Nélkülözhetetlen, hogy az e-kereskedelmi ágazat szereplői naprakész információkkal rendelkezzenek a piac aktuális állapotáról és trendjeiről. E célt szolgálja a Shoprenter 2008 óta, évente készített pillanatfelvétele: a Nagy Webáruház Felmérés. A már zajló, immár 17. kutatás átfogó képet nyújt a magyar e-kereskedelem fejlődéséről és változásairól.
Continue readingRájöttek, hogyan győzhetik le a Temut és a Sheint?
Az Amazon saját pályáján próbálja megverni két óriási kínai kihívóját a Temut és a Sheint. Bevezet egy olyan értékesítési modellt, ami majdnem teljesen lemásolja a két versenytárs módszerét. A hangsúly éppen annyira van a hasonlóságon, mint a különbségen. És persze ez a lépés feladja a leckét az amerikai politikusoknak is.
Continue readingBlokklánc és MI: a bérleti gazdaság katalizátorai
A blokklánc technológia és a generatív MI készen állnak arra, hogy átalakítsák az ICT-piacot és a gazdaságot. A fejlesztések egy decentralizált, bérlésen alapuló gazdaság felé való elmozdulást jeleznek, ahol az erőforrásokhoz igény szerint férhetnek hozzá. Ez az átalakulás jelentős hatással lehet a hatékonyságra, a termelékenységre és a gazdasági növekedésre is.
Continue readingVergődünk-e a szokásaink fogságában?
A dicsőség felé ezer út vezet, a bukásnak viszont néhány tipikus jellemzője van, ahogy azt Neufeld és Smedman szépen kibontják üzleti kiadványukban. Honnan érdemes tehát lelkes webáruház-tulajdonosként elindulni? Siker vagy sikertelenség?
Continue readingItt a példa: van, hogy a Shopify eladóival erősítenek a piacterek
A Target új partneri megállapodást kötött a Shopify-jal, annak érdekében, hogy trendi termékekkel bővítse online piacterének kínálatát és növelje népszerűségét a fiatalabb vásárlók körében. A megállapodás lehetővé teszi a Target számára, hogy új márkákat és termékeket vonzzon be, miközben részesedést szerez az eladók profitjából.
Continue readingLánc, lánc, értéklánc – Harc zajlik a fogyasztó pénzéért
Az érték-, illetve ellátási láncok ismerete fontos minden vállalkozó számára. A végső felhasználónak kínált érték lépésről lépésre, láncszemről láncszemre épül fel. A szétosztható jövedelemért heves harc folyik a lánc szereplői között. A játékosok izgalmas stratégiai játszmákat játszanak pozíciójuk erősítése érdekében.
Continue readingTényleg csak ennyi kell: gyorsaság és költséghatékonyság
Külföldiként hogyan vehetjük fel a versenyt a helyi webshopokkal? Mik a nemzetközi szállítás legfőbb kihívásai, és hogyan hidalhatjuk át ezeket? A határon túli logisztikai megoldásokat kínáló Pactic vezetőjét, Colin Sneadet kérdeztük.
Continue readingFeszes menetrendben élesednek az EU új kibervédelmi előírásai
Elérkezett az első határidő az Európai Unió tavaly elfogadott NIS2 kibervédelmi rendszerének bevezetésében. Az irányelvet olyan vállalatoknak, köztük elektronikus kereskedelemmel (is) foglalkozó cégeknek kell alkalmazniuk, amelyek uniós szinten középvállalatnak minősülnek.
Continue readingCsomagküldés: egyedi igényekre és kényelemre szabva
Nem csalás, nem ámítás, hogy garantálható a megrendelések másnapi kézbesítése, hogy extra költségek nélkül is elérhetők fenntartható szállítási megoldások, s hogy dinamikussá tehető a csomagok nyomon követése és a kiszállítási paraméterek menet közbeni módosítása is. A DPD-nél ehhez az ügyfélnek csupán egy applikációt kell használnia.
Continue readingMáris a legnagyobbak közé vágyik az OTP friss e-kereskedelmi piactere
A magyarországi e-kereskedelem egyik új szereplője, a fizz.hu a márciusi csendes indulását követően ma bejelentette, hogy nagyobb sebességbe kapcsol. Az OTP Csoport online piacterének célja, hogy pár éven belül a hazai e-kereskedelem egyik meghatározó szereplőjévé váljon.
Continue reading








