Megéri-e most már marketplace modellre váltani?

Ha csak az elmúlt időszakban napvilágot látott statisztikákat vesszük alapul, akkor a címben feltett kérdés valójában nem is kérdés. Ám ha bekukkantunk a függöny mögé, akkor inkább már azt láthatjuk, hogy felépíteni és elindítani egy sikeresen működő vállalkozást pusztán ezen az alapon elég nehéz feladat. Mindenesetre, ha mégis úgy döntünk, hogy belevágunk egy piactér felépítésébe, akkor érdemes figyelembe vennünk az alábbi, jó néhány fontos szempontot.

Continue reading

Nikola Ilchev: Zavart, hogy nem tudok elég embert segíteni, ezért szerveztem meg a Balkan eCommerce Summitot

Másfél évtizede, hogy mobiltelefonokkal kezdett online kereskedelembe Bulgáriában Nikola Ilchev. Az évek előrehaladtával kiderült, hogy az e-kereskedelmi tapasztalatait mások is használni tudják és akarják. Ebből született a Balkán régió legnagyobb e-kereskedelmi csúcstalálkozója. Az idei Balkan eCommerce Summitról kérdeztünk – Erről szól Balázs Zsuzsanna friss interjúja.

Continue reading

Drága a hirdetés, nagy az árverseny? Az ügyfélélmény a megoldás!

A CX nem más, mint az az összbenyomás, érzés, amit az ügyfél a márkáddal, webshopoddal kapcsolatban átél, az első kattintástól kezdve a termék átvételén át egészen az esetleges ügyfélszolgálati interakcióig. De tudod mit? Elmagyarázom neked ezt az egész ügyfélélmény paradigmát a saját példámon keresztül! Ez ott kezdődik, hogy az édesapám 1989-ben indította a vállalkozását…

Continue reading

Bélik Péter: Egy hatékony és szép weboldal elengedhetetlen kelléke a sikerességnek

A férfiak a fő célközönségük, de nem tagadják: náluk-általuk a nők is szívesen ajándékoznak konyhai gépeket. A Sous Vide Hungary webáruháza bő egy évtizede forgalmaz prémium minőségű eszközöket és gépeket a főzéshez, de az eddigi sikerek alá további  felhajtóerőt generálhat, hogy a Magyar Marketing Szövetség az online boltot választotta az e-kereskedelem kategória idei legjobbjának. Bélik Pétert, a Sous Vide Hungary tulajdonosát kérdeztük minőségről, funkcionalitásról.

Continue reading

Készíts akciófigurát a márkádnak a ChatGPT segítségével!

Az utóbbi napokban igazi cukiságcunamiként csapott le a közösségi oldalakra az akcióhős generálás. A Ghibli-sítést is elhomályosító AI-s kreatívoskodás felbukkant a Facebookon, az Instagramon, a LinkedInen … mindenhol. A játékiparból átszivárgó „akcióhős fegyvereivel” témakör sokak fantáziáját megmozgatta és mozgatja. Elvégre: ki ne akarná magát, a szakmáját ennyire egyértelműsítve és jól-márkásítva megmutatni?

Continue reading

Április végén Szófiára szegeződik Európa szeme

Óriási szakmai buli lesz április végén Szófiában! A Balkan eCommerce Summit 2025, mint a Balkán és Kelet-Európa digitális marketing és az e-commerce fóruma április 29–én és 30-án várja a vendégeit. A szervezők 20 országból több mint 4000 vendégre számítanak, akik a summiton regionális és összeurópai történeteket, víziókat, trendeket és fejlődési irányokat problémamegoldásokat hallgathatnak meg és beszélhetnek át. A webáruház tulajdonosokat, e-kereskedelmi szolgáltató cégek vezetőit és más iparági szakembereket célzó bolgár rendezvényre a magyar érdeklődést is természetesnek veszik.

Continue reading

Így csökkenthető a vásárlói megbánás e-kereskedőként

Ismerős az az érzés, amikor a fizetés gomb megnyomása és a visszaigazoló e-mail között lecseng a vásárlás okozta dopamin löket, és átveszi a helyét a kétely, hogy vajon jó döntést hoztál-e? Sőt, elkap a pánik: mi van, ha átvertek? Vagy eszedbe sem jut kételkedni… amíg el nem kezd késni a csomag, az ügyfélszolgálat nem válaszol, és mire csenget a futár már el is ment a kedved az egésztől. “Innen se rendelek soha többet” – gondolod.

Continue reading

Miért, mivel és hogyan toppan be a Meta AI Európába? 

A Meta március végén jelentette be, hogy elkezdi a mesterséges intelligencia alapú chat szolgáltatásának bevezetését 41 európai országban. Ebbe a körbe beleértendők az Európai Unió tagállamai is, valamint 21 további, általuk csak “tengerentúlinak” nevezett területet is. A mesterséges intelligencia szolgáltatások globálizálásában eddig ez a cég legnagyobb lépése.

Continue reading

Így monitorozd a márkád láthatóságát az AI-alapú válaszokban

A generatív AI forradalmasítja a keresési szokásokat, ezzel párhuzamosan pedig a márkák online láthatóságának szabályait is átírja. Bár az új csodafegyver, a Google AI Overview (AIO) a magyar piacon még nem érhető el, a SERP-en megjelenő snippetek és a generatív AI eszközök máris jelentős hatással vannak a márkák jelenlétére. Mindez új megközelítést követel az online láthatóság menedzselésében. 

Continue reading