Szállítás és visszaküldés – mire figyelj a karácsonyi időszakban?

Szállítás és visszaküldés – mire figyelj a karácsonyi időszakban?

Karácsonyfák és diótörők minden boltban, ünnepi ajánlatok a webshopokban? Ez csak egyet jelenthet: közelednek az ünnepek, amit vásárlók és vállalkozók egyaránt várnak. Kiemelten fontos időszak ez az online áruházak életében is, ezért hoztunk neked 8 tippet, amiket érdemes figyelembe venni szállításnál és visszaküldésnél, hogy te is kivehess egy jókora szeletet abból a bizonyos tortából!

Mit szeretnének tudni a vásárlók?

Képzeletbeli buyer personánk, Tamás a neten szörfözik, és találkozik hirdetésünkkel egy olyan óráról, melyre párja már régóta vágyik – ez a tökéletes ajándék! Kosárba helyezi a terméket, de még kicsit gondolkodik.

Mit szeretne tudni mindenképp, még a vásárlás előtt?

  • Meddig kell leadnia a rendelést, hogy azt biztosan betehesse a fa alá?
  • Mennyi a szállítási költség?
  • Mennyi a szállítási idő?
  • Milyen szállítási módok közül választhat?
  • Mik visszaküldési lehetőségek és feltételek?

8 tipp, hogy vásárlóid minden felmerülő kérdésre választ kapjanak

1. Rendelés határideje

Potenciális vásárlóid mindenképp tájékoztasd arról, hogy meddig kell leadni rendelésüket, hogy az ajándékok biztos bekerülhessenek a fa alá. Ezt megteheted egy popup segítségével, egy üzenetsávval a termékoldalon, vagy jelezheted akár a rendelés leadásnál is.

2. Szállítási költség

Ebben az időszakban a csomagszállító cégeknél a költségek is emelkedhetnek. Alakíts ki te is többféle lehetőséget vevőidnek, például expressz 1 napos kiszállítást is ajánlj magasabb áron, mint a sztenderd 3 napos kiszállítást.

3. Szállítási idő

Webshopodon kiemelt helyen jelezd, hogy a megnövekedett rendelésszám miatt a kiszállítási idő a megszokottnál több lehet – nem érdemes kicentizni a rendelés leadását. Használhatsz erre bannert is, a lényeg, hogy jelezd feléjük, mert ha nem teszed, sok csalódott vásárlót gyűjthetsz rövid idő alatt.

4. Szállítási módok

Mindig biztosíts többféle szállítási módot – hadd válasszák ki a felhasználók a nekik megfelelőt!

5. Fizetési módok

Szorosan ide kapcsolódnak a fizetési módok, melyből szintén érdemes többet megadnod, viszont nem árt ezt úgy alakítanod, hogy a kártyás fizetés előnyben legyen a többivel szemben.

6. Kellemest a hasznossal

Határozz meg egy olyan értékplafont, ami egy átlagos vásárló ingerküszöbén még belül van, és ahhoz kínálj ingyenes szállítást! Ez egy igazi win-win helyzet: ő úgy érzi, jól járt, neked pedig növeli a kosárértéket.

7. Tájékoztatás

Bizonytalan időszak ez a sok rendelés miatt, ezért próbáld részletesen tájékoztatni vásárlóidat a csomag hollétéről, és arról, hogy időben meg fog érkezni. Amennyiben úgy látod, ez mégsem fog teljesülni, olyan mértékű kárpótlást kínálj neki, hogy ne is gondolkodjon el azon, hogy rossz színben tüntesse fel márkádat.

8. Visszaküldés

Az online vásárlás velejárója, hogy sokszor olyan terméket veszünk, amit nem is láttunk még élőben. Ez magában rejti azt, hogy a megvásárolt termék nem olyan, mint amilyennek gondoltuk, ezért néha élni szeretnénk az elállás jogával, vagy kicserélnénk azt.

Webshoptulajként légy felkészülve, hogy az ünnepek után sokan küldik vissza a megvásárolt termékeket, úgyhogy annak módját és az arra vonatkozó szigorú szabályokat határozd meg, természetesen az erre vonatkozó törvényeket szem előtt tartva.

Most, hogy tudod, mikre kell figyelned, itt az ideje átnézned webshopod, és ha az rendben van, jöhet a karácsonyi készülődés!

(Támogatott tartalom)

mm
Rácz Péter

A Complexpress Logisztika Kft. alapítója és ügyvezetője, Az év webshopja verseny létrehozója.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!