Az OBI és a Praktiker nem ellenfél a Profibarkács.hu számára, amit a hobbi barkácsoló Herpácsi Gábor a saját háza felújítási élményei alapján indított el 15 éve. Mára a munka mellett indított webshop felnőtt: 25 000+ termék, növekvő csapat, egy fizikai üzlet és külföldi sikerek állnak a bárány kabala mögött. A cég növekedéséről, marketingstratégiájáról, nemzetközi terveiről az alapító üzlettársa, Mihala Ferenc marketing és fejlesztési vezető mesélt.
Continue readingDotcom lufi vs. AI lufi – Mégis: hol tartunk a céges mesterséges intelligencia hasznosításában?
Az AI körül ma már nem csak a hype, hanem a kétely is sűrűsödik. A vállalatok egyszerre remélik, hogy versenyelőnyt hoz, és tartanak attól, hogy költséges zsákutcává válik. A helyzet kísértetiesen emlékeztet a dotcom korszak elejére – csakhogy ezúttal egy olyan technológia áll előttünk, amely nemcsak piacokat alakíthat át, hanem magát a vállalati működés logikáját is. A kérdés: lufi ez is, vagy épp most kezdődik az igazi forradalom?
Continue readingRadó Mátyás: Ki köti gúzsba a magyar e-kereskedő expanziós álmait?
A növekedés a vállalatok életelixírje. Az expanzió vonzóbbá teszi a céget a tehetségek számára, tágabb mozgásteret ad a stratégiának, és megteremti azokat a forrásokat, amelyekből az innováció és a fejlesztések táplálkozhatnak. A növekedés megítélése a köznyelvben persze nem mentes a negatív asszociációktól. A társadalmi és ökológiai diskurzusokban gyakran jelenik meg a „korlátlan növekedés” kritikája, amelyet mohósággal, fenntarthatatlansággal vagy épp a túlfogyasztás ösztönzésével kapcsolnak össze.
Continue readingEzért a szegmensért küzd minden kereskedő
A Shoprenterrel közösen, meglepően nagyvonalú kampányt indított a szeptemberben az újgenerációs fizetési megoldásban utazó, eddig zömében nagyobb forgalmú webáruházakra célzó Instacash. Bruzsa Gézát, az cég vezetőjét kérdeztük az okokról és a webáruházaknak felkínált lehetőségről.
Continue readingTony Nesterov: “Az a kulcs, hogy maradj közel a vásárlóhoz, és tényleg hallgasd meg, mit akar”
Lassan egy éve, hogy az Allegro narancssárga logója megjelent a magyar e-kereskedelmi térképen. A régiós terjeszkedés eddigi tanulságairól, a magyar piac kihívásairól és arról, kérdeztük Tony Nesterovot, az Allegro Group üzletfejlesztési vezetőjét, hogy lehet-e egy piactér egyszerre partner és versenytárs is.
Continue readingAI keresők és a webshopok láthatósága – eljött a GEO ideje?
A generatív mesterséges intelligencia néhány év alatt a marketing egyik legmeghatározóbb technológiai trendjévé vált. Webshop tulajdonosként érdemes tudatosítani: új keresési szokások, új platformok, újfajta láthatósági verseny van kialakulóban – és ebben a keresőoptimalizálás (SEO) egy új ága kap kiemelt szerepet: a GEO, azaz Generative Engine Optimization.
Continue readingKapitány Tamás: „Könnyű nekem, mert nem konkrét feladatokat kapok, hanem az irányt és a célt”
Hogyan tehető fiatalossá egy historikus márka gyártója, ha már úgy döntött: komolyan veszi az online világban nem csak a jelenlétet, hanem a webáruházas kihívásokat is? Hogyan lesz néhány év alatt az e-kereskedelmi seregszemlén a szakmáját elmondása szerint autodidakta módon „betanuló” vendégből előadó? Kapitány Tamást, a Zwack Unicum Nyrt. üzletvezetőjét Szabó M. István kérdezte.
Continue readingHogyan növekedhetnek a magyar e-kereskedelmi értékesítők Közép-Kelet—Európában?
Ahogyan a régió egészére, a magyar e-kereskedelmi piacra is a permanens növekedés a jellemző – és az, hogy az ügyfelek, a fogyasztók egyre inkább online vásárolnak. Ez, mint több és több vállalkozás számára vonzó, a nagyobb verseny pedig a vásárlókért folytatott harcot teszi egyre élesebbé. A helyi értékesítők számára ezért természetes lépés, hogy túllépjenek a saját piacaikon, és erre kiválóan alkalmasak a közép-kelet-európai régió országai. Megmutatjuk, hogyan bővítheti e-kereskedelmi vállalkozását a CEE régióban, és azt is, hogy ez miért is éri meg az Allegro segítségével.
Continue readingItt az AI alapú szolgáltatás, ami megtanulja a cégedet
Hatékony, mérhető és célzott, AI-alapú szövegírási szolgáltatás jelent meg a SEO-piacon, amely azt ígéri, hogy a generált tartalom teljes kontextusát és mélységét értékesebbé teszi, így azt a keresőmotorok is relevánsabbnak ítélik meg. Kinek szól ez az ígéret és hogy kell ezt jól érteni? Megkérdeztük Szesztay Pétert, a BP Digital alapító tulajdonosát.
Continue readingRadó Mátyás: „Nem akartam tovább bedarálódni”
Mintegy két évtizednyi tandemezés után Radó Mátyás kilépett az Oander kötelékéből. A döntésről azt közölte: hátrébb lép és más dolgokkal fog foglalkozni. A kereskedelmi digitalizációra és az omnichannel fejlesztésre specializálódott ügynökségből távozó menedzsert e döntése hátteréről és a hogyan továbbról is megkérdeztük.
Continue reading