Bőgel György: Az élet nem habostorta – a szabályozóké sem

Ne irigyeljük a mesterséges intelligencia szabályozóit! Az életük nem könnyű: egy sor kényes dilemmával kell szembenézniük. Nem lehet mindenkinek a kedvére tenni, választani kell, és aztán vállalni a felelősséget. A cikk a szabályozási dilemmák közül mutat be néhány fontosabbat az EU friss rendelete, az AI Act kapcsán.  Az írás szerzője Bőgel György, a CEU professzora, az Ecommerce Hungary Egyesület nemrég leköszönt elnöke.

Continue reading

Sok ötlet nyerhető a legnagyobb multik friss ünnepi promóiból

Még nem késő meglesni, mivel álltak elő az idei ünnepi bevásárlási szezonban a legnagyobb világmárkák. Az biztos, hogy továbbra sem kispályáznak: a mesterséges intelligenciát is bőséggel használják, és az interaktív reklámjaik elárasztják a közösségi médiát. Ha másolni nem is lehet őket, ötleteket bárki meríthet újításaikból. 

Continue reading

A karácsonyi időszak az internetes csalók és adathalászok számára is főszezon

Az ünnepi időszakban az átlagosnál sokkal többen vásárolnak online, így még jellemzőbb, hogy a csalók hamis weboldalakkal, e-mailekkel vagy üzenetekkel próbálnak érzékeny adatokat megszerezni, legyen szó bejelentkezési információról vagy bankkártyaadatokról. A FraudShield kiberbiztonsági cég kutatásai alapján egy átlagos magyar bank ügyfelei naponta akár több tízmillió forintnyi kárt is elszenvedhetnek a phishing, vagyis az adathalászat miatt.

Continue reading

A hakni-gazdaság hóhéra vagy a megváltója lesz az MI?

A mesterséges intelligencia forradalmasít(hat)ja egyes iparágak működését. A szabadúszó íróktól kezdve a grafikusokon át még az egészségügyi szakemberekre is hatással van már ez a jövőtechnológia. A Goldman Sachs nemrégiben készült jelentése szerint mintegy 300 millió munkahelyet érinthet a generatív MI, ami azt jelenti, hogy már a munkavégzés 18 százaléka automatizálódhat világszerte. Viszont tény, hogy a fejlett gazdaságokat ez erősebben érint(het)i, mint a feltörekvő piacokat.

Continue reading

Egy kutatás elérte minden e-kereskedő álmát: belelátott a vásárlók fejébe

Sokkal könnyebb lenne a webáruházak tulajdonosainak dolga, ha belelátnának vásárlók fejébe. Nem csupán tapasztalataikra hagyatkoznának, amikor döntenek, hogy mit kínálnak nekik, hanem biztosra mehetnének. Ma már rengeteg adat áll a rendelkezésükre a vásárlókról, ami segít ebben, mégis sokszor úgy látják, hogy a vevők kiszámíthatatlanok.

Continue reading

E-kereskedelmi alap lett a biztonsági kockázat feltárása és kezelése

Egy modern online áruház számára a biztonság ma már nem csupán előny, hanem alapkövetelmény. Kockázat, amit megbízhatóan kezelni kell tudni. Az e-kereskedelemi szereplők nagy mennyiségű érzékeny adatot kezelnek – a fizetések feldolgozásától a személyes információkig –, és ez egyben azt is jelenti, hogy egyben vonzó célpontot jelentenek a hackerek számára is. Egy friss elemzés mégis a webhelyek 92,4 százalékán talált rosszindulatú, gyanús vagy aggasztó biztonsági problémákat.

Continue reading

PwC: a digitális fizetési megoldások alakítják a vásárlói döntéseket

Már nem csak a készpénzt felváltó bankkártya típusok, hanem a mobilfizetés, az azonnali utalások és az új generációs BNPL (Buy Now, Pay Later) megoldások színesítik a palettát. Mit hogyan fizetünk? – Megjelent a PwC Magyarország Digitális Pénzügyi Körképe a fizetés-technológiai piac jelenéről és jövőjéről.

Continue reading

Rövidebb a szezon, így durvább lesz a bevásárlási hajrá

Miután a karácsony a hét közepére esik, az idei bevásárlási szezon öt-hat nappal rövidebb lesz a megszokottnál, ami komoly nyomást gyakorol a kereskedőkre és logisztikai hátterükre. Ez azonban nem az egyetlen tényező, ami nehezíti a helyzetüket. A verseny durvul, így jól jöhet néhány jó tanács, ami erősítheti a „szent” konverziót.

Continue reading

E-kereskedelem vs. fintech – mi fán terem a neobank? 

Lőjük le rögtön a poént: azt mondom, Revolut, máris tudod, mi az a neobank. Kicsit hivatalosabban: olyan digitális pénzügyi szolgáltatót értünk alatta, amely fiók nélkül, kizárólag online vagy mobilalkalmazáson keresztül nyújt pénzügyi, pl. hitelezéshez, vagy pénzforgalomhoz kapcsolódó szolgáltatásokat. De hogyan illeszkedik a neobanki koncepció az e-kereskedők igényeihez? 

Continue reading