Válság idején komoly luxus a vásárlói hűség, mégis érdemes ebbe befektetni

A vásárlók manapság gyakrabban váltanak márkát, mint valaha, a kedvezmények pedig ma már nem elegendőek a hűséges vevőkör kialakításához. A hagyományos vásárlói hűség erodálásának és az olyan hagyományos marketing stratégiák, mint kedvezmény vagy kuponakciók ma már nem elégségesek. Még a nagy márkák számára sem elég ahhoz, hogy magához láncolják fogyasztóikat.

Continue reading

Valner Szabolcs: Ha nincs versenytárs, akkor piac sincs

Az eOptika egyik alapítója, Valner Szabolcs régi motoros az e-kereskedelemben. Nemcsak ő hívta életre az ország legrégebbi és legnagyobb online piacterét, a Vaterát, de befektetőként és csendestársként segítette a Netrisk és az Oszkár Telekocsi felvirágoztatását is. Internetes optikai áruházával már a nemzetközi piacot szeretné meghódítani. – Erről szól Balázs Zsuzsanna friss interjúja.

Continue reading

Miért nem elég egy szép webshop?

Sokan gondolják, hogy a vizuálisan igényes webshop önmagában elegendő a sikerhez. A valóság azonban ma már sokkal árnyaltabb, mert egyre inkább a márka válik döntő tényezővé. Vagyis az, hogy mit jelent az adott webshop a vásárló számára, és milyen érzelmi kötődés alakul ki iránta. Vegyük végig lépésről-lépésre: hogyan működik a márka, mint konverziós tényező!

Continue reading

A „Halott Ló-teória” és az e-kereskedelem

Elméletben a Halott Ló-elmélet egy humoros üzleti metafora. „Ha rájössz, hogy döglött lovon ülsz, a legjobb stratégia, ha azonnal leszállsz róla.”. Vagyis: ha egy stratégia vagy módszer nyilvánvalóan nem működik, nem érdemes azt tovább erőltetni. Az elmélet rávilágít, milyen abszurd és káros tud lenni, ha ragaszkodunk egy már életképtelen üzleti stratégiához. Ennek ellenére sok hazai cég és szervezet (az e-kereskedelemben is) tovább próbálkozik a „halott lova” életben tartásával – ahelyett hogy belátná kudarcát. 

Continue reading

Megéri-e most már marketplace modellre váltani?

Ha csak az elmúlt időszakban napvilágot látott statisztikákat vesszük alapul, akkor a címben feltett kérdés valójában nem is kérdés. Ám ha bekukkantunk a függöny mögé, akkor inkább már azt láthatjuk, hogy felépíteni és elindítani egy sikeresen működő vállalkozást pusztán ezen az alapon elég nehéz feladat. Mindenesetre, ha mégis úgy döntünk, hogy belevágunk egy piactér felépítésébe, akkor érdemes figyelembe vennünk az alábbi, jó néhány fontos szempontot.

Continue reading

Nikola Ilchev: Zavart, hogy nem tudok elég embert segíteni, ezért szerveztem meg a Balkan eCommerce Summitot

Másfél évtizede, hogy mobiltelefonokkal kezdett online kereskedelembe Bulgáriában Nikola Ilchev. Az évek előrehaladtával kiderült, hogy az e-kereskedelmi tapasztalatait mások is használni tudják és akarják. Ebből született a Balkán régió legnagyobb e-kereskedelmi csúcstalálkozója. Az idei Balkan eCommerce Summitról kérdeztünk – Erről szól Balázs Zsuzsanna friss interjúja.

Continue reading