Az utánvét kezelésének kérdése egy kiemelten fontos része a házhozszállítási folyamatnak. Jelenleg Magyarországon az online megrendelt termékek ellenértékét az átvételkor szeretné kifizetni a megrendelő. Ez tekinthető egyfajta bizalmi kérdésnek is.
Continue readingHihető vagy sem: az előfizetéses e-kereskedelem lehetőségei szinte határtalanok
Nincs szükség matematikus végzettre az előfizetéses online kereskedelem egyszeregyének megértéhez. A vásárlónak rendszeresen szüksége van valamire, amit a kereskedő szolgáltatásszerűen, automatikusan időközönként kiszállít neki.
Continue readingAz MI alapművének titulálják, de nem azt adta, amit ígér
A „Mesterséges intelligencia – Modern megközelítésben” című könyv a legfontosabb alapmű, ha meg akarjuk érteni az MI-t. Afféle „Mindent az MI-ről!” munka, amiből 1400 egyetemen tanítanak., és amit 20 év alatt négyszer írtak újra az alapoktól, hogy naprakész maradhasson. Elolvastam: elég nagy csalódás.
Continue readingMár csak alig két nap a csomagok elvárható átfutási ideje
Régi szabály, hogy ami Nyugaton, azaz Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban történik, ha némi késleltetéssel is, de megjelenik Európa keleti felén. Ez nyilván igaz lesz az online kereskedelem és az ennek hátterében álló logisztika gyors fejődésére is.
Continue readingTippek és trükkök: MNB napi deviza árfolyamot tessék!
Bemutatjuk, hogy az MNB oldaláról miként tudjuk lekérni az egyes devizákhoz tartozó árfolyamot. Így a kimutatásokban, ha forint alapú megjelenést választunk, akkor mindig az aktuális árfolyamnak megfelelő konverziót tudjuk elvégezni.
Continue readingNem olcsó, mégis hasít – mi az?
A quick commerce az e-kereskedelem egyik kiemelten sikeres válfaja, ami a kényelmet és gyorsaságot együtt kínálja a vásárlóknak. Az egyik, hőskorban induló hazai kereskedő 25 éve fennálló működése is bizonyítja, a formula abszolút versenyképes.
Continue readingMiért fontos? Már fut az idei Nagy Webáruház Felmérés
Nélkülözhetetlen, hogy az e-kereskedelmi ágazat szereplői naprakész információkkal rendelkezzenek a piac aktuális állapotáról és trendjeiről. E célt szolgálja a Shoprenter 2008 óta, évente készített pillanatfelvétele: a Nagy Webáruház Felmérés. A már zajló, immár 17. kutatás átfogó képet nyújt a magyar e-kereskedelem fejlődéséről és változásairól.
Continue readingRájöttek, hogyan győzhetik le a Temut és a Sheint?
Az Amazon saját pályáján próbálja megverni két óriási kínai kihívóját a Temut és a Sheint. Bevezet egy olyan értékesítési modellt, ami majdnem teljesen lemásolja a két versenytárs módszerét. A hangsúly éppen annyira van a hasonlóságon, mint a különbségen. És persze ez a lépés feladja a leckét az amerikai politikusoknak is.
Continue readingBlokklánc és MI: a bérleti gazdaság katalizátorai
A blokklánc technológia és a generatív MI készen állnak arra, hogy átalakítsák az ICT-piacot és a gazdaságot. A fejlesztések egy decentralizált, bérlésen alapuló gazdaság felé való elmozdulást jeleznek, ahol az erőforrásokhoz igény szerint férhetnek hozzá. Ez az átalakulás jelentős hatással lehet a hatékonyságra, a termelékenységre és a gazdasági növekedésre is.
Continue readingVergődünk-e a szokásaink fogságában?
A dicsőség felé ezer út vezet, a bukásnak viszont néhány tipikus jellemzője van, ahogy azt Neufeld és Smedman szépen kibontják üzleti kiadványukban. Honnan érdemes tehát lelkes webáruház-tulajdonosként elindulni? Siker vagy sikertelenség?
Continue reading