A podcast marketing remek eszköze lehet a vállalkozásodnak, akár vállalatoknak, akár magánszemélyeknek értékesítesz. Mégis érdemes pár dologra odafigyelni, hogy valóban megérje ezt a tartalommarketing eszközt használni márkád népszerűsítésére.

A podcast marketing a tartalommarketing egyik részterülete. Az utóbbi években lett egyre népszerűbb ez a formátum, hiszen könnyen fogyasztható tartalom, és olcsóbb is, mint a folyamatos rövid videó gyártás, például TikTokra. A hallgatók is örömmel fogyasztják, hiszen sok olyan tevékenységet végzünk, amikor szívesen hallgatunk valami tartalmas anyagot, viszont képernyőre, azaz videós tartalomra nem tudunk figyelni, például sportolás, vezetés, takarítás stb.

A podcast boom

A Covid alatti évek során felértékelődtek az online tartalmak. Először az események költöztek az online térbe, majd egyre több podcast, vodcast (videós podcast) és céges YouTube csatorna jelent meg. Ezek remek tartalommarkeinges eszközök a cégek kezében, hiszen 1-1 podcast akár több hétre is elég muníciót ad a közösségi média felületekre, van mit kommunikálni. 

Egy podcast építi a kapcsolatokat, közelebb hozza a céget a már meglévő ügyfelek számára is, de a potenciális vásárlók felé is nyit. Ha a tartalom jól fel van építve, valódi értéket is képes közvetíteni a hallgatóság felé.

Nem csoda hát, ha az utóbbi években megszaporodtak a céges podcast-ek, azonban sokszor nem jut el egy ilyen podcast csak pár száz emberhez, ugyanakkor a költségei is akár 100 ezer forint fölé is kúszhatnak, ha valójában mindent beleszámolunk.

Mennyibe kerül egy podcast? Hogyan tervezzünk?

Ha még nem indítottunk podcast-et, érdemes megtervezni a következőket:

  • Mit szeretnénk elérni a podcasttel? Eladás? Márkaépítés?
  • Hol szeretnénk forgatni? Saját vagy bérelt stúdió?
  • Kik a potenciális hallgatóink? Partnerek vagy inkább vásárlók?
  • Milyen témák érdeklik őket? Termékek? Szolgáltatások? Hírek? Szakemberek?
  • Milyen időtávra tervezünk? 10 adás? 20? Több év?
  • Ki lesz a host?
  • Ki kutatja le, készíti elő a témát, az interjúalanyt? A marketinges? A CEO? 
  • Hányan leszünk minimum, maximum a felvételen?
  • Készül a hang mellett fotó vagy videó is?
  • Hol osztjuk meg a tartalmakat? 
  • Mennyi pénzünk, mennyi erőforrásunk van rá?
  • Ki vágja, készíti és tölti fel a végleges anyagot?

Tehát igen sok mindent végig kell gondolni a podcast készítése előtt, de még utána sem késő. 

A podcast készítés költségei között érdemes számszerűsíteni azokat az órákat is, amiket a host, a CEO, a marketinges tölt a felkészüléssel, szervezéssel, ezekről ugyanis sokszor megfeledkezünk. Azonban, ha ezeket is felszámoljuk a stúdióbérlés, eszközhasználat, hangmérnök költségei mellé, akkor már könnyen elérhetjük a 100 vagy akár a 200 ezer forintos tartományt is.

Akkor azonban már teljesen más számokat kapunk, ha levetítjük ezeket a “szuper bruttó” költségeket a pár száz, pár ezer hallgatóra (amennyiben mondjuk összeadjuk a különböző platformok hallgatottsági adatait).

 

Hogyan növeljük a podcastünk hallgatottságát?

Ezzel kapcsolatban sokszor érdemes beszélnünk a marketingesünkkel, vagy akár a pocastet készítő hangmérnökkel, céggel. Lehet használni különböző podcast-megosztó platformokat (PodBeam, BuzzSprout), és mindenképp érdemes a Spotify-ra, Apple Podcast-re kitenni az elkészült anyagokat.

  • Kiküldés hírlevélben, posztolás a közösségi média felületeken

Ezek tulajdonképpen az alapok, ezeket mindenképpen tegyük meg a podcastünk hallgatottságának növelése érdekében. Később tovább bővíthetjük, például feltölthetünk részleteket is az adott platformra videó formátumban – akár úgy is, hogy csak egy kép jelenik meg a videón.

A szerkesztéseket könnyen meg tudjuk oldani Canvával is – ahogy rengeteg más hasznos mini-alkalmazás is van benne –, de ha készül videós anyag is a podcast-ről, akkor azokból szintén készíthetünk anyagot, akár álló formátumra is, például a TikTok-ra és az Instagramra.

Ha esetleg B2B célközönségünk van, akkor sem érdemes erről megfeledkezni, csak érdemesebb a fenti két platform helyett a Linkedin oldalát választani, és oda feltölteni az elkészült rövid formátumú videókat – akár négyzetes, akár álló videós formátumban. 

  • Feltöltés YouTube-ra

Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a világ második legnagyobb kereső oldaláról, a YouTube-ról sem, és ide is töltsük fel az elkészült anyagokat. Hasznos lehet, ha kicsit jobban megismerjük a platformot, hogy mi működik, és mi nem a YouTube-on. Ezzel kapcsolatban vannak ingyenesen letölthető anyagok is, illetve több további hasznos anyag és kurzus is az oldalamon

Ha ugyanis feltöltjük az anyagainkat a YouTube-ra is, könnyen az adott téma iránt aktívan érdeklődő emberek látókörébe kerülhetünk, hiszen a podcastunk videója egy Google-ös, egy YouTube-os keresés során is megjelenhet. 

  • PPC hirdetések

Érdemes lehet betenni az elkészült rövid vagy akár hosszú videós anyagokat is hirdetésként. Általában a natívabb tartalmak több embert vonzanak, mint a klasszikus hirdetések, így valószínűsíthető, hogy ezek a hirdetéseink olcsóbbak lesznek, mint a többi, és a potenciális hallgatók táborát is növelhetjük.

Összefoglalás

Ha már van podcastünk, mindenképp gondoljuk végig a disztribúciót, azaz hogyan juttatjuk el a potenciális hallgatókhoz, nézőkhöz az elkészült anyagainkat, hiszen így nagyban javíthatjuk az egy hallgatóra eső költségeinket. A podcastek számára is remek felület lehet a YouTube, segítségével megsokszorozhatjuk a hallgatóink, nézőink számát. A feltöltéshez szuper segítség lehet ez az ingyenes anyag a YouTube-ról.

Ha pedig még nincs podcastünk, mindenképp érdemes végiggondolni a fentebb részletezett kérdéseket, hogy tudatosabb döntést hozhassunk leendő csatornánkkal kapcsolatban. 

Ha érdekesnek találod a cikkeim a kosárérték.hu-n, nézd meg az esettanulmányokat az oldalamon, vagy a YouTube videóimat, a LinkedIn oldalamon pedig nyugodtan felveheted velem a kapcsolatot!

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.