Új pénzügyi szolgáltatókat és vállalati ügyfeleket vonhat be mobiltelefonokon is működő B2B átutalási szolgáltatásaiba Thunes startup vállalkozás abból a friss tőkéből, amit nemrégiben gyűjtött.
A londoni és szingapúri központtal működő Thunes startup fintech vállalat hiánypótló szolgáltatást nyújt. Platformján az üzleti vállalkozások határokon átnyúló pénzügyi műveleteket folytathatnak egymással az egyre szélesebb körben elérhető mobilpénztárcákra és a bankszámlák más alternatíváira támaszkodva.
A Thunes harmadik körös tőkebevonási fordulójában 72 millió dollár (aktuális árfolyamon számoltan ez több mint 24,6 milliárd forint) befektetői tőkét gyűjtött a tevékenysége bővítéséhez – adta hírül a TechCrunch hírportál. A második körös tőkebevonás során, még 2021-ben 60 millió dollárt folyt be a startup cég kasszájába.
A Thunes már akkor híres volt arról, hogy tudatosan bővíti tőkéjét jelentős tőketársaságok segítségével. Akkor az Insight Partners szervezte a tőkeallokációt, mostani körben a Marshall Wace volt a partner. Az újabb tőkebevonásnak köszönhetően a Thunes értéke igy elérte a 900 millió dollárt (vagyis: több mint 307 milliárd forintot) – írta meg a TechCrunch. A most megszerzett friss pénz segítségével további pénzügyi szolgáltatókat vonhatnak be B2B pénzügyi platformjuk hátterének erősítésébe, illetve újabb vállalati ügyfeleket szerezhetnek.
Egzotikus partnerekkel
A vállalkozás (melynek neve a pénz francia szlengben használt kifejezése) gyorsan fejlődött az előző tőkebevonási kör óta, ami 2021-ben volt. A Thunes jelenleg hárommilliárd mobil pénztárcát kezel, továbbá négymilliárd bankszámlát kapcsol össze partnerein keresztül. Ezek között van olyan „egzotikus” szolgáltató, mint a kenyai M-Pesa vagy az Ázsiában tevékenykedő WeChat, illetve olyan, nemzetközi szinten jóval inkább ismertek, mint az Uber vagy a PayPal.
A sok partner lehetővé teszi, hogy a Thunes ügyfelei a cég csatornáin át intézzék pénzügyi műveleteiket kihasználva a különböző küldő és fogadó lehetőségeket.
A Thunes jelenleg háromszázféle fizetési módszert kínál, 80 valuta használatával. Mindezt 132 országban és 70 piacon. A vállalat az elmúlt néhány évben 50 milliárd dollár értékű tranzakcióban vett részt.
A vállalatok a magánügyfelek nyomába lépnek
Az átutalások, amelyek tipikusan magánszemélyek határokon átnyúló pénzügyi műveletei voltak, az elmúlt évtizedben óriási fejlődésen mentek keresztül. Megjelentek az okos mobiltelefonok és velük a mobilpénztárcák, illetve a digitalizált pénzügyi csatornák. Az utóbbiakat kínáló szolgáltatók éles versenyt vívnak egymással, ami a díjak csökkenéséhez az átutalások felgyorsulásához és jobb átláthatóságához vezetett.
Ugyanakkor a vállalatok egymás közti pénzügyi folyamataiban az utóbbi időkig megmaradtak a régi módszerek. A kkv-k és a nagyobb vállalatok gyakran továbbra is bankjaikon keresztül intézik pénzügyeiket, ami különböző díjak fizetésével és bonyolult devizaárfolyam-elszámolásokkal jár növelve a pénzkezelés idejét és költségét.
Duplázódik a piac
A Thunest éppen azért alapították 2016-ban, hogy hatékonyabbá tegyék a pénzügyi műveletek lebonyolítását a B2B kapcsolatokban. Hogy ennek mekkora piaca van, arra a McKinsey tanácsadó cég adatai mutatnak rá. Ezek szerint jelenleg 3,5 milliárd egyéni vagy vállalkozás használ digitális pénztárcát ahelyett, hogy minden pénzügyi tranzakcióját bankokon keresztül intézné. A várakozások szerint a mobilpénztárcát használók száma a következő néhány évben 6-7 milliárdra fog nőni, azaz megduplázódik.
A Thunes talán legfontosabb partnere a Visa, amellyel 2022 óta dolgoznak együtt. A Visa a Thunes send-to-wallet technológiáját használja, amellyel 78 digitális pénztárcát kínáló szolgáltatót ér el. A Thunes API technológiája a Visa Directtel áll összeköttetésben, ami lehetővé teszi a Visa üzleti ügyfeleinek és azok kkv-partnereiknek a digitális pénztárcák használatát Afrikában, Ázsiában és Latin- Amerikában. Azokban a térségekben, ahol a banki szolgáltatások drágábbak és lassúbbak a fejlett világ banki működésével összehasonlítva.