Az OpenAI végre bejelentette, hogy a ChatGPT-be keresőmotort is illeszt. Érdemes megvizsgálni egy kicsit részletesebben, mit is fog majd ez jelenteni a keresőpiac és a végfelhasználók számára, s hogy a SearchGPT felhasználói tényleg akasztják-e majd a keresőpiac doyen-jét.
Continue readingJobb, ha minden e-kereskedő tudja: nyáron simlisebbek a vásárlók
Az online kereskedelem szezonális jelenségei között van egy furcsaság is, mégpedig az, hogy a vásárlók ilyenkor hajlamosabbak a boltosoknak kárt okozó húzásokra. A dolog nem azzal függ össze, hogy az ügyfelek egy része napszúrást kap a tűző napon, hanem ennél sokkal prózaibb körülményekre vezethető vissza.
Continue readingA párizsi olimpia hőse volt az MI, de ez a nézőknek fel sem tűnt
Az ötkarikás játékokon idén nem kizárólag a sportteljesítmények voltak népszerűek, a Gépi Elme is jelentős integrációs szerepet töltött be a játékok különböző aspektusaiban. Az olimpia idején az MI célja a sportolók teljesítményének fokozása, a tisztességes játék biztosítása, valamint a nézők és a résztvevők általános élményének javítása volt. Ezeket a célokat pedig úgy tűnik sikeresen abszolválta.
Continue readingNem visznek mindent az alacsony árak – már a kínai kereskedőknél sem
Az internetes kereskedelem azzal törte meg a hagyományos áruházak uralmát, hogy minden árunál alacsonyabb árat kínált a fizikai boltokénál. Úgy tűnik, azonban, hogy miután a vásárlók jelentős része megszokta az online shoppingolást, az alacsony áraknál már többet vár. Sőt, gyanakodva fogadja, ha valamiért „túl keveset” kell fizetni.
Continue readingBepillantás egy exkluzív, londoni AI-vacsorába
Nemrégiben abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy részt vehettem egy különleges, meghívásos vacsorán London belvárosában. Az est középpontjában az AI praktikus alkalmazása állt a HR területén, és a résztvevők között vezető HR szakemberek és AI tanácsadók foglaltak helyet.
Continue readingNyereséggyilkossá válhat a külföldről visszaküldött áru
A külföldi piacokon is értékesítő kiskereskedők egyik legnagyobb gondja, hogyan kezeljék a visszaküldött árut. Az ezzel kapcsolatos rossz döntések könnyen felemészthetik az értékesítésen elért nyereséget. Egy erre a feladatra szakosodott vállalat tapasztalatai bepillantást adnak abba, amivel ezen a téren szembe kerülhetnek a boltosok.
Continue readingAz MI beviheti az erdőbe az online kereskedőket
Megtörtént, amire józan belátással számítani lehetett: megszületett a „bio” jelző új értelmezése. Az élelmiszerek biológiailag tudatos előállítása helyett a szolgáltatások biológiai, azaz emberi előállításáról van szó a mesterséges intelligencia mellőzésével. A felhasználóknak és fogyasztóknak fenntartásaik vannak a robotokkal szemben.
Continue readingBőgel György: Az armageddonra még várni kell
Vajon milyen hatással volt eddig a mesterséges intelligencia (MI) a gazdaságra, a vállalatok teljesítményére, a munka világára? Mi valósult meg az ígéretekből és a jóslatokból? Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének cikke e témában fogalmaz meg néhány gondolatot, az írás végén a kereskedelem példáján keresztül érzékeltetve a hatásmechanizmusok feltárásának fontosságát és nehézségeit.
Continue readingHogyan alakítsuk át a SEO-t gazdasági visszaesés idején?
Egyetlen recesszió sem ugyanolyan, így minden alkalommal ismeretlen vizeken evezünk a SEO-ban is egy-egy gazdasági visszaesés idején. Van azonban néhány útmutatás, amikkel a SEO kampányainkat hatékonyabbá tehetjük ezekben az időszakokban is. Nézzük a nemzetközi szakma tanácsait recesszió idejére!
Continue readingItt az újabb veszedelem: amerikai webáruházak vetettek szemet az európai piacra
Azok az észak-amerikai székhelyű e-kereskedelmi vállalkozások, amelyek még nem terjesztették ki tevékenységüket Európára jó üzleti lehetőségekről maradnak le. Ugyanakkor az ottani cégek nehezen igazodnak el az európai piacon, így érdemes helyi partnereket keresniük. Ez az európai online kereskedőknek is jó üzleti lehetőséget kínálhat.
Continue reading