Bajban a Shein, tönkre teheti a nagy kínai átváltozás

Aki még mindig az ezredfordulót követő nagy gazdasági menetelése alapján ítéli meg Kínát, az vélhetően – pestisesen szólva – le van maradva egy brosúrával. Vége azoknak az éveknek, amikor egymást követő fiatal generációk nyomultak be a munkaerőpiacra olcsó munkaerőt kínálva a végeláthatatlannak látszó fejlesztésekhez. És ezt a Shein in nagyon-nagyon megérzi.

Continue reading

Bőgel György: Ez veled nem történhet meg! Vagy mégis?

Az online kereskedelem innovatív és mozgalmas szektor: sok új vállalkozás jelenik meg a porondon, de kudarcokra, bukásokra, csődökre is akad példa. Az Ecommerce Hungary elnökének cikke az utóbbiak világába ad betekintést. Aktuális cégdemográfiai adatok elemzéséből indul ki, foglalkozik az előrejelzés lehetőségével, az írás végén pedig a bukás veszélyét növelő emberi tulajdonságokról mond néhány gondolatot.

Continue reading

A webáruházak legfőbb ellenségei között van az amatőr és unalmas kommunikáció

Felsorolni is sokáig tart, hogy milyen sokféle módja van a webáruházak tulajdonosának az ügyfeleikkel folytatott kommunikáció frissen tartására. Hosszabb-rövidebb listákat készíthetünk ezek felsorolásával, ám a javaslatokban fogunk találni egy közös üzenetet. A kommunikációban már az indulásnál magasra kell tenni mércét, amit azután később csak még feljebb emelhetünk.

Continue reading

Van-e élet a weben – a nagy piactereken túl?

hosting

Sokat foglalkoztunk már a Kosárérték oldalain az olyan nagy, nemzetközi piacterekkel és e-kereskedelemi szolgáltatókkal, mint a Shopify, az Amazon vagy éppen az Etsy és Pinterest vagy ezek magyar megfelelőivel, mint a Shoprenter vagy ez Emag. De mi a helyzet azokkal a nyugati CMS platformokkal vagy specializálódott hosting szolgáltatókkal, amelyeket a felhasználók – az említett példákon túl – személyre szabhatnak?

Continue reading

Musk története: a tűzokádó sárkány akarja megmenteni a királylányt

Walter Isaacson Elon Muskról szóló kötete – mint minden efféle életrajzi írás – két okból érdekes: 1) megérteni azokat az embereket, akik nyomot hagytak a világon; 2) kideríteni, hogyan csinálták, hátha valami megtanulható és lemásolható belőle. Ez a könyv mindkettőre alkalmas. Figyelem! Friss könyvismertető következik.

Continue reading

A Shopify és az Amazon szerint ezek a legmenőbb termékek idén

Meghatározhatja egy vállalkozó jövőjét, hogy egy adott pillanatban melyik termék vagy termékcsalád teljesít a piacon a legjobban. Segíthet ennek megtalálásában, hogy a nagy online piacterek és bolti rendszerek üzemeltetői (Shopify, Amazon stb.) időről-időre közzéteszik, hogy az adott évben melyek a legnépszerűbb termékek egy-egy piactéren.

Continue reading