Az amazon egyetlen online kosárban egyesíti a rendeléseket, átalakítja az üzleteket, új, magasan automatizált raktárakat tesztel, és első alkalommal kínál frissélelmiszer-kiszállítást Prime-előfizetéssel nem rendelkezők számára.
Continue readingA KSH visszaigazolta: nagy a visszaesés
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 4,8 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4,3 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben pedig 24,2 százalékkal kisebb lett az értékesítés.
Continue readingÚjjáépül a Shopify, de a kereskedőknek fel kell hozzá nőniük
A most bemutatott és beépíthető, több mint száz újítás és frissítés hozzájárul ahhoz, hogy a Shopify felhasználói hatékonyabban és innovatívabban működtethessék webshopjaikat.
Continue readingMit tehetünk a megtévesztő cégértékelésekkel szemben?
Annak jártunk utána, mit tehet egy vállalkozó (illetve: a felhasználó) a fejcsóváláson és bosszankodáson túl, ha gyanús, feltehetően csaló értékelésekkel, visszajelzett véleménnyel találkozik?
Continue readingMegtorpant az e-kereskedelem, a fenyegetés nem várt helyről érkezett
Az év első felében stagnált a hazai e-kereskedelem. Csökkenő vásárlószám mellett, a hirdetések kényszerű növelésével és az árak emelésével tudták tartani a tavalyi szintet az e-kereskedők, de ez sem volt elég: az inflációs adatok fényében a helyzet valójában a piac csökkenését tükrözi
Continue readingNe a céget digitalizáljuk, hanem a folyamatokat! (Digiméter 4. rész)
A digitalizációhoz a nulladik lépést a vállalati folyamatok letisztázása jelenti, a versenyképesség növeléséhez is vezető első lépés pedig a kulcs értékteremtő folyamatok digitalizálásán át vezet. Erről szól a Digiméter sorozat 4. része.
Continue readingÖldöklő harcba kezdtek a kkv-kért a kiskereskedelem óriásai
A Walmart és az Amazon háborúba kezdtek a kiskereskedelmi fronton is: a „mindent egy kézből” elv B2B-piacon is érvényre juttatásában ugyan egyet értenek, de abban már nem, hogy az a bizonyos kéz melyiküké is legyen.
Continue readingA játékvilágra eresztett AI átírja az e-kereskedelem szabályait is
Sokféle módon szóba került már a generatív AI e-kereskedelemre gyakorolt hatása. De azt továbbra is érdemes észben tartani, hogy a legnagyobb hatást vélhetően a játékiparban váltja ki a mesterséges intelligencia.
Continue readingNem érdemes csak a nagy online piacokon bevásárolni
Sokan preferálják az olyan gyűjtő felületeket, mint az Amazon és az Ebay (illetve a Németországban népszerű Otto és a Kaufland), de az Idealo ár-összehasonlító vizsgálatának eredménye több, mint elgondolkodtató.
Continue readingAdósság helyett megtakarítás: Európába is érkezik az SNBL
A “save now buy later” lényegében egy inverz hitelfelvétel: már a vásárlás előtt jóval, előre elkezdjük fizetni az áhított termék vagy szolgáltatás részleteit. Vagyis: előtakarékoskodunk. A malacperselynél azért az SNBL kicsit bonyolultabb.
Continue reading








