A webáruházak legnagyobb problémája a nemfizető ügyfelek kezelése, különösen az utánvétes rendelések esetén. Amikor a vevő megrendeli a terméket, de nem veszi át, a webshop tulajdonosának előzetesen költségei merültek fel, ami ebben az esetben veszteségként jelentkezik vállalkozása számára.
Continue readingElveszi? Nem Veszi? – Mesterséges intelligencia és munkanélküliség
A mesterséges intelligencia forradalma zajlik, és egyikünk sem tehet ellene semmit. Vajon a globális ICT-forradalom tömeges munkanélküliséget fog okozni vagy sem a közeljövőben? Mi lesz, ha ez a kényelmes lehetőség a Gépi Elme térhódítása miatt végképp megszűnik?
Continue readingA piacterek megkerülhetetlenek, de az induló webáruházaknak is van mozgásterük
Vállalati konszolidáció zajlik az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégek világában, ami alól Magyarország sem vonhatja ki magát. Kínai behemótok és régiós óriások csatáznak egymással, a webáruházak tulajdonosai kapkodhatják a fejüket, hogy miként reagáljanak erre. Újra kell gondolniuk, önálló, közösségi médiás és piacteres értékesítésük lehetőségeit.
Continue readingJó dolog a szerződéses logisztikai szolgáltatás igénybevétele, de nem mentes a buktatóktól
A szerződéses logisztikai szolgáltatások (contract logistics) nagy előnye, hogy a gyártástól a szállításon és a raktározáson át az értékesítésig kiszolgálják az e-kereskedőket. De vannak meggondolandó jellemzői is.
Continue readingOnline eladásösztönző technikák az offline értékesítésben
A Kosárértéken is számos alkalommal foglalkoztunk már a többcsatornás értékesítés fontosságával. Az alábbiakban összeszedtünk néhány tippet, hogy a keresőoptimalizálás, a felhasználói élmény és a site struktúra megváltoztatásával, hogyan növelhetjük a digitális térből a hagyományos értékesítési csatornáink hatékonyságát.
Continue readingKínai csomagok a magyar piacon: hatások és kihívások a logisztikában
Az elmúlt évben robbanásszerűen megnövekedett a Kínából érkező csomagok száma Magyarországon. Az online kereskedelem terjedése – különösen az olyan platformok révén, mint az AliExpress, a Shein, vagy a Temu – új dimenziókat nyitott a magyar fogyasztók számára. A kínai árudömping nemcsak a kereskedelem struktúráját változtatta meg, hanem jelentős hatást gyakorolt a logisztikai szektorra is. Különösen az olyan kiscsomagszállítással foglalkozó vállalatokra, mint a DPD Hungary.
Continue readingMik az előfizetéses üzleti modell titkai?
Az előfizetéses üzleti modell úgy tűnik, hatékonyan teljesíti az igényt: olyan szolgáltatásokat kínál, melyek tökéletesen próbálják kielégíteni ügyfelek különböző elvárásait. Ilyen modellekre szinte minden iparágban van már néhány jó példa, az étkezéstől a streaming szolgáltatásokig. Nem tagadható ugyanakkor az sem, hogy a vállalatok folyamatosan kísérleteznek új módszerekkel az ügyfélszerzés és a megtartás növelése érdekében.
Continue readingLövöldözés lett az orosz ecommerce sikertörténetéből
Az alábbi sztori alcíme lehetne az is: Történet a csecsen hadúrról, a stróman rapperről, a sértett férjről és a hiszékeny államfőről. Lehetne, ha augusztus végén a Kosárértéken nem írtuk volna meg a Wildberries furán-kuszálódó történetét.
Continue readingMég egyszer az AI Summitról: Ha nem csak beszélni szeretnél az MI-ről
Szeptember 9-10-én rendezték a Városligetben az idei AI Summitot, amin saját szekciót kapott az e-kereskedelem. Az előadók és kerekasztal résztvevők – oly sok hasonló rendezvénnyel ellentétben – nem csak általában beszéltek a mesterséges intelligencia jelentette üzleti kihívásokról és lehetőségekről, hanem saját alkalmazási tapasztalataikat is megosztották. Aki lemaradt volna: összeszedtük a legfontosabbakat az elhangzottakból.
Continue readingUniverzális kisokos az előfizetéses üzleti modellhez
Az biztosnak látszik, hogy nagy jövő áll az előfizetéses online értékesítés előtt, de ennél azért mélyebbre merészkedünk: íme a típusok, a kihívások és a praktikák csokra.
Continue reading








