-
Egy hónapja már, hogy újabb komoly kihívással nézhetünk szembe a SEO-ban, amit a Google AI Overview funkció bevezetése jelent a találati listákra. Az alábbiakban körbejárjuk, hogy milyen kritikák érték eddig a Google-t az AI válaszok kapcsán, valamint nemzetközi felmérések eredményei alapján próbálunk következtetni a működésére és forgalomra gyakorolt hatásaira.
-
A mesterséges intelligencia megfelelő használata a SEO-ban is remek segítséget nyújthat. Íme három esettanulmány, ahol webshopokat, illetve egy B2B oldalt SEO optimalizáltunk egyedi promptok segítéségével. Kezdjük el ott: miért fontos a jó SEO?
-
El tudjuk képzelni, hogy bármilyen kérdést feltehetünk egy keresőmotornak, és pontos, teljes és naprakész választ kaphatunk anélkül, hogy több tucat weblapon kellene navigálnunk? Ezt ígéri a Perplexity AI, egy mesterséges intelligenciával működő keresőmotor és chatbot.
Legfrisebb cikkek
-
Az OpenAI a napokban kihozta a legfrissebb, továbbfejlesztett nyelvi modelljét, a GPT-4o névre hallgató verziót, amely elképesztő újdonságokkal bővült a korábbi ChatGPT verzióhoz képest. Megnézzük, miként segíthet a kulcsszókutatásban, a SEO-barát tartalom generálásában, a technikai SEO problémák elhárításában, a linképítésben és a versenytárselemzésben a korábbiaknál még hatékonyabban.
-
Az "AI hallucináció" olyan jelenség, amelyben egy nagy nyelvi modellen (LLM) alapuló, általában generatív AI chatbot vagy számítógépes látásra szolgáló (képfelismerő) eszköz - olyan mintákat vagy tárgyakat észlel, amik a valóságban nem is léteznek, vagy az emberi megfigyelők számára nem érzékelhetők. Emiatt értelmetlen vagy teljesen pontatlan kimenetet hoznak létre.
-
Egy friss jóslat szerint a csevegőrobotok és az MI chatbotok véget vetnek a keresőmotorok használatára épülő internetes keresések korának. A jövendölés két évre előre a viszonyszámot is megadta: a régi vágású keresések száma negyedével is csökkenhet.
E-ker hírszemle
-
Bemutatunk egy újabb fontos beállítást (Google Consent Mode), amely szükséges az összes weboldal esetén ahhoz, hogy minden analitikai és hirdetéshez gyűjtött felhasználói adatgyűjtés akadály nélkül mérhető legyen.
-
A pontos cím valójában úgy hangozna, hogy 'Jön az armageddon - a Google egyszerre indít több algoritmusfrissítést, köztük egy Core, egy Hasznos Tartalom és több Spam update-et is'. De ez így - még ha kimerítően pontos is - túl hosszú lenne.
-
A Temu körüli kezdeti, nagy felhajtás halványulni látszik, miközben egyre csak sokasodnak a kérdések. A reklámoffenzíva még működik, de az újdonság varázsa már oda.
Legfrisebb cikkek
-
A tavalyi különösen változékony év volt a SEO-ban, minden negyedévre jutott valami izgalom. A nemzetközileg elismert SEO nagyágyúk szerint az idei viszont részben arról is szól majd, hogy megtanuljuk hatékonyan és előnyösen használni a sorra megjelenő új eszközöket.