A vásárlók manapság gyakrabban váltanak márkát, mint valaha, a kedvezmények pedig ma már nem elegendőek a hűséges vevőkör kialakításához. A hagyományos vásárlói hűség erodálásának és az olyan hagyományos marketing stratégiák, mint kedvezmény vagy kuponakciók ma már nem elégségesek. Még a nagy márkák számára sem elég ahhoz, hogy magához láncolják fogyasztóikat.
Continue readingValner Szabolcs: Ha nincs versenytárs, akkor piac sincs
Az eOptika egyik alapítója, Valner Szabolcs régi motoros az e-kereskedelemben. Nemcsak ő hívta életre az ország legrégebbi és legnagyobb online piacterét, a Vaterát, de befektetőként és csendestársként segítette a Netrisk és az Oszkár Telekocsi felvirágoztatását is. Internetes optikai áruházával már a nemzetközi piacot szeretné meghódítani. – Erről szól Balázs Zsuzsanna friss interjúja.
Continue readingFOMO a marketingben: így ösztönöz vásárlásra a kimaradástól való félelem
Miért működik a Temu nyomásgyakorlása vagy az Amazon éves shopping ünnepe? A FOMO – vagyis a kimaradástól való félelem – az egyik legerősebb pszichológiai hatás, amit bevethetsz a marketingben. Használd ki, mielőtt a versenytársaid teszik, megmutatjuk hogyan!
Continue readingA hosszabb jobb? – Véget ér a félperces TikTok videók aranykora
Változnak az idők: az egy évtizede még a világ tinijei által popdalokra tátogásra használt TikTok mára egyike lett a globális közösségi média nagyágyúi. Bár továbbra is a rövid videók a legelterjedtebb, úgy néz ki, hogy a félperces időlimit helyét a ByteDance platformján is a hosszabb tartalmak szép lassan átveszik a hatalmat.
Continue readingErős kezdés után jelentős visszaesés, de mi jön most, utána?
A tavalyi év elég megrázó volt az e-kereskedelem szereplőinek. Az MPL logisztikai szolgáltatásának kötelező bevezetésével kezdődött, melyet a Google folyamatos áremelkedése és a Temu erőteljes térnyerése követett. Feltehetjük a kérdést magunknak: mi várható ezután? Ennél még égetőbb téma, hogy mi lesz a vásárlókkal?
Continue readingBeizzít a Meta: új omnichannel értékesítési eszközöket kapnak a kereskedők
Bár hazánkban évekig igaz volt, hogy a Facebook és az Instagram az a hely, ahol bármit el lehet adni, a kínai és más régiós versenytársak megjelenésével az e-kereskedelmi verseny egyre kiélezettebbé vált. Ezért a Meta tavasszal új eszközöket vet be, cél: az offline és online eladások hatékonyságának növelése.
Continue readingMiért nem elég egy szép webshop?
Sokan gondolják, hogy a vizuálisan igényes webshop önmagában elegendő a sikerhez. A valóság azonban ma már sokkal árnyaltabb, mert egyre inkább a márka válik döntő tényezővé. Vagyis az, hogy mit jelent az adott webshop a vásárló számára, és milyen érzelmi kötődés alakul ki iránta. Vegyük végig lépésről-lépésre: hogyan működik a márka, mint konverziós tényező!
Continue readingA „Halott Ló-teória” és az e-kereskedelem
Elméletben a Halott Ló-elmélet egy humoros üzleti metafora. „Ha rájössz, hogy döglött lovon ülsz, a legjobb stratégia, ha azonnal leszállsz róla.”. Vagyis: ha egy stratégia vagy módszer nyilvánvalóan nem működik, nem érdemes azt tovább erőltetni. Az elmélet rávilágít, milyen abszurd és káros tud lenni, ha ragaszkodunk egy már életképtelen üzleti stratégiához. Ennek ellenére sok hazai cég és szervezet (az e-kereskedelemben is) tovább próbálkozik a „halott lova” életben tartásával – ahelyett hogy belátná kudarcát.
Continue readingMegéri-e most már marketplace modellre váltani?
Ha csak az elmúlt időszakban napvilágot látott statisztikákat vesszük alapul, akkor a címben feltett kérdés valójában nem is kérdés. Ám ha bekukkantunk a függöny mögé, akkor inkább már azt láthatjuk, hogy felépíteni és elindítani egy sikeresen működő vállalkozást pusztán ezen az alapon elég nehéz feladat. Mindenesetre, ha mégis úgy döntünk, hogy belevágunk egy piactér felépítésébe, akkor érdemes figyelembe vennünk az alábbi, jó néhány fontos szempontot.
Continue readingNikola Ilchev: Zavart, hogy nem tudok elég embert segíteni, ezért szerveztem meg a Balkan eCommerce Summitot
Másfél évtizede, hogy mobiltelefonokkal kezdett online kereskedelembe Bulgáriában Nikola Ilchev. Az évek előrehaladtával kiderült, hogy az e-kereskedelmi tapasztalatait mások is használni tudják és akarják. Ebből született a Balkán régió legnagyobb e-kereskedelmi csúcstalálkozója. Az idei Balkan eCommerce Summitról kérdeztünk – Erről szól Balázs Zsuzsanna friss interjúja.
Continue reading