Shein
-
Az Európai Unió szabályozó hatóságainak malmai közismerten nem éppen a leggyorsabb tempóban őrlő intézmények közé tartoznak, ám végül csak meghozzák azokat az intézkedéseket, amelyek az uniós piac védelmét szolgálják. Úgy tűnik, kitalálták, hogyan lehetne beterelni az uniós szabályok keretei közé a Temu-t, a Sheint-t és akár más leendő kínai e-kereskedelmi óriásokat.
-
Egy ifjú brit hölgy, amikor kiderült, hogy a Shein egyik beszállítója gyermekmunkát alkalmaz, megfontolta, hogy nem vásárol többet a kínai divatportálon. A többi e-kereskedő és a fizikai boltok árai azonban nem teszik lehetővé, hogy öltözködésében kövesse a legújabb divatot, így ma is vásárol a Sheinen.
-
A divatipar a világ negyedik legszennyezőbb iparága, jelentős mértékben felelős a vízszennyezésért, az üvegházhatású gázok kibocsátásáért és a textilhulladék felhalmozódásáért. Az Európai Unió is sürgeti a megoldáskeresést és ez a fast fashion végét jelentheti. Az új szabályozása szerint 2030-ra minden, az EU-ban értékesített ruhadarabnak tartósnak, újrahasznosíthatónak és javíthatónak kell lennie.
Legfrisebb cikkek
-
Két év kellett csak hozzá, hogy gyökeresen megváltoztassák a légi szállítást a nagy online kereskedelmi vállalatok megrendelései és az ezzel foglalkozó vállalkozásokat (a tulajdonosaik számára) aranytojást tojó tyúkká tegyék. A hagyományos szállítmányozási és a logisztikai ágazatból nézve azonban inkább az üzletükbe csipkedő harci kakast látják bele ezekbe a webes cégekbe.
-
Ha az Egyesült Államok és az EU megszigorítja az alacsony értékű áruk importjának behozatalát a területére, az Kínában üzletek csődjével és állások elvesztésével járhat, ám azok a kínaiak, akik a mezőgazdasági munkáról átálltak az olcsó áruk termelésére, nem akarnak visszamenni a „földet túrni”. Egy helyszíni riport betekintést nyújt a kínai e-kereskedelem másik oldalába.
-
Az Európai Bizottság malomkerekei általában lassan őrölnek, amit még tovább fékezett, hogy az európai parlamenti választások nyomán az idei év az új testület felállításával telt el. Így a bizottság háttérapparátusának szakértői még csak ötletelnek, miként lehetne kiegyenlíteni a nagy kínai e-kereskedők versenyelőnyét európai versenytársaikkal szemben.
E-ker hírszemle
-
A fast fashionnel foglalkozó Shein alapítója Chris Xu, egy Egyesült Államokban született SEO szakértő. Vállalkozása az elmúlt másfél évtizedben az egyik olcsó kínai ruha kereskedőből globális, kizárólag online működő divat óriássá nőtte ki magát. A Shein működésének egyik sarokköve, a logisztika, mely most - a jelek szerint - jelentős mértékben meglazult.
-
Az e-kereskedelem elmúlt egy éve minden bizonnyal a Temu és a Shein nagy előretöréseként került be a szakma évkönyveibe, ami gyökeres változást hozott az online kereskedelemhez kapcsolódó exportban is. A csomagok légi szállítása gyakorlatilag új értelmet kapott a kínai óriások tevékenységének köszönhetően.
-
Vállalati konszolidáció zajlik az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégek világában, ami alól Magyarország sem vonhatja ki magát. Kínai behemótok és régiós óriások csatáznak egymással, a webáruházak tulajdonosai kapkodhatják a fejüket, hogy miként reagáljanak erre. Újra kell gondolniuk, önálló, közösségi médiás és piacteres értékesítésük lehetőségeit.
Legfrisebb cikkek
-
Az elmúlt évben robbanásszerűen megnövekedett a Kínából érkező csomagok száma Magyarországon. Az online kereskedelem terjedése - különösen az olyan platformok révén, mint az AliExpress, a Shein, vagy a Temu - új dimenziókat nyitott a magyar fogyasztók számára. A kínai árudömping nemcsak a kereskedelem struktúráját változtatta meg, hanem jelentős hatást gyakorolt a logisztikai szektorra is. Különösen az olyan kiscsomagszállítással foglalkozó vállalatokra, mint a DPD Hungary.