A vásárlók, de a webáruházat üzemeltetők számára is érdekes irányt vett az online vásárlási szolgáltatások fejlődése annak köszönhetően, hogy a csomagpiac termékeny innovációs ciklusába lépett. Nem csalás, nem ámítás, hogy garantálható a megrendelések másnapi kézbesítése, hogy extra költségek nélkül is elérhetők fenntartható szállítási megoldások, s hogy dinamikussá tehető a csomagok nyomon követése és a kiszállítási paraméterek menet közbeni módosítása is. A DPD-nél ehhez az ügyfélnek csupán egy applikációt kell használnia.
Sőt, nem csak a webáruház-vásárló kontextusra igaz ez, hanem az utóbbi időszakban megerősödő másodlagos kereskedelmi piac szereplőire is. A magánszemélytől magánszemélynek küldött kiscsomagszállításhoz, akár már egy alkalomra is érdemes letölteni a DPD applikációját, a PickApp alkalmazást. Ott Kitti, a DPD Hungary digitalizációs és termékfejlesztési vezetője szerint mindez nem a semmiből érkezett, mert az utóbbi években a logisztikai piac alaposan megváltozott.
Ez is érdekelhet
Felértékelődött a használt piac
A szakember emlékeztetett: korábban is volt lehetőség arra, hogy magánszemélyek adjanak fel csomagot a DPD-nél! Ám ez a jelenlegi rendszerhez képest csak jóval bonyolultabb folyamat révén sikerült. Úgy, hogy a feladó a küldeményt bevitte az egyik csomagpontra, ahol rögzítették a csomagot, adminisztrálták, lemérték, címkézték, és mint egy általános szolgáltatásvásárlást, kifizettették. A koronavírus-járvány hatására átrendeződött gazdaság egyik jellemzője azonban éppen az online vásárlási felületek magasabb szintű használata lett. Ez többek között a megnövekedett rendelésszámot és a second hand piac felértékelődését is magával hozta.
Utóbbi jobb, praktikusabb, optimálisabb kiszolgálására pedig megjelentek, megjelennek a kifejezetten erre az adásvételre kialakított felületek és alkalmazások. Ennek eredménye az is, hogy a DPD fejlesztői készítettek egy olyan applikációt, amely éppen abban tud segíteni az ügyfeleknek, hogy a csomagok feladása a legegyszerűbb és leggyorsabb módon valósulhasson meg.
A PickApp egy olyan alkalmazás, amivel a csomagfeladási folyamat egyszerű és átlátható. Regisztrálni ugyan nem muszáj, de aki megteszi, annak az első csomagfeladására a DPD 90 százalékos kedvezményt biztosít. Az app több kényelmi szolgáltatást is nyújt. Lehetőség van például arra, hogy összekapcsolják a telefon névjegyzékkel, de nem kell kinyomtatni és fölragasztani a feladandó csomagra a címkét.
Nincs több felesleges címkenyomtatás!
A feladó kiválaszthatja, hogy a küldeményt a több, mint 1000 DPD-s csomagponton szeretné-e feladni vagy inkább az otthoni felvételt preferálja. Utóbbi esetben a futár – a következő munkanapon – házhoz megy.
De a fejlesztésnek az is célja volt, hogy a feladónak ne kelljen a nyomtatással bajlódnia. Ehelyett csupán online be kell rögzítenie küldeményét és a többit a DPD intézi.
A rögzítés is egyszerű és kényelmes: az ügyfél kap egy hatkarakteres pinkódot (e-label), ami alapján automatikusan legenerálja a rendszer a címkét. A csomagpontból való feladás esetén viszont az ügyfélnek ki sem kell választania az applikációban, hogy melyik feladási helyet veszi igénybe, csak be kell sétálnia az egyikbe, ahol a csomag adatai automatikusan bekerülnek a rendszerbe, a címkét pedig ráragasztják a csomagjára.
’A szállítást csupán pár kattintás kifizetni az appból!’
A modern nyomon követés alapszolgáltatás, de az értékesebb csomagok praktikusan felülbiztosíthatók. Valamint: a felvételt követő munkanapon megtörténik az első kézbesítési kísérlet! Ez utóbbit egy 1 órás időablakkal ellátott szöveges értesítő üzenet előz meg a kézbesítés pontos idejét illetően, amely szintén az alapszolgáltatások közé tartozik. Az applikáció használatával pedig minden csomagtípus esetében – legyen szó akár előre kifizetett, vagy utánvétes csomagfeladásról – a feladás egyszerű, gyors és gördülékeny a folyamat minden résztvevője számára.
DPD: automatizálás, ügyfélélmény
„Olyan szolgáltatásokat alakítunk ki és olyan folyamatokat teszünk ezen szolgáltatások mögé, amik biztosítják az ügyfeleinket arról, hogy a lehető legkevesebb befektetéssel a leghatékonyabb eredményeket érjük el” – mondta a PickApp-pal kapcsolatban Ott Kitti. Hozzátette, hogy mindez a céges digitalizációs folyamat szerves része.
A DPD az ügyfélélményt állította a fókuszba. S mint a termékfejlesztési vezető közölte: a cél, hogy a csomagok minél gyorsabban és minél flottabbul jussanak el hozzánk. A cégnél úgy automatizálják a folyamatokat, hogy a növekvő forgalom ne legyen érzékelhető a szolgáltatási színvonalon. A vállalat digitális stratégiájában a célkeresztet ugyan az automatizálásra tették, de mindezt azzal, hogy az ügyfélélmény ne sérüljön. Ennek egyik sikeres példája lehet a PickApp.