Az előző, magyarországi piacterekkel foglalkozó cikkemben összegyűjtöttem azokat a piacvezető- vagy formáló marketplace oldalakat, amelyeket ma már szinte akarva sem lehet elkerülni sem eladóként, sem vásárlóként. Most pedig azokat a speciális marketplace-eket gyűjtöttem csokorba, akik így vagy úgy (itt vagy ott, de) kilógnak a sorból. Illetve megpróbálom pontosan definiálni, hogy mi is az a marketplace.
Continue readingPalocsay Géza: Egy sikeres gondolkodásmód van – az, hogy soha nem vagy készen
Az e-commerce piac koncentrációja folytatódik, az üzleti modellt a minőségi és rugalmas kiszolgálásra kell a építeni, és miközben mindenkinek elsősorban saját magával kellene foglalkoznia, van közös nevező a keleteurópai webáruházakat kiszolgáló csomaglogisztikájában. Palocsay Gézát, a GLS regionális vezetőjét kérdeztük.
Continue readingMire figyeljen még az online kereskedő? – Ezek a legfontosabb webshopjogi változások
Alapjaiban érintette az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásokat az utóbbi években a magyar és uniós jogalkotás. Ezért érdemes „képben lenni” a fogyasztóvédelem, a jótállás, az akciós árak feltüntetése vagy akár a békéltető testületek elérhetősége témaköreivel, minden olyan területtel, ahol érdemi jogszabályi módosítások történtek. Ezért érdemes röviden áttekinteni, milyen fontos változásra került sor az elmúlt öt évben.
Continue readingKörkérdés: miért kell idén is elmenni Esztergomba?
Június elején 21. alkalommal is megtartják az e-kereskedők az év nagy szakmai találkozóját. Az ismét Esztergomba meghirdetett, kétnapos eseményre új és régi „motorosok” egyaránt hivatalosak – mi most négy notórius visszajárót kérdeztünk meg arról, nekik miért fontos itt a megjelenés.
Continue readingSEO van, volt és lesz – avagy keresőoptimalizáció kis cégek számára
Többszörös déjà vu érzése van, ha meghallja, hogy „a SEO halott!”? Pedig a legutóbb azzal indokolták, hogy a Google keresésnek nem lesz szüksége a SEO-ra. Tragédia nincs, a SEO sokadszorra sem hal meg. Ha nem is könyvtárosnak nevezik, attól még a könyvtáros munkája is örök: ha nem is látjuk már őket, ha már algoritmusok végzik is helyettünk a keresett információk rendszerezését, azért a könyvtáros lét továbbra is változatlan.
Continue readingKKV-útmutató : AI a tartalommarketingben
A tartalommarketing napjainkban a kis- és középvállalkozások (KKV-k) egyik leghatékonyabb marketingeszközévé vált. Az értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozása és terjesztése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megnyerjék és megtartsák célközönségüket, miközben erősítik márkaidentitásukat és szakértői pozíciójukat. A Demand Marketing felmérése szerint szerint a tartalommarketing háromszor több leadet hoz és 62 százalékkal kevesebbe kerül, mint a fizetett hirdetések.
Continue readingRédey Iván: A vásárlót az árversennyel már nem, csak a szolgáltatói szemlélettel lehet meghódítani
Június elején ismét Esztergom ad otthont az online kereskedők és az e-commerce szféra nagy találkozójának. A XXI. E-kereskedelmi Konferencia előadói közt Pogátsa Zoltántól Várkonyi Balázsig sok ismert és elismert szakember szerepel, de Rédey Iván más indikátorokra is felhívta a figyelmet. A rendezvény főszervezőjét arról is kérdeztük, hogy milyen gyakorlati, akár a rendezvény másnapjától hasznosítható tudást vihetnek magukkal haza a résztvevők.
Continue readingMeglepte a magyarokat az idei Balkan eCommerce Summit
Közép-európai, regionális e-kereskedelmi seregszemlét rendezett Szófia: a kétnapos Balkan eCommerce Summit 2025-re magyar ecommerce szereplőket is vártak, nem véletlenül. A fórumon végül 23 országból, több mint 2300 résztvevő volt, és a rendezők szerint összesen 11.650 üzleti találkozót bonyolítottak le. Utólag arra voltunk kíváncsiak, hogy a bolgár fővárosból hazaérkezett magyar szakemberek miként értékelik a fórumot.
Continue readingGombóc Artúrt idézik a magyarországi marketplace-ek
“A kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, a gömbölyű csokoládét…” – sorolja Gombóc Artúr, a Pom-pom ikonikus karaktere. Ezek a csokoládé fajták pedig könnyen párhuzamba hozhatók az itthoni, szintén ikonikus piacterekkel: az egyesíti őket, hogy mindegyik piactér, de vannak azért eltérések közöttük bőven. A következőkben azon piacterekről fogok beszélni, amelyek 2025-ben megkerülhetetlenek, mind partneri, mind felhasználói oldalról.
Continue readingAz e-kereskedelem új beszállóinak dilemmája: marketplace vagy saját webshop?
Bár az e-kereskedelmi üzleti modellek népszerűsége jelentős eltéréseket mutat termékenként és régiónként, a globális trendek alapján a kép már jóval egyértelműbb: a piacterek egyre inkább dominálják az e-kereskedelem világát. Ezek a platformok világszerte messze túlszárnyalják a hagyományos online boltok eredményeit, és egyre meghatározóbb szereplőivé válnak a digitális gazdaságnak. Legalábbis ez a konklúziója annak a legújabb kutatásának, amelyet a hamburgi székhelyű piacelemző cég az ECDB készített.
Continue reading