Gyors kiszállítás vagy inkább minimum költségek?

Amikor rátekintünk a 2025-ös online kereskedelmi adatokra, a különbség okai és magyarázatai között gyorsan ott találhatjuk azt, hogy logisztikai megoldásokban még mindig eléggé hátul kullogunk a világban. Az időablakos kiszállítás például nálunk az egyik legnagyobb kihívásnak számít a csomagkézbesítő cégek számára. Pedig a megoldás egyszerűnek tűnik: el kell találni a költség és az igény egyensúlyi pontját!

Continue reading

Múlhat-e a betűsoron a vásárlás? – A tipográfia szerepe az e-kereskedelemben

A tipográfia nem csupán a betűtípusok kiválasztásából áll, hanem egy olyan eszköztár, amely nagyban befolyásolja, hogyan viszonyulnak a látogatók a webshopodhoz. Egy e-kereskedelmi oldalon a látogatók pillanatok alatt döntenek arról, hogy maradnak-e, és sokszor a tipográfián is múlik, hogy vásárolnak-e a folyamat végén. Az olvasható, harmonikus és márkádhoz illeszkedő betűtípusok kiválasztása tehát üzleti értelemben is kulcsfontosságú.

Continue reading

Import, EPR, ÁFA: e-kereskedők a szabályozás szorításában

Az e-kereskedelem bővülése nemcsak új lehetőségeket, hanem új szabályozási kockázatokat is hordoz magában. Az import, vagyis a nemzetközi piacokról rendelt termékek – legyen szó alapanyagokról vagy késztermékekről – egyre szigorúbb vámszabályozás, komplex adózási előírások és egyre szaporodó környezetvédelmi kötelezettségek alá esnek. Dr. Falcsik István szerint a magyar importőrök számára a következő évek kulcsszava a felkészültség.

Continue reading

Körkérdés: mit kérdeznek az e-kereskedők egy mentortól – és mire tud ő válaszolni?

A június elején tartott XXI. E-kereskedelmi Konferenciáról több vonatkozásban is írtunk már (a főszervező Rédey Ivánnal és a nyitóelőadásra felkért Pogátsa Zoltánnal is készült interjú, magáról a rendezvényről pedig itt találsz egy nagy, képes összefoglalót) Most a fórum egyik újítását, a mentor idő kérésének lehetőségét, a mentrálást tesszük mérlegre – az abban résztvevők segítségével.  Ugyanazt a kérdéskört tettük fel mindhárom szakembernek.

Continue reading

Három sokoldalú AI asszisztens a hatékonyabb munkához – és egy kulisszatitok (3/3. rész)

Szeretnéd megtudni, hogyan lehet könnyedén javítani a termékleírásokat e-kereskedelmi szakemberként vagy kreatív kampányötleteket találni digitális marketingesként? Érdekel, hogyan lehet hatékonyabban megtalálni a legjobb jelölteket HR-esként vagy fejvadászként? Esetleg kíváncsi vagy, vajon cégvezetőként, tulajdonosként hogyan növelheted vállalatod hatékonyságát a digitális átalakulás segítségével? Ha bármelyik kérdésre igen a válaszod, akkor jó helyen jársz! De ez a háromrészes cikksorozatnak már a harmadik része!

Continue reading

Horgos Lénárd: „Nagyon nehéz ma egy csak magyar e-commerce céget vonzónak feltüntetni”

A „Mennyit ér egy webáruház?” – típusú kérdésre még mindig az a legpontosabb válasz, hogy amennyiért azt el lehet adni. De azt, hogy mikor érdemes eladni és mivel érdemes számolni, illetve lehet-e és hogy lehet egy magyar e-commerce kereskedőnek feljebb srófolnia az eladási árát, nos: abban ad némi kapaszkodót a következő beszélgetésünk. Egy igazi tranzakciós specialistát, Horgos Lénárdot, az Absolvo Consulting partnerét kérdeztük.

Continue reading

Körkérdés: Milyen a kiscsomagok ideális házhozszállítási időablaka?

Németországban a csomagszállítás friss dilemmája, hogy a házhozszállításban a kiszállítási időablakot (illetve az erről való tájékoztatást) meddig éri meg pontosítani, szűkíteni, konkretizálni. Ha Németországban az időablak újfent akkut problémaként kerül elő, várhatóan ez, illetve: hasonló kihívás vár a magyar csomagkézbesítő piacra is. Megkérdeztünk négy, e piacon is meghatározó szereplőt, szerintük mi a minimum és mi a legfeljebb elvárható időintervallum és szolgáltatási paramétersor ebben a témakörben Magyarországon.

Continue reading

Ismét keresik Magyarország legvilágpiacképesebb e-kereskedőit – elindult a nevezés a 2025-ös HungarEcomm Stars díjra

A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el, amelyek bizonyítottan versenyképesek a hazai, illetve a nemzetközi piacokon is. A díjra történő nevezés június 25-ével elindult, a jelentkezési határidő 2025. július 31.

Continue reading

Collabri.hu: így lett egy vicces pólós márkából a magyar Redbubble

Hudák Tibor már egy évtizede foglalkozott nyomtatott pólókkal, idén februárban mégis szinte a nulláról kezdte újra a vállalkozását. A Collabri a sokadik egyedi pólós biznisz helyett más utat választott: print on demand (POD) platformként töri a maga útját, és arra teszi fel a tétjeit, hogy így bárki értékesítheti a saját mintáival ellátott termékeket. A Collabri alapítójával Sólyom Eszter ült le hosszasan beszélgetni.

Continue reading

Itt az azonnali fizetési rendszerek új korszaka

Világszerte forradalmasította a pénzforgalmat az azonnali fizetési rendszerek (AFR) megjelenése. E pénzügyi megoldások lehetővé teszik, hogy bármikor, néhány másodperc alatt átutalásokat hajtsunk végre – szemben a hagyományos banki átutalások több órás (vagy napos) átfutásával. Magyarország és Európa is aktív részese ennek a digitális pénzügyi transzformációnak. Ezért is érdemes megvizsgálni az AFR e-kereskedelemre gyakorolt hatásait és a felhasználói élmény változásait is. – Erről szól Tölgyes László András legfrissebb írása. [Vigyázat! Mély víz!]

Continue reading