5 tipp ahhoz, hogyan készítsük fel üzletünket a szezonra

5 tipp ahhoz, hogyan készítsük fel üzletünket a szezonra

Az alábbiakban összeszedtünk 5 tippet, amelyeket észben tartva érdemes előre készülni az év végi időszakra, hogy az elkerülhető problémákat valóban el is kerüljük.

Az ünnepek a legtöbb cég és kereskedő számára kiemelt fontossággal bírnak, így nem ritka eset az e-kereskedelem világában sem, hogy a különböző webshopok szezonális kampányokkal hangsúlyozzák ezt az egyébként is forgalmas időszakot. Ez egyrészt kereskedelmi szempontból kifejezetten előnyös, másrészt viszont általában kihívást és olyan problémákat teremthet, amelyekkel gyakran az év többi részében nem is találkozunk. Ilyen lehet például a megnövekedett forgalom okozta leterheltség kezelése akár technikai, akár humán erőforrás szinten, de kihívás lehet az is, hogy kitűnjünk a többi kereskedő közül egy olyan időszakban, ahol a piac legtöbb résztvevője plusz erőforrást tesz a marketingtevékenységbe.

1. Használjunk landing oldalakat!

Landing page-ek használata a kampányok során több szempontból egyszerűsítheti a működést. Egy külön oldalra új designt tervezni a kampány kezdete előtt, és annak lezárás után is célravezetőnek fog bizonyulni, mivel így magán a webshopon nem kell változtatni. Emellett pedig az aktivitás mérése is pontosabb eredményt tud adni, ha a promóció saját landing oldalon található.

Jó példa erre a Rossmann weboldala, ahol az aktuális lojalitáskampány mindig egy elkülönített landing page-en szerepel – ezzel egyértelmű a vásárló számára, hogy hol tájékozódhat a promócióról. Mivel a fejlécből és láblécből át lehet kattintani, egy egyszerű böngészés során is könnyen rábukkanhatunk.

5 tipp ahhoz, hogyan készítsük fel üzletünket a szezonra

Landing page kialakításkor érdemes észben tartani, hogy:

  • célravezető az ehhez tartozó designt az eredeti website-hoz illeszkedően kialakítani,
  • valamint szintén hasznos lehet néhány, shopra visszavezető linket elhelyezni rajta.

2. Ne csak desktop megjelenésre tervezzünk!

Egyértelműnek tűnik, de gyakran mégsem az: a promóciós oldal, akár landing page, akár nem, mindig legyen reszponzív, hiszen – főleg egy rohanós, leterhelt időszakban – az emberek hajlamosak tömegközlekedés vagy sorban állás közben intézni az ajándékvásárlást.

3. Készüljünk a fokozott terhelésre!

Szintén egy olyan pont, amely egyértelműnek tűnik, de a hiánya akár nagy problémát is jelenthet: készüljünk fel, hogy adott esetben kiemelkedő terhelés alatt is megfelelően funkcionáljon a webshop, tehát a checkout folyamatot a teljes promóciós időszakban véghez tudják vinni a vásárlók. Ha a kampány vagy kiemelt időszak előtt szűkösek az erőforrások vagy szorít az idő, akkor ha mást nem, érdemes legalább humán erőforrást, azaz egy fejlesztő csapatot dedikálni a hangsúlyos szezonban a felmerülő problémák mihamarabbi kezelésére.

4. Optimalizáljuk az ügyfélszolgálatot!

Ha megnövekedik a felhasználók és a vásárlások száma, gyakran ezzel arányosan bővül a kérdések, hibabejelentések és egyéni igények száma is. Éppen ezért nem csak rendelkezésre álló fejlesztőkkel, hanem az ügyfélszolgálaton dolgozó kollégákkal is érdemes készülni. Fontos lehet még, hogy kommunikáljuk egyértelműen, hogy kit és milyen csatornán lehet keresni – amennyiben már előre, beérkezésekor igyekszünk minél jobban szétválogatni a megkereséseket, ezek kezelése is hatékonyabbá válik.

Hasonló célzattal érdemes egy GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések, és természetesen válaszok) szekciót kiemelni, valamint ennek a végére egy listát is megadni azokról a témákról, amelyek ügyében érdemes felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

Arról, hogy hogyan lehet minél hatékonyabb és felhasználóbarátabb ügyfélszolgálati rendszert kialakítani a közösségi médiában, korábban egy összefoglalót szenteltünk.

5. Kommunikáljunk egyértelműen!

A lehető legpozitívabb felhasználói élmény elérése érdekében, valamint az előző pontban említett, ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák tehermentesítése céljából érdemes minél több információt egyértelműen kommunikálni a felhasználók felé. Erre jó példák lehetnek a gépház üzenetek (ez esetben természetesen rövidebb szöveget lehet átadni), a kosárban és checkout során elhelyezett feliratok, vagy a megrendelés beérkezéséről visszajelzést adó e-mail. Ezeken a helyeken olyan információkat érdemes feltüntetni, mint:

  • a várható kiszállítási idő, főleg, ha hosszabb, mint az átlagos,
  • a Gyakran Ismételt Kérdések és ezekre adott válaszok, korábbi tapasztalatok alapján,
  • az ügyfélszolgálat elérhetősége, valamint, hogy milyen ügyekben érdemes keresni.
mm
Kóbor Júlia

A BIG FISH Internettechnológiai Kft. product ownere, e-kereskedelmi projektmenedzser.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!