Skip to content

Kína

450507955_1006862081022179_173107634249545095_n
-
Az egykor virágzó kínai e-kereskedelmi iparág, amelynek átlagos hétköznapjait nagy felhajtással megszervezett, hírességeket felvonultató vásárlási banzájok szakítottak meg, kénytelenek elviselni, hogy hazai piacukon a pangó gazdaság nehezíti tevékenységüket és az elektronikus platformokon vásárló fogyasztókat már nem lehet a netes vásárlás újdonságának varázsával levenni a lábukról.
Elözönlötték a kínai eladók az Amazon piacterét
-
Az Amazon saját pályáján próbálja megverni két óriási kínai kihívóját a Temut és a Sheint. Bevezet egy olyan értékesítési modellt, ami majdnem teljesen lemásolja a két versenytárs módszerét. A hangsúly éppen annyira van a hasonlóságon, mint a különbségen. És persze ez a lépés feladja a leckét az amerikai politikusoknak is.
kínai
-
A magyar fogyasztók szívesen vásárolnak online, de közülük egyre többen választják az „olcsó, színes és szagos” kínai szállítókat. Az e-kereskedelem látványosan globalizálódik: a vásárlók egyre több pénzt költenek a globális cégek felületein, akik közül jelenleg leginkább a kínaiaknak áll a zászló. Ezt a jelenséget igyekszik történelmi távlatokba helyezni Bőgel György új elemzése - remélve, hogy a múlt alapján talán jobban felmérhető a jövő.
442450501_1593665394768499_853365826899972717_n
-
Az angolul Greater Bay Areának nevezett kínai tengeröböl óriási keresletet generál az összetett raktári és logisztikai szolgáltatások iránt. Ennek egyre nagyobb fordulatszámon pörgő motorja  a nagy kínai online piacterek gyors fejlődése.
436656435_1194638755248798_4332686483793304689_n
-
Tavaly novembertől idén március végéig mindent letaroltak a magyar ecommerce piacon a Temu hirdetései. Ezután szinte teljesen leálltak, majd újraindultak a megjelenések. Mi történhetett a kínai online piactérnél?
alibaba
-
A kínai Alibaba néhány éve Ázsia legértékesebb vállalata volt. A technológiai vállalatok startup korukban olyan újításokat hoznak, amivel kiütik a piacon lévő versenytársaikat, ám ha nagyra nőnek fordulhat a kocka. Ez a jelenség elérte e-kereskedelem világát is.
pinduoduo1
-
Függővé tette a fogyasztókat extraolcsó, extragyors vásárlási modelljével az elektronikus kereskedelem új kínai sztár platformja, a Pinduoduo. A harmadik negyedévben 94 százalékos növekedést produkáló cég jövőjével kapcsolatban a szakértők máris kételkedő hangnemre váltottak. Senki sem hisz abban, hogy ez a diadalmenet sokáig fenntartható.
fakeoriginal2
-
A fejlett világ jómódú lakói hajlamosak megfeledkezni arról, hogy náluk jóval szegényebbekkel osztoznak a Föld bolygón. Pedig, ők tudják: mi a jó üzlet, a jó B2C és B2B kereskedés titka.
china_usa_b2b_krea01
-
A kínai gazdaság gyengesége tovább ösztönözte a B2B-szolgáltatásokat kínáló kínai vállalkozásokat, köztük az Alibabát is, hogy az amerikai piacon elért terjeszkedéssel kárpótolják magukat halványabb hazai teljesítményükért.
anim_ai_krea01
-
Egy kínai-amerikai cég megtalálta a rajzfilmkészítésben azt a területet, ahol fájdalommentesen, de igen hasznosan besegíthet a mesterséges intelligencia. Nem, a humán kreativitás nem lecserélhető.