Az elmúlt tíz évben gyökeres változáson ment át az e-kereskedelem. A viszonylag könnyű piacra lépés nyomán olyan sok webáruház jött létre, hogy ma csak az lehet sikeres közülük, amely kiemelkedően jó a marketingben.
Continue readingÖtletek már vannak az ellátási láncok makacs gondjainak megoldására
Csalódást hozott az idei év azoknak, akik – elfogadva az előrejelzéseket – arra számítottak, hogy 2024-ben jobban, megbízhatóbban, pontosabban fognak működni a kereskedelmi ellátási láncok, mint 2023-ban. Kiderült, hogy ez a várakozás nem teljesül. A kérdés az, hogyan birkózzanak meg a webáruházak ellátási láncuk továbbra is ingatag helyzetével.
Continue readingAISEO – avagy: SEO javítása mesterséges intelligencia segítségével
A mesterséges intelligencia megfelelő használata a SEO-ban is remek segítséget nyújthat. Íme három esettanulmány, ahol webshopokat, illetve egy B2B oldalt SEO optimalizáltunk egyedi promptok segítéségével. Kezdjük el ott: miért fontos a jó SEO?
Continue readingNem titok már az utóbbi idők egyik nagy sikertörténetének nyitja
Latin-Amerika ugyan messze van Magyarországtól, de az e-kereskedelem a mai világ egyik univerzális üzleti formája. Így tanulságos lehet, hogyan emelkedett ki a „futottak még” online kereskedők közül a MercadoLibre a figyelemre méltó vállalatok közé. Legalábbis a szingapúri Sea Limited nem szégyell tanulni tőle.
Continue readingVissza az A/B teszt jövőjébe
Napjaink vállalkozója egyre inkább egy vallási vezető szerepét tölti be a cégek élén. Utat mutat, sokszor érzelmek alapján hoz döntéseket, és bizonyos értelemben ugyanolyan áhítattal tekintünk rá, mint egy szakrális vezetőre. Ezzel nincs is baj, viszont egy webáruház tulajdonosaként érdemes a száraz tényekre is hangsúlyt helyezni.
Continue readingKényszerből lehetőség: a magyar e-kereskedők nyerhetnek a határátlépéssel
A XX. E-kereskedelmi konferencia kulcstémái a Temu, a mesterséges intelligencia és az export kényszerei lesznek. David Chmelař, a Heureka Csoport vezérigazgatója, a konferencia nyitóelőadója a piacterek, árösszehasonlító-oldalak és a határon átnyúló e-kereskedelem mellett teszi le a voksát.
Continue readingKevesen használják, pedig ez a legjobb MI-alapú keresőeszköz
El tudjuk képzelni, hogy bármilyen kérdést feltehetünk egy keresőmotornak, és pontos, teljes és naprakész választ kaphatunk anélkül, hogy több tucat weblapon kellene navigálnunk? Ezt ígéri a Perplexity AI, egy mesterséges intelligenciával működő keresőmotor és chatbot.
Continue readingA kis webáruházaknak se megijedniük kellene a márkaépítés kihívásától
A márkaépítés ijesztően hangozhat egy kis webshop vagy webáruház tulajdonosának, ám egy amerikai e-kereskedő, aki nem ezt a szakmát tanulta az iskolában, úgy véli, egy kisvállalkozás is márkává válhat. A titok a kereskedelmi márka definíciója? „A márka egy érzést ad az embereknek.”
Continue readingeTOPLISTA 2023: apróbb helycserék, erősödő FMCG és a kínaiak
Idén is elkészült a GKID és a Mastercard által készített eTOPLISTA, ami jól tükrözi az e-kereskedelem tavalyi, rendkívül turbulens évét. Nézzük meg, kik végeztek az élen, és milyen mozgások voltak 2023-ban!
Continue readingÚj a csomagolási trend: visszaváltás flakonokra is!
A mesterséges intelligencia számításai szerint a visszaváltás nélküli rendszerben üvegből körülbelül 60 év alatt egy Mount Everest méretű üveghulladék halmozódna fel a Földön.
Continue reading