Az Európai Bizottság malomkerekei általában lassan őrölnek, amit még tovább fékezett, hogy az európai parlamenti választások nyomán az idei év az új testület felállításával telt el. Így a bizottság háttérapparátusának szakértői még csak ötletelnek, miként lehetne kiegyenlíteni a nagy kínai e-kereskedők versenyelőnyét európai versenytársaikkal szemben.
Continue readingÁltudományos fércmunka ez a slágerkönyv, ne olvasd el!
Rolf Dobelli saját bevallása szerint hírfüggő. Ezt úgy kezelte, hogy lemondott a hírolvasásról, atapasztalatairól írt egy blogposztot, amiben arra buzdított, hogy senki ne olvasson híreket. Majd könyvet írt a témáról „Ne olvass híreket!” címmel. Bárcsak ne tette volna! Pintér Róbert könyvismertetője következik.
Continue readingÁtlépett egy fontos határt a GLS Hungary
Az év végi nagy rohamra a korábbi éveknél is alaposabban készültek a csomagszállító cégek: az MPL járműflottabővítésének bejelentését időzítette mostanra; a FoxPost a Packetával összeolvadásának zökkenőmentes felgyorsítását ígéri; GLS Hungary pedig a csomagautomata állomány szintlépését jelentette be annak bizonyságául, hogy a hálózataik folyamatos bővítése továbbra is vastagon aláhúzott része a stratégiáinak.
Continue readingAki nem védekezik, annak a karácsony logisztikai rémálommá válhat
Az év végi bevásárlási szezon örömteli kihívásokat támaszt az online kereskedőkkel szemben, hiszen miközben az egekbe szöknek a feladataik, cserébe ez az évnek az az időszaka, amikor jól muzsikálhat az üzlet. Ennek persze van egy feltétele, mégpedig a jó felkészülés a nagy karácsony előtti pörgésre.
Continue readingCsak az ügyfél visszajelzéseire ezért ne építs stratégiát!
A folyamatosan változó mai üzleti környezetben egy dolog állandó: az ügyfelek visszajelzéseinek felbecsülhetetlen ereje. Legyen szó elismerő leveleikről vagy a sérelmeik listájáról, minden egyes visszajelzés lehetőséget ad a fejlődésre, az alkalmazkodásra és az üzleti gyarapodásra. Bill Gates szerint a legelégedetlenebb ügyfeleink a legjobb tanulási forrásaink. De valljuk be, ha csak az ilyen ügyfeleinket használjuk egyetlen információforrásként, az meglehetősen torzíthatja stratégiai gondolkodásunkat.
Continue readingBengyel Ádám: „Most már mindenkinek olyan szolgáltató kell, aki lehetőleg mindent visz mindenhova”
Érdemes volt 2015-ben, startupként is a csomagautomatás kiscsomagkiszállításra fogadni, de most már a régiós nagyság a cél. Meg az, hogy az ügyfél fontosabb maradjon a dizájnnál. Többek között erről is kérdeztük Bengyel Ádámot, a Foxpost egyik alapítóját, jelenlegi vezérigazgatóját.
Continue readingJó tippek a gördülékeny karácsonyi szezonhoz
Most hogy vége a Fekete Novembernek, és túl vagyunk Cyber Hétfőn is, megkezdődik a karácsonyi ünnepi hajrá az e-kereskedelemben is. Összeszedtünk néhány praktikus e-kereskedelmi tanácsot és praktikát – vagyis: íme, itt vannak tippek: – azzal kapcsolatban, hogyan igazítsuk a karácsonyi időszakhoz az e-kereskedelmi stratégiánkat és a vásárlókkal együtt, mi is az ünnephez méltó módon zárhassuk a naptári évet.
Continue readingCsak szó szerint érdemes venni: a társadalmi felelősség vállalása
Közeledik az EU által útjára indított zöld átállás program keretében történő ESG jelentéstételi kötelezettség határideje: 2025-ben a kisebb, a 2026-ra pedig már a nagyobb vállalatoknak is nyilvánosságra kell hozniuk az előző üzleti évre vonatkozó jelentésüket a fenntarthatósági mutatóikról. Vagyis: a cégeknek el kell kezdeniük demonstratíve vállalni a tevékenységükből eredő társadalmi felelősséget.
Continue readingCsomaglogisztika: a csúcsidőszakra csúcsra járatott megfelelési programmal kell megérkezni
Az alábbiakban konkretizáljuk, milyen fejlesztésekkel is történt a felkészülés az idei főszezonra egy csomaglogisztikai szolgáltatónál. „A DPD idén is átfogó fejlesztésekkel készült az ünnepi csúcsra, hogy az év legforgalmasabb időszakában is biztosítsa a gyors és megbízható kézbesítést” – közölte a cég, de lássuk, mit is jelent ez egészen pontosan!
Continue readingBőgel György: Az élet nem habostorta – a szabályozóké sem
Ne irigyeljük a mesterséges intelligencia szabályozóit! Az életük nem könnyű: egy sor kényes dilemmával kell szembenézniük. Nem lehet mindenkinek a kedvére tenni, választani kell, és aztán vállalni a felelősséget. A cikk a szabályozási dilemmák közül mutat be néhány fontosabbat az EU friss rendelete, az AI Act kapcsán. Az írás szerzője Bőgel György, a CEU professzora, az Ecommerce Hungary Egyesület nemrég leköszönt elnöke.
Continue reading