A tartalommarketing napjainkban a kis- és középvállalkozások (KKV-k) egyik leghatékonyabb marketingeszközévé vált. Az értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozása és terjesztése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megnyerjék és megtartsák célközönségüket, miközben erősítik márkaidentitásukat és szakértői pozíciójukat. A Demand Marketing felmérése szerint szerint a tartalommarketing háromszor több leadet hoz és 62 százalékkal kevesebbe kerül, mint a fizetett hirdetések.
Continue readingRédey Iván: A vásárlót az árversennyel már nem, csak a szolgáltatói szemlélettel lehet meghódítani
Június elején ismét Esztergom ad otthont az online kereskedők és az e-commerce szféra nagy találkozójának. A XXI. E-kereskedelmi Konferencia előadói közt Pogátsa Zoltántól Várkonyi Balázsig sok ismert és elismert szakember szerepel, de Rédey Iván más indikátorokra is felhívta a figyelmet. A rendezvény főszervezőjét arról is kérdeztük, hogy milyen gyakorlati, akár a rendezvény másnapjától hasznosítható tudást vihetnek magukkal haza a résztvevők.
Continue readingMeglepte a magyarokat az idei Balkan eCommerce Summit
Közép-európai, regionális e-kereskedelmi seregszemlét rendezett Szófia: a kétnapos Balkan eCommerce Summit 2025-re magyar ecommerce szereplőket is vártak, nem véletlenül. A fórumon végül 23 országból, több mint 2300 résztvevő volt, és a rendezők szerint összesen 11.650 üzleti találkozót bonyolítottak le. Utólag arra voltunk kíváncsiak, hogy a bolgár fővárosból hazaérkezett magyar szakemberek miként értékelik a fórumot.
Continue readingGombóc Artúrt idézik a magyarországi marketplace-ek
“A kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, a gömbölyű csokoládét…” – sorolja Gombóc Artúr, a Pom-pom ikonikus karaktere. Ezek a csokoládé fajták pedig könnyen párhuzamba hozhatók az itthoni, szintén ikonikus piacterekkel: az egyesíti őket, hogy mindegyik piactér, de vannak azért eltérések közöttük bőven. A következőkben azon piacterekről fogok beszélni, amelyek 2025-ben megkerülhetetlenek, mind partneri, mind felhasználói oldalról.
Continue readingAz e-kereskedelem új beszállóinak dilemmája: marketplace vagy saját webshop?
Bár az e-kereskedelmi üzleti modellek népszerűsége jelentős eltéréseket mutat termékenként és régiónként, a globális trendek alapján a kép már jóval egyértelműbb: a piacterek egyre inkább dominálják az e-kereskedelem világát. Ezek a platformok világszerte messze túlszárnyalják a hagyományos online boltok eredményeit, és egyre meghatározóbb szereplőivé válnak a digitális gazdaságnak. Legalábbis ez a konklúziója annak a legújabb kutatásának, amelyet a hamburgi székhelyű piacelemző cég az ECDB készített.
Continue readingAz omnichannel ereje: hogyan állhatunk helyt a Temuval és más versenytársakkal szemben?
Az Oander Development és a Growww Digital közös összefogással útjára indította az Omnichannel Hub programsorozatot, amelynek célja, hogy a kereskedő- és szolgáltatócégeknek útmutatást nyújtson a sikeres omnichannel stratégia kialakításához, valamint az implementáció során felmerülő kihívások leküzdéséhez.
Continue readingMajdnem egy tucat jó tipp arra, hogyan növeld a konverziós arányt a webáruházadban
Nem elég csupán látogatókat vonzani a weboldaladra – el kell érned, hogy cselekedjenek is. A jó hír, hogy gyakran néhány egyszerű módosítás is jelentősen javíthatja a konverziós rátádat. Nézzük a részleteket!
Continue readingItt a ChatGPT Shopping: készen áll a webshopod az új keresési szokásokra?
Egy ideje már mondogatom: a Google dominanciája a SEO világában meginogni látszik. Egyre többen nem a keresőbe pötyögnek be kulcsszavakat, hanem a közösségi médiában vagy AI-eszközökkel tájékozódnak. A cégeknek ehhez kell alkalmazkodniuk, tartalmilag és technikailag is. – íme: Mészáros Beatrix friss írása.
Continue readingA webáruházak többségének a bérelt webshopmotor a legjobb megoldás
A webáruház alapításának egyik alapkérdése, hogy a rendszer hajtását egyedileg fejlesztett vagy bérelt webshopmotor lássa el. A legfontosabb tudnivaló, hogy az elhamarkodott döntést hozók elsősorban az olcsóbb bevezetést veszik figyelembe. Ez viszont hosszabb távon egyáltalán nem biztos, hogy kifizetődő.
Continue readingA Shopify Payments öt rejtett előnye, amitől két héten belül javulhat a konverziód
A Shopify Payments nem csupán egy fizetési rendszer – hanem egy komoly eladásgyorsító eszköz is. Kevesen tudják, hogy gyakran már 2 héten belül kimutatható javulást hoz a konverzióban. Nézzük, hogyan működik a gyakorlatban – és miért van óriási versenyelőnyük azoknak, akik úgy döntenek, kipróbálják.
Continue reading