Ha a webáruházunk optimalizálására gondolunk, nem biztos, hogy legelőször a kereső funkció jut eszünkbe. Sokan még ma is azt hiszik, hogy ez a szolgáltatás megegyezik a kereső mezővel az oldal tetején, pedig a helyzet ennél sokkal bonyolultabb.
Az ember és a gép között fordító tolmács
Az oldal tetején látható kereső mező csupán egyetlen eleme annak az összetett rendszernek, amely a weboldalra látogató potenciális vásárlók hétköznapi nyelvezetét „fordítja le” olyan módon, hogy a keresett termék vagy szolgáltatás könnyen és gyorsan megtalálható legyen a webáruházban használt terméknevek és más termék adatok alapján.
A kereső továbbá magában foglalja az adott kulcsszóra illeszkedő termékek megjelenítését, sorba rendezését, valamint a kapcsolódó termék és kulcsszó ajánlatokat az adott keresésre vonatkozóan, függetlenül attól, hogy a keresésre van-e találat az online áruházban vagy sem.
Ezeken felül egy kifinomult kereső megoldás adatokat gyűjt és részletes analitikákat nyújt. Ezek hasznosak az üzleti döntések adat alapú támogatásához és a webáruház, illetve maga a kereső optimalizálásához is.
Az analitikák megmutatják például, hogy egyes termékek népszerűsége hogyan alakul, mik azok, amelyeket gyakran keresik a vásárlók, de jelenleg nem elérhetőek. Továbbá rávilágítanak arra, hogy az adott terméket milyen hétköznapi kulcsszavakkal, nyelvezettel keresik a webshopba látogatók. Könnyen belátható, hogy ezek az adatok a PPC kampányokban és SEO területen is rendkívül hasznosak lehetnek.
Miért fontos tehát a kereső?
Azok a látogatók, akik a webáruházba érkeznek és használják a keresőt, tudják, hogy pontosan mit akarnak vásárolni. Egy konkrét webshopot keresnek fel és egy bizonyos terméket akarnak megtalálni. Ezért ők a legfontosabbak a webáruházunk látogatói közül, és nagyon fontos, a lehető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki őket, hogy minél könnyebben és gyorsabban megtalálják, amit keresnek.
Mi a legjobb megoldás erre? Egy jól működő kereső, természetesen.
Ezeket a vásárlókat nem érdekli a kategóriák elrendezésre, a menürendszerből elérhető termékek végtelen listájára. Ők azt akarják, hogy csupán néhány karakter leütése után azok a termékek jelenjenek meg, amit ők keresnek. Ugyanúgy gondolnak a webshopra, mint például a Google-ra: keresés, a kívánt termék megtalálása, vásárlás, mindez néhány pillanat alatt.
És azzal tisztában vagyunk, hogy…
Iparágfüggő ugyan, de a keresőt használó látogatók aránya tipikusan 5-40% között van. Google Analytics segítségével könnyen utánajárhatunk, hogy nálunk mennyi ez az arány.
Azok a látogatók, akik a webáruházba érkeznek és keresnek, négyszeres, de gyakran hatszoros eséllyel fognak vásárolni is, mint akik “csak nézelődnek”.
A látogatók 20-30%-a nem találja, amit keres, mert az oldal nincs optimalizálva, és nem releváns találatokat kap a webshop keresőjétől. Mivel a Google Analytics ezt az adatot nem mutatja, így a legtöbb e-kereskedő nincs tisztában azzal, hogy mekkora a probléma.
A tapasztalataink szerint bármekkora is a keresőt használó látogatók aránya az oldalon, a jó kereső megoldással majdnem biztos, hogy az áruház forgalmának több mint a felét ők fogják generálni. Vannak olyan kategóriák, pl. FMCG, DIY, ahol az online bevétel 80%-a a kereső felhasználóktól származik. Minél magasabb a termékszám a kosárban, minél több termék érhető el a webáruházban, annál nagyobb a kereső jelentősége.
Nem túlzok, amikor azt mondom, hogy a kereső az egyik legfontosabb alkotóeleme a hatékonyan működő webshopoknak.
Azzal, hogy a látogatókat hozzásegítjük az áhított termék gyors megtalálásához, növeljük a konverziót és ugyanakkor csökkentjük a vásárlásra fordított időt is.
A kereső optimalizálásával javul a felhasználói élmény. Továbbá, ha segítséget adunk a termék megtalálásához, növelni tudjuk a bevételt, valamint ezek az elégedett vásárlók nagyobb eséllyel térnek majd vissza és vásárolnak a webáruházban újra és újra.
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli