Tucatnyi féle kiberfenyegetés is a karácsonyi szezont várta

Az ünnepek előtti készülődést sokféleképpen töltik az emberek. Van, aki hal után futkos, esetleg maga fogja a halászlébe valót, mások viszont a lehetőséget látják benne, hogy adatot halásszanak, és ne csak csokit, hanem mást is kicsaljanak tőlünk. Mire figyeljünk, hogy az ünnep ne váljon kiber-rémálommá? Ehhez ad 12 jó tanácsot a KPMG.

Continue reading

Parazita-e a digitális gazdaság?

Mindig is voltak „élősködők” a kultúránkban, akik kalózkodásból vagy mások átveréséből élnek. Bizonyára vásároltunk már utcai piacokon, ahol az árusok hamis Nike-okkal, Levisekkel, Rolexekkel csencseltek. A parazita-stratégia alapszabálya meglehetősen egyszerű: meggyőzünk valaki mást, hogy befektetést eszközöljön ki számunkra egy piac kialakításában, ami így fedezheti majd az innováció, a reklám, a terjesztés vagy bármi más költségét.

Continue reading

Lassan lép az EU, de aztán nagyot rúghat a Temuba és a Sheinbe

Az Európai Bizottság malomkerekei általában lassan őrölnek, amit még tovább fékezett, hogy az európai parlamenti választások nyomán az idei év az új testület felállításával telt el. Így a bizottság háttérapparátusának szakértői még csak ötletelnek, miként lehetne kiegyenlíteni a nagy kínai e-kereskedők versenyelőnyét európai versenytársaikkal szemben.

Continue reading

Átlépett egy fontos határt a GLS Hungary

GLS

Az év végi nagy rohamra a korábbi éveknél is alaposabban készültek a csomagszállító cégek: az MPL járműflottabővítésének bejelentését időzítette mostanra; a FoxPost a Packetával összeolvadásának zökkenőmentes felgyorsítását ígéri; GLS Hungary pedig a csomagautomata állomány szintlépését jelentette be annak bizonyságául, hogy a hálózataik folyamatos bővítése továbbra is vastagon aláhúzott része a stratégiáinak.

Continue reading

Csak az ügyfél visszajelzéseire ezért ne építs stratégiát!

A folyamatosan változó mai üzleti környezetben egy dolog állandó: az ügyfelek visszajelzéseinek felbecsülhetetlen ereje. Legyen szó elismerő leveleikről vagy a sérelmeik listájáról, minden egyes visszajelzés lehetőséget ad a fejlődésre, az alkalmazkodásra és az üzleti gyarapodásra. Bill Gates szerint a legelégedetlenebb ügyfeleink a legjobb tanulási forrásaink. De valljuk be, ha csak az ilyen ügyfeleinket használjuk egyetlen információforrásként, az meglehetősen torzíthatja stratégiai gondolkodásunkat.

Continue reading

Bengyel Ádám: „Most már mindenkinek olyan szolgáltató kell, aki lehetőleg mindent visz mindenhova”

Érdemes volt 2015-ben, startupként is a csomagautomatás kiscsomagkiszállításra fogadni, de most már a régiós nagyság a cél. Meg az, hogy az ügyfél fontosabb maradjon a dizájnnál. Többek között erről is kérdeztük Bengyel Ádámot, a Foxpost egyik alapítóját, jelenlegi vezérigazgatóját.

Continue reading

Jó tippek a gördülékeny karácsonyi szezonhoz

Most hogy vége a Fekete Novembernek, és túl vagyunk Cyber Hétfőn is, megkezdődik a karácsonyi ünnepi hajrá az e-kereskedelemben is. Összeszedtünk néhány praktikus e-kereskedelmi tanácsot és praktikát – vagyis: íme, itt vannak tippek: – azzal kapcsolatban, hogyan igazítsuk a karácsonyi időszakhoz az e-kereskedelmi stratégiánkat és a vásárlókkal együtt, mi is az ünnephez méltó módon zárhassuk a naptári évet.

Continue reading

Csak szó szerint érdemes venni: a társadalmi felelősség vállalása

Közeledik az EU által  útjára indított zöld átállás program keretében történő ESG jelentéstételi kötelezettség határideje: 2025-ben a kisebb, a 2026-ra pedig már a nagyobb vállalatoknak is nyilvánosságra kell hozniuk az előző üzleti évre vonatkozó jelentésüket a fenntarthatósági mutatóikról. Vagyis: a cégeknek el kell kezdeniük demonstratíve vállalni a tevékenységükből eredő társadalmi felelősséget.

Continue reading