Az elmúlt években egy különös jelenségnek lehettünk tanúi: a digitális avatárok és a mélyhamisítások (deepfake) megjelenésének az e-kereskedelemben. Nem titok, Kína volt az első ország, mely teljesen elfogadta és támogatta e technológiák fejlesztését és alkalmazását.
Continue readingZabari István lett az Ecommerce Hungary Egyesület új elnöke
Az október 3-án lezajlott rendkívüli tisztújító küldöttgyűlésen az egyesület küldöttjei egyhangúlag Zabari Istvánt választották meg az egyesület új elnökévé.
Continue readingÉppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok négy százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat, hogy mintegy ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma. Ez is kiderült a Visa támogatásával készült friss Shoprenter kutatásból.
Continue readingÍme, a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak. Ezek a cégek a „legvilágpiacképesebb” webáruházaink.
Continue readingA házhozszállítás népszerűségét nem csak a megrendelő kényelme magyarázza
A nagyobb méretű termékek rakodása és a házhozszállítás iránti igény egyaránt jelen van üzleti és magánemberi oldalon is. Utóbbit fogjuk most közelebbről megvizsgálni; az ilyen tranzakciók iránti igény elsősorban az online piactereken generálódik, de nap mint nap találkozunk közvetlen megkereséssel is.
Continue reading13 lényeges on-page SEO tényező, amikről tudnod kell
Maximalizáld a weboldalad keresési láthatóságát az on-page SEO-val! Ismerd meg azokat az általad jól kontrollálható tényezőket, amelyek hatással vannak a webhely rangsorolására, a tartalomoptimalizálástól kezdve az oldal sebességén át a mobilbarát megjelenésig!
Continue readingHa sok az át nem vett utánvétes rendelésed, akkor ennek örülni fogsz
A webáruházak legnagyobb problémája a nemfizető ügyfelek kezelése, különösen az utánvétes rendelések esetén. Amikor a vevő megrendeli a terméket, de nem veszi át, a webshop tulajdonosának előzetesen költségei merültek fel, ami ebben az esetben veszteségként jelentkezik vállalkozása számára.
Continue readingElveszi? Nem Veszi? – Mesterséges intelligencia és munkanélküliség
A mesterséges intelligencia forradalma zajlik, és egyikünk sem tehet ellene semmit. Vajon a globális ICT-forradalom tömeges munkanélküliséget fog okozni vagy sem a közeljövőben? Mi lesz, ha ez a kényelmes lehetőség a Gépi Elme térhódítása miatt végképp megszűnik?
Continue readingA piacterek megkerülhetetlenek, de az induló webáruházaknak is van mozgásterük
Vállalati konszolidáció zajlik az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégek világában, ami alól Magyarország sem vonhatja ki magát. Kínai behemótok és régiós óriások csatáznak egymással, a webáruházak tulajdonosai kapkodhatják a fejüket, hogy miként reagáljanak erre. Újra kell gondolniuk, önálló, közösségi médiás és piacteres értékesítésük lehetőségeit.
Continue readingJó dolog a szerződéses logisztikai szolgáltatás igénybevétele, de nem mentes a buktatóktól
A szerződéses logisztikai szolgáltatások (contract logistics) nagy előnye, hogy a gyártástól a szállításon és a raktározáson át az értékesítésig kiszolgálják az e-kereskedőket. De vannak meggondolandó jellemzői is.
Continue reading