Ha a 2024-es bevásárlási szezon jól jelzi előre, mire számíthatunk 2025-ben, akkor jó időszak várhat az e-ker szektorra az új évben. Az amerikai Zacks befektetési elemző cég az ágazat tőzsdei társaságainak szereplépését vizsgálta, amiből az üzletág egészére érvényes következtetéseket vont le.
Continue readingItt az idő, hogy ne higgy a saját szemednek! – szintet léptek az internetes csalók
Az idei évben már gőzerővel használják az internetes bűnözők a mesterséges intelligenciát is a csalásaikhoz. A webáruházak tulajdonosainak számítaniuk kell rá, hogy a nevükben, márkájukat lekoppintva léphetnek fel, illetve, hogy ügyfélként is kibertámadások áldozatává válhatnak. Az online piacok hamis játékosait nagyon nehéz felismerni.
Continue reading“Magyarországon ma kemény „szekrényháború” zajlik”
Mik a hazai logisztikai szektor legjelentősebb trendjei? Mitől ilyen jók a kínaiak? Vajon az olcsó emberi erőforrás vagy a robotizáció jelenti a jövőt? A válaszokat Colin Snead, a Pactic vezetője segítségével kerestük.
Continue readingJöhet a drágulás, de a kínaiak ettől nem ijednek meg
Ha az Egyesült Államok és az EU megszigorítja az alacsony értékű áruk importjának behozatalát a területére, az Kínában üzletek csődjével és állások elvesztésével járhat, ám azok a kínaiak, akik a mezőgazdasági munkáról átálltak az olcsó áruk termelésére, nem akarnak visszamenni a „földet túrni”. Egy helyszíni riport betekintést nyújt a kínai e-kereskedelem másik oldalába.
Continue readingKis Ervin Egon: „Már nincs magyar e-kereskedelem, csak digitális biznisz van”
Az első online boltról, az életműdíjról, a magyar ecommerce szektorról, a bankárságról és arról is beszélgettünk Kis Ervin Egonnal, a BinX stratégiai igazgatójával, hogy miért utálták a kollégái. – Valóban NAGYinterjú következik.
Continue readingMiért nem hagyják el a kereskedők a bezárás árnyékába került TikTokot?
Az Egyesült Államokban betilthatják a TikTok működését január végétől, ha az online platform nem talál magának kínai tulajdonosa helyett egy amerikait. Ám ez a „rémisztő hír” a jelek szerint egyáltalán nem készteti menekülésre a portál shopjában értékesítő online kereskedőket. A TikTok piactere vajon mit kínálhat, amit más nem?
Continue readingA webáruház bukásának 10 oka – és elkerülésük módjai
Az elektronikus kereskedelem mögött már elég hosszú múlt áll ahhoz, hogy kiderüljenek a buktatók, amelyek egy webáruház sikertelenségét okozhatják. A szakértők sokféle listát készítettek ezekről. A legérdekesebb talán az, amelyben az érintettek avatnak be: miért vallottak kudarcot. Az is kiderül, hogyan lehet elkerülni a hibáikat.
Continue readingTucatnyi féle kiberfenyegetés is a karácsonyi szezont várta
Az ünnepek előtti készülődést sokféleképpen töltik az emberek. Van, aki hal után futkos, esetleg maga fogja a halászlébe valót, mások viszont a lehetőséget látják benne, hogy adatot halásszanak, és ne csak csokit, hanem mást is kicsaljanak tőlünk. Mire figyeljünk, hogy az ünnep ne váljon kiber-rémálommá? Ehhez ad 12 jó tanácsot a KPMG.
Continue readingParazita-e a digitális gazdaság?
Mindig is voltak „élősködők” a kultúránkban, akik kalózkodásból vagy mások átveréséből élnek. Bizonyára vásároltunk már utcai piacokon, ahol az árusok hamis Nike-okkal, Levisekkel, Rolexekkel csencseltek. A parazita-stratégia alapszabálya meglehetősen egyszerű: meggyőzünk valaki mást, hogy befektetést eszközöljön ki számunkra egy piac kialakításában, ami így fedezheti majd az innováció, a reklám, a terjesztés vagy bármi más költségét.
Continue readingLassan lép az EU, de aztán nagyot rúghat a Temuba és a Sheinbe
Az Európai Bizottság malomkerekei általában lassan őrölnek, amit még tovább fékezett, hogy az európai parlamenti választások nyomán az idei év az új testület felállításával telt el. Így a bizottság háttérapparátusának szakértői még csak ötletelnek, miként lehetne kiegyenlíteni a nagy kínai e-kereskedők versenyelőnyét európai versenytársaikkal szemben.
Continue reading