Egyelőre a 18-79 éves magyar lakosság alig fele hallott a termékelőfizetés lehetőségéről az e-kereskedelemben, és mindössze 8 százalék próbálta már ki ennek valamilyen formáját – derült ki a Reacty Digital 2025. januári felméréséből. A kutatás 1000 fő bevonásával készült. Az adatok nem, életkor, iskolai végzettség, valamint régió szerint reprezentálják a 18-79 éves hazai lakosság véleményét.
Continue readingMiért olyan jók a virtuális próbafülkék?
A virtuális próbafülke, avagy VTO szolgáltatások fejlesztése idén az e-kereskedelmi cégek számára lehet az egyik legfőbb kihívás. A kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) lehetőségeit kihasználva ez a jövőtechnológia viszont már lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ténylegesen a fizikai vásárlás előtt is, „virtuálisan” kipróbálhassák a termékeket. Ezzel növelve ezzel a bizalmat és csökkentve a visszaküldések számát.
Continue readingFából vaskarika-e a Shein?
A szabadpiaci gazdaság alapelvei, melyek a teljes nyugati világban, de különösképpen az Egyesült Államokban a modern kapitalizmus alappillérei nem éppen új találmányok. Éppen ezért különösen ironikus hogy mindezeket az elveket, éppen két, kínai cég fordította saját előnyére szinte teljes nyugati e-kereskedelmi piacon. A kínai versenytársaik felismerték, hogy az amerikai fogyasztók számára az ár fontosabb tényező, mint a gyorsaság, és erre építették fel üzleti stratégiájukat.
Continue readingMegjelent a Kosárérték idei különszáma!
Már megérkezett a nyomdából, és az Ecommerce Expo vendégei számára épp a február 26. és 27.-ei rendezvény welcome csomagba teszik be az idei Kosárérték különszámot. A papírra nyomatatott (tehát: offline) magazin hagyományosan, a magyarországi online kereskedelem egyik legjelentősebb és a legnagyobb szakmai seregszemléjéhez igazodva jelenik meg; de egy kis ízelítőt azért máris mutatunk a tartalomból.
Continue readingA határokon átnyúló e-kereskedelemben is érdemes megbecsülni a kis forgalmat
A határokon átnyúló online kereskedelem nagy kihívást támaszt az e-kereskedőkkel szemben. Nem véletlen, hogy ennek az üzletágnak a koronázatlan királya az Amazon, amely behozhatatlan előnnyel vezet a külföldi eladásokban. Ugyanakkor a kisebb forgalom sem jelenti azt, hogy ne lenne érdemes okos üzletpolitikával átlépni az országhatárokat.
Continue readingItt az új, fontos, tanulandó mozaikszó az e-kereskedelemben: AEO
Az online keresési szokások jelentősen átalakultak az elmúlt években. A hagyományos keresőmotorok – mint a Google vagy a Bing – mellett egyre nagyobb szerepet kapnak az úgynevezett válaszmotorok (answer engines), amelyek célja, hogy azonnali, pontos és rövid válaszokat adjanak a felhasználók kérdéseire. Ezzel párhuzamosan egy új optimalizálási stratégia, a válaszmotor-optimalizálás (AEO – Answer Engine Optimization) is egyre fontosabbá válik a weboldalak számára.
Continue readingAz a jó vásárlást inspiráló videó, amit nem gondolnak túl készítői
A videó a legerősebb médium, amivel meg lehet nyerni az interneten keresgélők figyelmét. Nem véletlen, hogy az online kereskedők is igyekeznek kihasználni ezt. A tavaly karácsonyi vásárlási statisztikák azt mutatják, hogy a fogyasztók több mint fele TikTok-videókból merítette az „ihletet” az ajándékok megvásárlásához.
Continue readingWeboldal és webshop fejlesztés: mire figyeljenek a kkv-k?
Sokszor találkozom meglévő vagy új webshop, weboldal projektnél, hogy a megbízó nincs tisztában az igényeivel, vagy a korábban elkészített oldal több hiányossággal is rendelkezik. Ezekről írtam pár gondolatot. Így kezdődik a friss kkv-s tanácsadás, Török Balázs új posztcikke.
Continue reading„Az idő pénz” ma már így is igaz: „a vizuális megjelenés pénz”
Az e-kereskedelemben nem igaz az a mondás, hogy „ne ítéld meg a könyvet a borítójáról!”, miután a vevők az első benyomást követően, 50 milliszekundum alatt véleményt formálnak egy-egy weboldalról. Ennélfogva csak úgy lehet megragadni a figyelmüket, ha a webáruház vizuális megjelenése ehhez konkrét segítséget tud nyújtani. Az már nem elég, ha csak magára vonja a figyelmüket.
Continue readingHangalapú keresés az e-kereskedelemben
A hangalapú keresés nem egyszerűen egy trend, ez egy „forradalom” kezdete. Ha ma egy vállalkozást vezetünk, mindig az apró eredményekre figyelünk: finomítjuk a termékleírásokat, az e-mail megnyitási arányok miatt aggódunk, vagy A/B teszteket futtatunk a közösségi média hirdetéseinken.
Continue reading