Pellek Krisztián: „Szerintem én még sokáig itt leszek”

A Facebookon működő privát hobbi és tematikus csoportok közt természetesen megtalálható a webáruház üzemeltetés témára indított is. A több mint 15 ezer tagot számláló online kereskedelmi fórumnak azonban a másik oldalát mutatnánk be. A csoportba érkező kérdésekre, problémákra, helyzetekre választ, tanácsot, kapaszkodót, megoldási lehetőségeket nyújtani igyekvő szakértői csapatból Pellek Krisztiánt kérdeztük.

Continue reading

Te csak használod, vagy érted is az MI-t az e-kereskedelemben?

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia lett a digitalizáció új „svájci bicskája”: mindenki erről beszél, egyre többen kísérleteznek vele, és sok cég már napi szinten is használja – több-kevesebb sikerrel. Pedig ugyanazt a chatfelületet nyitják meg a vállalkozások, mégis nagyon különböző eredményeket érnek el, nagyon különböző üzleti értéket vesznek ki belőle. Miért van ez? Mitől lesz két felhasználó között ekkora különbség? Mitől függ, hogy az egyik cég csak szövegeket gyártat vele, míg a másik valódi versenyelőnyt épít?

Continue reading

Kupa Enikő: „A visszatérő vásárló a jó vásárló”

Az online borkereskedésnek valójában ugyanazokat a kritériumokat kell teljesítenie, mint a hagyományos szaküzleteknek. Az igazi kihívás az, hogy az élő, hitelesítő szakértő helyére kell rendszerbe építeni olyan offline tételeket, amelyekkel végül a kereskedő is, a vásárló is elégedett lehet. Kupa Enikőt, a borkereskedes.hu vezetőjét kérdeztük.

Continue reading

Ötvözhető-e eredményesen a digitális nomádság az e-kereskedelemmel?

A digitális nomádok élete nem az a „habos torta”, azaz világ körüli utazgatással egybekötött távmunka, amire sokan gondolnak, hanem komoly kihívás, főként ha valaki e-kereskedelmi vállalkozást irányít a világ túlsó végéről. Az egyik tapasztalt digitális nomád szerint szükség lehet fizikai irodára is, bár a főnöknek nem kell állandóan ott lennie.

Continue reading

Megkopott a Black Friday, de ettől még rekordos lehet a karácsony

Elkészült a PwC új, e-commerce szektort monitorozó kutatása, mely szerint igaz ugyan, hogy a Black Friday varázsa múlóban van, de ez nem akadályozza meg a vásárlókat abban, hogy rekordösszeget költve új szokásokat is megvillantsanak a kereskedők előtt. A Black Friday pedig minden ellenkező híresztelés ellenére biztosan jelzi a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét is.

Continue reading

Rábíznád a pénzedet egy robotra?

Milyen mesterséges intelligenciáról álmodunk a kereskedelemben? Gondolkodjon, alkalmazkodjon, kooperáljon, célokat kövessen, legyen stratégiája és taktikája, legyen proaktív, fogja fel a kontextust, legyen dinamikus és gyors, tervezzen és végrehajtson, forrásokat és eszközöket használjon, és persze tanuljon, okosodjon. Elhozzák ezt a világot az MI ügynökök? Erről szól Bőgel György új cikke.

Continue reading

Andrejszki Richárd: „Magamat afféle deszantosnak látom, aki szeret ott lenni, ahol az események zajlanak”

A Culinaris megmentőjének bőrébe bújni jó dolog, ha az ember kihívásokat keres, és ha megteheti, mert van mögötte egy több mint 20 milliárdos élelmiszerszállító cég is, amit egy évtizede épít. Ebből az új szerepből szerepből azonban mostantól kiesni is tilos – ez is a sikeresség titkainak egyike. Andrejszki Richárdot Szabó M. István kérdezte.

Continue reading