Amikor a raktárak automatizálásáról hallunk, akkor óriási csarnokokra gondolunk, amelyekben kifejezetten a robotokhoz alkalmazkodva kiépített polcok között mozognak a termékeket le- és felrakodó, illetve szállító járművek. Jó hír a kisebb vállalkozásoknak, hogy vannak olyan megoldások is, amelyek az ő igényeikhez, méretükhöz alkalmazkodnak.
Continue readingLát, hall és beszél is az új ChatGPT, de hogyan használjuk ki ezt a SEO-ban?
Az OpenAI a napokban kihozta a legfrissebb, továbbfejlesztett nyelvi modelljét, a GPT-4o névre hallgató verziót, amely elképesztő újdonságokkal bővült a korábbi ChatGPT verzióhoz képest. Megnézzük, miként segíthet a kulcsszókutatásban, a SEO-barát tartalom generálásában, a technikai SEO problémák elhárításában, a linképítésben és a versenytárselemzésben a korábbiaknál még hatékonyabban.
Continue readingMiért nem a kézbesítő tehet arról, ha késik a csomagod?
Bár egy kalap alá veszik őket, a csomagszállítás és a házhozszállítás nem ugyanaz a szolgáltatás. Jelentősen eltérnek egymástól, ezért a két szolgáltatás sajátosságait érdemes figyelembe venni a webáruházi működések tervezésnél, illetve az ügyfelek tájékoztatásakor.
Continue readingWebáruház indítása: fogadd el, itt is igaz, hogy az okos mások kudarcaiból sokat tanul
Egy webáruház üzemeltető sikereiről és kudarcairól a tanácsadók tudnak a legtöbbet, mert számos vállalkozással találkoznak, így esettanulmányokból tudják leszűrni az általános tapasztalatokat. A webáruház indítási folyamatnak ez is a része – akkor is, ha a már gyakorló cégek erről gyakran megfeledkeznek.
Continue readingExpanzióra fel?! – A külföldi terjeszkedés buktatói az e-kereskedelemben
A GKID és Mastercard közös felmérése szerint hazánkban csupán az e-kereskedők 14 százaléka értékesít a határon túlra, így a hazai webshopok 86 százaléka egész egyszerűen kihagyja az export lehetőségét. Eközben a kínai kereskedők is egyre hatékonyabban tarolják le olcsó tömegcikkekkel a vásárlóerő csökkenése miatt minden korábbinál nyitottabbá váló európai vásárlókat.
Continue readingBőgel György: Sárkánnyal versenyezni
A magyar fogyasztók szívesen vásárolnak online, de közülük egyre többen választják az „olcsó, színes és szagos” kínai szállítókat. Az e-kereskedelem látványosan globalizálódik: a vásárlók egyre több pénzt költenek a globális cégek felületein, akik közül jelenleg leginkább a kínaiaknak áll a zászló. Ezt a jelenséget igyekszik történelmi távlatokba helyezni Bőgel György új elemzése – remélve, hogy a múlt alapján talán jobban felmérhető a jövő.
Continue readingNe engedd, hogy az exportod a szállításon bukjon!
Több tényező is eltántoríhatja a kereskedőket a külföldi piacra lépéstől, amelyek közül a logisztika magas költsége és nyűgjei a legrémisztőbbek. Ez viszont ma már nem feltétlenül jelent akkora akadályt.
Continue readingEddig a ChatGPT még csak az első iPhone szintjén mozgott
Weboldal vagy webshop tulajdonos vállalkozóként mindenképp érdemes megértenünk, hogy milyen folyamatok és fejlesztések zajlanak a mesterséges intelligencia területén. ChatGPT vagy más a befutó? Tudnunk kell, mert csak így őrizhetjük meg pozíciónkat a piacon, és fejleszthetjük a belső folyamatainkat. Összeszedtem, mire számítok a mesterséges intelligenciától 2024-ben.
Continue readingNe becsüld alá a TikTok ecommerce lehetőségeit!
Erősen belassult növekedés, szokatlanul magas infláció, gyenge forint vagy éppenséggel megérkezett a TEMU – szóval: megannyi csapás. De akkor az üzleti eredményeket javító opciók között valóban lehet-e jó lehetőség a TikTok?
Continue readingWolf Gábor: ha előfizetéses rendszert indítasz, rögtön kiderül, kik a legjobb vevőid
Hogyan betonozzuk be a kapcsolatunkat a vásárlóinkkal? Erre is megfelelő eszköz lehet az előfizetés! Legalábbis ezt állítja Wolf Gábor, a Kisvállalati Marketing Biblia szerzője és a Marketing Commando vezetője, aki saját vállalkozását, a gotomarketinget is előfizetéses modellben működteti. A marketing szakembert a saját tapasztalatairól kérdeztük.
Continue reading








