Az Egyesült Királyság egyik feltörekvő online piactere, az OnBuy.com több mint 140 további országra terjeszti ki szolgáltatásait 2023-ig – írja az Ecommerce News.

Magasra tette a lécet az immár európai szinten is jegyzett brit piactér, hiszen eddig leginkább a szigetországban szolgáltattak, vagyis jelentősen kibővítik a területüket a következő néhány évben. Ezzel olyan méretű globális piacterek riválisává válhatnak majd, mint az Amazon vagy az eBay.

A vállalat igencsak jó évet zárt 2020-ban, és minden esély megvan rá, hogy a következő évben az 1 milliárd dollárt meghaladó értékű “unikornis” cégek előkelő sorába lépjen. Mindezt rekordgyorsasággal teszi, hiszen csupán 4 évvel az indulás után elérte a 200 millió euró körüli értéket, és a tavalyi évben 600% körüli növekedést produkált. Ebben nagy szerepe volt a rendkívül sikeres novemberi Black Friday és Cyber Monday akcióknak is, amelyek közel 2,8 millió eurót hoztak a konyhára.

Határ a csillagos ég

Cas Paton, a cég alapítója és vezérigazgatója, akit egyébként a JustEntrepreneurs.co.uk magazin 2020-ban az “év alapítójának” választott, így kommentálta az elért növekedést: “Az unikornis státusz elérése nem könnyű, de az eddigi sikereink azt bizonyítják, hogy el tudjuk ezt érni. 2020 januárjában a vállalatot nagyjából 9 millió, aztán márciusban már 18 millió dollárra értékelték, és a legutóbbi becslések már 240 millióról szólnak. Ha ezen a pályán haladunk tovább, akkor tényleg csak az ég szabhat határt.”

Mark Pearson, az a Fuel Ventures vezérigazgatója és az OnBuy egyik befektetője így nyilatkozott: „Nyilvánvaló, hogy az OnBuy jó úton halad további lenyűgöző sikerek elérése felé az elkövetkező években. Eddigi eredményei és éves növekedése figyelemre méltó. Cas és csapata rendre eléri a céljait és döntögeti a saját rekordjait. Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen dinamikus márkával állunk kapcsolatban, és alig várjuk, hogy az OnBuy komoly globális szereplővé váljon.”

Már 42 országban tesztelik a platformot

2020 júniusban további 5,5 millió euró tőkebevonást hajtottak végre a brit cégnél, amely alapjául szolgál a bővítésnek. Első körben tavaly 42 különböző országban folytak béta tesztek helyi kereskedő partnerek rendszereinek bevonásával.

Havonta nagyjából 600 új kereskedő regisztrált a platformra tavaly. “Ezzel a növekedési tempóval jó úton haladunk afelé, hogy a 84 milliárd font értékű brit e-kereskedelmi piac 5 százalékát megszerezzük. Célunk ezen felül, hogy a globális e-kereskedelem 3,46 trillió dolláros piacán 1 százalékos részesedésünk legyen a következő 5 évben.” – nyilatkozta a vezérigazgató a cég blogján.

Részletes információkat nem közöltek azzal kapcsolatban, hogy pontosan melyik országokban tervezik a terjeszkedést. Magyarországi kereskedőként eddig is lehetséges volt regisztrálni a cég piacterére, de láthatóan nem koncentráltak túlzottan a kelet-európai régióra. Elképzelhető, hogy ez hamarosan megváltozik, és újabb nagy nemzetközi szereplővel bővül a piacterek sora.