma már a túlélés záloga, de hogyan lehet jól ezt csinálni? Hol vannak a rejtett aknák, és mennyibe kerül valójában egy új piac meghódítása? Olyan szakértőt kérdeztünk, aki nem csak beszél róla, hanem nap mint nap csinálja: a 250 fős csapattal dolgozó Expandeco CEO-jával – Tomáš Vrtík-kel beszélgettünk.
Continue readingAndrejszki Richárd: „Magamat afféle deszantosnak látom, aki szeret ott lenni, ahol az események zajlanak”
A Culinaris megmentőjének bőrébe bújni jó dolog, ha az ember kihívásokat keres, és ha megteheti, mert van mögötte egy több mint 20 milliárdos élelmiszerszállító cég is, amit egy évtizede épít. Ebből az új szerepből szerepből azonban mostantól kiesni is tilos – ez is a sikeresség titkainak egyike. Andrejszki Richárdot Szabó M. István kérdezte.
Continue reading








