Weboldal vagy webshop tulajdonos vállalkozóként mindenképp érdemes megértenünk, hogy milyen folyamatok és fejlesztések zajlanak a mesterséges intelligencia területén. ChatGPT vagy más a befutó? Tudnunk kell, mert csak így őrizhetjük meg pozíciónkat a piacon, és fejleszthetjük a belső folyamatainkat. Összeszedtem, mire számítok a mesterséges intelligenciától 2024-ben.
Continue readingNe becsüld alá a TikTok ecommerce lehetőségeit!
Erősen belassult növekedés, szokatlanul magas infláció, gyenge forint vagy éppenséggel megérkezett a TEMU – szóval: megannyi csapás. De akkor az üzleti eredményeket javító opciók között valóban lehet-e jó lehetőség a TikTok?
Continue readingWolf Gábor: ha előfizetéses rendszert indítasz, rögtön kiderül, kik a legjobb vevőid
Hogyan betonozzuk be a kapcsolatunkat a vásárlóinkkal? Erre is megfelelő eszköz lehet az előfizetés! Legalábbis ezt állítja Wolf Gábor, a Kisvállalati Marketing Biblia szerzője és a Marketing Commando vezetője, aki saját vállalkozását, a gotomarketinget is előfizetéses modellben működteti. A marketing szakembert a saját tapasztalatairól kérdeztük.
Continue readingEgy könyv, ami letaglóz, olyan halálosan súlyos a diagnózisa
Száznál több tudóssal, aktivistával, újságíróval és íróval közösen készült egy könyv Greta Thunberg neve alatt arról, amit ma tudni kell a klímaválságról. A világ által egyszerre ikonizált és utált svéd klímaaktivista állítja: mindez elsősorban információs válság. Amiért szerinte leginkább a média a bűnös, mivel nem tudatosítja kellőképpen a helyzet komolyságát.
Continue readingÓriási logisztikai boomot hozott az e-kereskedelem a kínai különleges gazdasági térségnek
Az angolul Greater Bay Areának nevezett kínai tengeröböl óriási keresletet generál az összetett raktári és logisztikai szolgáltatások iránt. Ennek egyre nagyobb fordulatszámon pörgő motorja a nagy kínai online piacterek gyors fejlődése.
Continue readingA logisztikával hódítja meg az európai piacot a kínai óriás
Ha megkérdezzük Európa lakóit, hogy vásároltak-e már árut az Alibaba platformján, azt a választ kapjuk, hogy „Ugyan már, nem”. Ugyanakkor, ha meglátogatjuk az Alibaba logisztikai részlegét, a Cainiao liege-i raktárát, akkor olyan forgalommal találkozhatunk, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy ez a kézlegyintés nem igaz. Az európaiak felfedezték a nagy kínai e-kereskedelmi piactér „kincseit”.
Continue readingSokan ellenállnak – továbbra sem világos, hogy az MPL nyomulása áldás vagy maga az átok
Március vége óta kötelező az MPL-t mint szállítási opciót feltüntetni, ám ezt még nem tette meg mindenki. Meg is érkeztek az első, kissé talán fenyegető hangvételű, figyelmeztető levelek. De vajon biztos megéri a szélmalomharc?
Continue readingNem mindegy, milyen marketinggel válik a webáruház láthatóvá
Az internet virtuális terében működő webáruházak láthatatlanok addig, amíg az internetes keresők nem dobják fel azokat a világhálón szörfözők képernyőire. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a jó marketingen múlik, hogy ez minél gyakrabban megtörténjen. Ez a webáruház indításról szóló sorozatunk következő tétele.
Continue readingDigiméter 2024: a kereskedőcégek jobban digitalizáltak
Az országos reprezentatív mintán, 600 vállalkozás megkérdezésével készített friss kutatás szerint a magyar kkv-k digitalizációja visszatérni látszik a koronavírus előtti gyakorlatokhoz. A digiméter szerint a hat mért terület közül egyedül a digitális pénzügyek tudott szignifikánsan fejlődni, miközben az egyébként is legfejletlenebbnek számító marketing és sales visszaesett.
Continue readingVan podcasted? És hányan hallgatják?
A podcast marketing remek eszköze lehet a vállalkozásodnak, akár vállalatoknak, akár magánszemélyeknek értékesítesz. Mégis érdemes pár dologra odafigyelni, hogy valóban megérje ezt a tartalommarketing eszközt használni márkád népszerűsítésére.
Continue reading