Kína
-
A kínai gazdaság gyengesége tovább ösztönözte a B2B-szolgáltatásokat kínáló kínai vállalkozásokat, köztük az Alibabát is, hogy az amerikai piacon elért terjeszkedéssel kárpótolják magukat halványabb hazai teljesítményükért.
-
Egy kínai-amerikai cég megtalálta a rajzfilmkészítésben azt a területet, ahol fájdalommentesen, de igen hasznosan besegíthet a mesterséges intelligencia. Nem, a humán kreativitás nem lecserélhető.
-
Kína szerepe a teljes e-kereskedelmi szektorban megkérdőjelezhetetlen, ezért bármi történik az ázsiai pártállamban, az hatással van például a magyarországi helyzetre is.
Legfrisebb cikkek
-
Alig egy év alatt a Walmart nyílt piacterén már több lett a kínai eladó, mint minden más nemzet kereskedői együttvéve, ideértve az amerikaiakat is.
-
Az Alibaba hazai kereskedelmi tevékenységből származó profitja 20%-ot zuhant, volumene mindössze egy számjegyű növekedésre volt képes, miközben a nemzetközi piacokon 18%-kal sikerült növelniük a bevételeiket.
E-ker hírszemle
-
A távol-keleti ország a digitalizáció és az e-kereskedelem területén világszinten is élen jár. A The Economist vezércikke alapján tovább fejtegetjük ennek okait és tanulságait.
-
Kína a világ második legnagyobb gazdasága, és mára kétségkívül a legnagyobb elektronikus kereskedelmi piac, melynek digitalizációja minden korábbinál nyilvánvalóbb.
-
Idén július 1-től egy uniós rendelet nyomán megszűnt a kis értékű import termékek áfamentessége, így minden, Európai Unión kívülről rendelt csomagra be kell fizetni a vámot, az áfát, valamint magának a vámkezelésnek a díját is.