A magyarok mintegy fele már él az online élelmiszerrendelés lehetőségével – derült ki a Dodo és a Tesco közös, friss felméréséből. A legtöbb vásárló számára az teszi vonzóvá a weben bevásárlást, hogy így nem kerül a kosarukba olyan termék, amelyre nincs szükségük. De az is fontos, hogy időt takarítanak meg a webes élelmiszerrendeléssel.
Continue readingZabari István: Most már azon kell dolgoznunk, hogy minél többen talpon maradjunk
Új elnöke van az Ecommerce Hungary Egyesületnek, akit viszont senkinek nem kell bemutatni, hiszen Zabari István – eddig a szervezet alelnökeként – aktív szereplője volt a webáruházas világnak. Változik-e a szervezet haladási iránya, lehet-e a szervezet rugalmasabb és mi lesz a Temuval? Többek között erre kértünk választ Zabari Istvántól- két egyeztetése között.
Continue readingA levegőben utazó csomagok nagy előretörését hozta az idei év
Az e-kereskedelem elmúlt egy éve minden bizonnyal a Temu és a Shein nagy előretöréseként került be a szakma évkönyveibe, ami gyökeres változást hozott az online kereskedelemhez kapcsolódó exportban is. A csomagok légi szállítása gyakorlatilag új értelmet kapott a kínai óriások tevékenységének köszönhetően.
Continue readingMár a másikat koppintva versenyzik egymással a Temu és az Amazon
Nem csupán az online kereskedők között folyik ádáz harc a végfelhasználókért, hanem a piacterek között is. Ebben a harcban egy feltörekvő kínai sárkány és az e-kereskedelem királyának járó trónon ülő amerikai sas az elmúlt időszakban sajátos módszerrel gyötri egymást. A rafinált online boltosok nem teszik a tétjüket egyik vagy másik játékosra.
Continue readingTényleg jobban teljesítenek a csúnya weboldalak?
A legtöbb honlap-(újra)tervezés nehézkesen zajlik; a dizájnnal kapcsolatos tervek veszik el rendre a legtöbb időt. Új jelenség, hogy a kifejezetten „esztétikusnak tűnő” weboldalak már nem úgy teljesítenek, ahogy megálmodták. Lehetnek a képek lenyűgözők, a dizájn is trendi és inspiráló a márka szövege, de mégse jön a várva várt konverzió. Mi van az egyre idegesítőbb trend mögött?
Continue readingEgy éves a Jófogás + Vatera: itt tart most e piacterek megújítása
Egy éve került ismét magyar kézbe a Vatera és a Jófogás, lényegében azóta tart az átalakítás is, melynek lassan a végére is érnek. Lezajlott a közös backoffice kialakítása, a logisztikai fejlesztéseknek köszönhetően még több fajta terméket lehet a piacterekről a webáruházaknál megszokott módon megrendelni. A Jófogás univerzális piactér marad, a Vatera a műgyűjtők és a hobbisták irányába indult el a hamarosan elrajtoló aloldalaival.
Continue readingKína erőszak nélkül, egyszerűen bekebelezi az országokat
Graham Allison történészt az Egyesült Államok és Kína vetélkedése a történetírás atyja által jegyzett Athén és Spárta közötti konfliktusra emlékezteti. Allison könyvét, mely a Thuküdidész-csapdájának nevezett jelenségről szól, most adták ki magyarul. Pintér Róbert könyvajánlója következik.
Continue readingKét jó barátként segítheti a mobiltárca és a mobilalkalmazás az e-kereskedőket
A mobilalkalmazások az online kereskedelem nélkülözhetetlen kommunikációs csatornáivá váltak, miközben mára felzárkózott hozzájuk a mobiltárca is. Utóbbi sokkal többet jelent egy fizetési szolgáltatásnál. Kéz a kézben alkalmazva ezeket, jó lehetőséget kínálnak a fogyasztók hűségének kialakítására.
Continue readingAz internetes keresés új varázsfogalma: a hibrid keresés
A mesterséges intelligencia ugyan azzal kecsegteti felhasználóit, hogy minden téren jobb eredményeket érhetnek el vele, mint a hagyományos megoldásokkal, ám ismert gyengéi: tévedései és hallucinációi megkérdőjelezik, hogy teljesíteni tudja ezt az ígéretet. Az egyik példa erre az e-kereskedelmi keresők világa.
Continue readingReview marketing – Hogyan építsünk vásárlói bizalmat 2024-ben?
Egy márka hitelessége részben függ attól, hogy ő maga hogyan kommunikál. Másrészt viszont a piac és vásárlók által adott, visszajelzésektől, akár a manapság népszerű UGC videóktól is. Hiába makulátlan ez a kommunikáció, ha a márkáról alkotott vélemény a piacon mást mutat.
Continue reading