Ha egy online kereskedő egyedül akar nekivágni az exportpiacoknak, akkor nyilvánvalóan minden ezzel kapcsolatban felmerülő gondot saját magának kell megoldania. Ez éppen olyan riasztó, amilyennek látszik. Ezt ismerték fel Vietnámban is, ahol az egyik elektronikus piactér új szolgáltatással bővült. És az exportügynökség, mint tevékenység, meglepően sikeres lett.
Continue readingBőgel György: Élet a kazalban, avagy hogyan épül az MI világ?
Vajon a globális gazdaság mely szektorai tekinthetők úttörőknek a mesterséges intelligencia alkalmazásában? Közöttük van-e a kereskedelem? Többféle mutatót is felhasználhatunk e kérdések megválaszolásához. Bőgel György, az Ecommerce Hungary Egyesület volt elnöke, a CEU tanára többek közt a kazal módszert is beépítve írt egy újabb hosszú, tartalmasan figyelemre méltó analízist a Kosárérték olvasói számára.
Continue readingÚjra felfedezik a teleshop műfaját, és ezt hiba volna megmosolyogni
Bár a korona vírus járvány ideje alatt Európában és általában a nyugati piacokon is hatalmas potenciál láttak az e-kereskedők a live shopping intézményében, a várt áttörés azonban elmaradt. Bár az élő videó streames értékesítés ismertsége folyamatosan nő, elfogadottsága mégis jóval elmarad a távol-keleti piacokétól.
Continue readingMiért nem esik a marketing egyhamar az MI áldozatává ?
A mai marketing világában a mesterséges intelligencia egyszerre áldás és átok is . Elképesztő hatékonyságot és meglátásokat kínál(na), de komoly kérdéseket vet fel a hagyományos marketingszerepek jövőjével kapcsolatban is. Vajon meddig maradhat az emberi kreativitás az úr?
Continue readingAz új technológiák segítik a nők vezette online vállalkozások exportját
Tartottak egy webináriumot Londonban, amely egyebek mellett arra kereste a választ, hogy mi a különbség a nők és a férfiak irányítása alatt álló kis és közepes méretű vállalatok hozzáállásában az exporthoz. Emellett kiderült, hogy nem is gondolunk rá, mekkora lehetőségek rejtőznek a B2B exportban.
Continue readingÓriási nyitónapi kedvezménnyel indul az Ecommerce Expo jegyértékesítése
Látótávolságba került a jövő év egyik legjelentősebb e-kereskedelmi konferenciája, az Ecommerce Expo , melyre 2025-ben is hasznos programokkal és az e-kereskedelmi piac legfontosabb szereplőinek és legjobb szakembereinek előadásaival, illetve részvételével készülnek a szervezők.
Continue readingA közönségépítés sosem volt még nehezebb
A mai digitális korban a vállalkozások folyton-folyvást keresik a célközönséggel való kapcsolatteremtés hatékonyabb módozatait. A közönségépítés titka a digitális csatornák kihasználásában rejlene, melyek közvetlenül a potenciális ügyfelekhez vihetik a márka üzenetét. Ezek a platformok nem csupán a vásárlók eléréséhez vezető utak; ezek azok a közegek, ahol a márkát kialakítják, ápolják és fejlesztik.
Continue readingBearanyozhatja az év végi eladásokat az MI – annak, akinek van rá pénze
Olyan szintre emelkedett a mesterséges intelligencia felhasználása az elektronikus kereskedelemben, hogy akinek van chatbotja, annak arra is figyelnie kell, hogy vásárlói ne lássanak kellemetlen nagy testvért az MI-ben, ami túl sokat tud róluk. Érzékeny az egyensúly az új technológia alkalmazása és a fogyasztó lelki békéjének fenntartása között.
Continue readingAggasztóvá válhatnak a Shein logisztikai problémái
A fast fashionnel foglalkozó Shein alapítója Chris Xu, egy Egyesült Államokban született SEO szakértő. Vállalkozása az elmúlt másfél évtizedben az egyik olcsó kínai ruha kereskedőből globális, kizárólag online működő divat óriássá nőtte ki magát. A Shein működésének egyik sarokköve, a logisztika, mely most – a jelek szerint – jelentős mértékben meglazult.
Continue readingAz időablakos kiszállítás menő, egyre csak terjed az online élelmiszerrendelés
A magyarok mintegy fele már él az online élelmiszerrendelés lehetőségével – derült ki a Dodo és a Tesco közös, friss felméréséből. A legtöbb vásárló számára az teszi vonzóvá a weben bevásárlást, hogy így nem kerül a kosarukba olyan termék, amelyre nincs szükségük. De az is fontos, hogy időt takarítanak meg a webes élelmiszerrendeléssel.
Continue reading