A Facebook Marketplace elektronikus piactér látogatóinak száma szép csendben az Amazoné négyszeresére nőtt. Ez nem jár ennek megfelelő pénzügyi sikerrel, de segít Mark Zuckerberg cégének visszaszerezni a fiatalok érdeklődését. Jeff Bezosnak eszébe juthat a kereskedők régi igazsága: egyetlen cégnek sem garantált egyszer megszerzett piaci pozíciója.
Continue readingMennyire biztos a Web3 kudarca?
A 2021-es év a Web3 hajnalát jelentette, egy olyan decentralizált internet vízióját, melyet a blokklánc és a felhasználói tulajdonjog erősített. A kockázati tőkebefektetők, akiket lenyűgözött a benne rejlő lehetőség, harminc milliárd dollárt zúdítottak a születőben lévő „birodalmat” alakító startupokra. Ám mára a helyzet drámaian megváltozott.
Continue readingAz elnök benyomásai egy konferenciáról, sorskérdésekről Esztergomban
A XX. Elektronikus Kereskedelmi Konferencia színhelye új volt, a téma- és problémaérzékenység, az e-kereskedelmi szektort érő hatások „kibeszélési hajlandósága” azonban a régi, megszokott, nyílt sisakos. – Bőgel György, az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének beszámolója következik.
Continue readingRecommerce: újra felértékelődik a körforgásos gazdaság ostyája
Bár nem új koncepció, a használt termékek adásvétele (recommerce) az elmúlt két-három évben jelentősen megugrott. A szűkülő gazdasági keretek miatt vásárlásainknál egyre nyitottabbak vagyunk a használt termékekre, illetve elkezdtük értékesíteni saját dolgainkat is. Ez hatással van a közvetlen értékesítésre, ami ösztönözheti a kereskedőket, hogy belépjenek erre a piacra.
Continue readingHa webáruházat indítasz: tudd, hogy mi állította a feje tetejére az e-kereskedelmet!
Az elmúlt tíz évben gyökeres változáson ment át az e-kereskedelem. A viszonylag könnyű piacra lépés nyomán olyan sok webáruház jött létre, hogy ma csak az lehet sikeres közülük, amely kiemelkedően jó a marketingben.
Continue readingÖtletek már vannak az ellátási láncok makacs gondjainak megoldására
Csalódást hozott az idei év azoknak, akik – elfogadva az előrejelzéseket – arra számítottak, hogy 2024-ben jobban, megbízhatóbban, pontosabban fognak működni a kereskedelmi ellátási láncok, mint 2023-ban. Kiderült, hogy ez a várakozás nem teljesül. A kérdés az, hogyan birkózzanak meg a webáruházak ellátási láncuk továbbra is ingatag helyzetével.
Continue readingAISEO – avagy: SEO javítása mesterséges intelligencia segítségével
A mesterséges intelligencia megfelelő használata a SEO-ban is remek segítséget nyújthat. Íme három esettanulmány, ahol webshopokat, illetve egy B2B oldalt SEO optimalizáltunk egyedi promptok segítéségével. Kezdjük el ott: miért fontos a jó SEO?
Continue readingNem titok már az utóbbi idők egyik nagy sikertörténetének nyitja
Latin-Amerika ugyan messze van Magyarországtól, de az e-kereskedelem a mai világ egyik univerzális üzleti formája. Így tanulságos lehet, hogyan emelkedett ki a „futottak még” online kereskedők közül a MercadoLibre a figyelemre méltó vállalatok közé. Legalábbis a szingapúri Sea Limited nem szégyell tanulni tőle.
Continue readingVissza az A/B teszt jövőjébe
Napjaink vállalkozója egyre inkább egy vallási vezető szerepét tölti be a cégek élén. Utat mutat, sokszor érzelmek alapján hoz döntéseket, és bizonyos értelemben ugyanolyan áhítattal tekintünk rá, mint egy szakrális vezetőre. Ezzel nincs is baj, viszont egy webáruház tulajdonosaként érdemes a száraz tényekre is hangsúlyt helyezni.
Continue readingKényszerből lehetőség: a magyar e-kereskedők nyerhetnek a határátlépéssel
A XX. E-kereskedelmi konferencia kulcstémái a Temu, a mesterséges intelligencia és az export kényszerei lesznek. David Chmelař, a Heureka Csoport vezérigazgatója, a konferencia nyitóelőadója a piacterek, árösszehasonlító-oldalak és a határon átnyúló e-kereskedelem mellett teszi le a voksát.
Continue reading








