A logisztika és fulfillment mára már egy dinamikus ökoszisztéma. Olyan ahol minden helyszín – legyen az egy kiskereskedelmi üzlet, egy elosztóközpont vagy akár egy partner létesítménye – kapcsolódik, azonnal képes reagálni a vásárlók igényeire és kiszolgálni azok megrendeléseit.
Continue readingA korábbiaknál nagyobb kaland, de még mindig érdemes webáruházat indítani
Az online piac a koronavírus-járvány idején tapasztal fellendülése ellaposodott, és ahelyett, hogy magyar alapítású elektronikus platformok hódították volna meg a régiót, inkább mindez fordítva történt. Az online bolt alapítása és nyitása ma nagyobb kihívás, de lehet ügyesen eredményesnek lenni.
Continue readingTrump követői létszáma döntheti el, hogy bezárják-e a TikTokot
Kacifántos döntést hozott a kanadai kormány a TikTok jövőbeni tevékenységéről az észak-amerikai országban azt követően, hogy a déli szomszédnál, az Egyesült Államokban január végén elérhetetlenné válhat a kínai közösségi platform. Donald Trump régi-új amerikai elnöknek nem lesz könnyű dolga, ha vissza akarja csinálni ezt a döntést.
Continue readingHamarosan olyan nélkülözhetetlenné válik az MI, mint az áram
Jó lenne, ha egy helyen megtalálhatnák mi mindent és hogyan forgathat fel a jövőben az MI a munkahelyeken, a vállalatoknál, a gazdaságban és a tágabb társadalomban? Nos, a jó hír az, hogy Martin Ford: Jövőnk a robotok korában című könyve ezekre a kérdésekre keresi és adja meg a válaszokat. De van rossz hír is. Könyvajánló következik!
Continue readingFenntartható vállalkozások – avagy: az ételmentés menő
A NÉBIH 2023-as jelentése alapján Magyarországon évente 230 ezer tonna élelmiszerhulladék keletkezik, ami egy főre lebontva 24 kg. Ez már egy javulást jelző adat, mivel a 2016-os érték 33,1 kilogrammot mutatott, de a Munch friss Élelmiszer Körképe alapján úgy tűnik, e tendencia máris megfordult.
Continue readingÚj követelmény jön az online kereskedelembe: a holisztikus lokalizáció
Az itthoni verseny és a külföldön kínálkozó lehetőségek miatt nem csoda, hogy a „nemzetközivé válás” a világ digitális kereskedelmi vállalkozásainak egyik legfontosabb célja. De a lokalizáció holisztikus megközelítése sokkal többet jelent, mint a termékleírások és webes tartalmak egyszerű lefordítása.
Continue readingEzektől az e-kereskedelmi trendektől aligha tudunk szabadulni
Körbenéztünk így 2024 végén, hogy melyek azok az idei meghatározó trendek, amelyekről idén is sokat beszéltünk, de alighanem meghatározóak lesznek a következő években is.
Continue readingMiért fontos és hogyan valósítható meg a szemantikus keresés az e-kereskedelemben?
A szemantikus keresés definíció szerint egy olyan technológia, amely a keresések mögötti szándékot próbálja megérteni, nem csupán a kulcsszavak egyezésére fókuszál. Nem kell sokat gondolkodni rajta, hogy mindez milyen radikális változásokat idézhet elő az e-kereskedelemben.
Continue reading4+2 innovatív, idő- és pénzspóroló megoldás e-kereskedőknek
Ne vezess be semmilyen okos “kütyüt” csak azért, mert valaki el akarja adni neked. De ha időt vagy pénzt spórolhatsz vele, esetleg segíthet stabilabbá tenni a vállalkozásod pénzügyi helyzetét, érdemes elgondolkodnod rajta.
Continue readingHa új porszívót rendelsz, ne a rossz hűtőládádat akard elvitetni!
Olykor furcsa helyzetek alakulnak ki a házhoz szállítás során a használt termék elszállításával kapcsolatosan. Ezeknek a kiindulópontját a legtöbbször a megrendelő nem teljesen pontos ismeretei jelentik. Így fontos tisztázni: mit, mikor, hogyan lehet egy-egy új csomag érkeztével a házhoz szállítást végző szakemberekre bízni, nekik átadni.
Continue reading