Az algoritmusfrissítések hullámvasútjára ugyan nem opcionális a jegyváltás, de az örökzöld SEO technikák segítenek, hogy zivatarosabb időkben is kiegyensúlyozott SEO eredményeket érjünk el. A minőségi tartalom és a releváns backlinkek biztos favoritok, amikhez mindig visszanyúlhatunk. Az alábbiakban nézzünk néhány tartalommal és linképítéssel kapcsolatos módszert, amelyekkel növelhetjük a SERP pozíciónkat és organikus forgalmunkat.

Először vegyünk sorra pár tartalommal kapcsolatos egyszerű technikát, amelyekkel levághatsz pár kanyart a top pozíciókért zajló versenyfutásban. 

1.) Frissítsd az oldalaidat „alacsonyan lógó gyümölcs” kulcsszavakkal

Az „alacsonyan lógó gyümölcs” kulcsszavak azok, amelyekre nem a top3-ban renkel az oldalad. Ugyanakkor: valamennyi organikus forgalmat így is rendszeresen generál, tehát nem veszik el a találatok rengetegében. A SEO szoftverekkel jól kiszűrhetők ezek a kulcsszavak. Keresd meg a 4-15. pozícióban rangsorolódó kulcszavakat az oldalaidon, amelyek legalább 100-150 keresettséget generálnak havonta. Ennek az optimalizálási módszernek a hátteréről és előnyeiről itt írtunk korábban.

2.) Aknázd ki a kiemelt kivonatba kerülés lehetőségét

A SEO szoftverek legtöbbje a kulcsszavak kapcsán azt is kijelzi, hogy milyen SERP funkciókban szerepelhetnek. Ilyen kitüntett SERP funkció a kiemelt kivonat (featured snippet), amely a SERP tetején, az organikus találatok előtt jelenik meg, de a Google Képek, Térkép, videós találatok és még egyéb funkciók elérhetőségét is jelezheti a rendszer. Ezek mind olyan SERP „pozíciók”, amelyekre érdemes lehet optimalizálni a tartalmainkat.  

A kiemelt kivonatokra targetálás az egyik leggyorsabb módja, hogy első pozícióba kerüljünk a SERP-en, anélkül, hogy hatalmas optimalizálási erőfeszítéseket kellene végeznünk. 

Hogyan szűrd ki a kulcsszavakat, amelyek a legkönnyebben a kiemelt kivonatokba kerülhetnek? A SEO szoftveredben szűrj le azokra a kulcsszavakra, amelyeknél elérhető a featured snippet funkció, és  amelyek jelenleg 2. és a 10 pozíció között tanyáznak a találati oldalon, azok lesznek amiket keresel. Az 1. pozíció azért nem érdekes, mert ahol top pozícióban szerepel egy kulcsszavad, és kapcsolódik is a lekérdezéshez  kiemelt kivonat SERP funkció, ott nagy valószínűséggel te szerepelsz a snippetben.  (De a SEO rendszer ezt is egyértelműen jelzi).

A tizediknél alacsonyabb pozícióknak pedig az Ahref (2 millió oldalon végzett) felmérése szerint alig 1 százalék esélyük van a kivonatok között landolni. Hogy pontosan milyen elvek szerint érdemes szerkeszteni a  tartalmat, hogy a kivonatok közé kerüljön, arról itt egy jól összeszedett lista

3.) Frissítsd az oldalaid, amelyek forgalmat veszítettek az elmúlt 6 hónapban

Andrei Tit, az Ahref marketingese szerint ennél a lépésnél érdemes azokra az oldalakra fókuszálni, amelyek a legtöbb organikus forgalmat hozzák a konyhára. A nagy forgalmú oldalak közül válaszd ki azokat – a SEO szoftver vagy akár a Google Search Console segítségével –, amelyeknek az elmúlt 6 hónapban csökkent a forgalma. A legegyszerűbb, ha ezeknél az oldalaknál összehasonlítod a fő kulcsszó státuszát a 6 hónappal korábbival, és ha pozícióvesztés történt, akkor ezen kell dolgozni az optimalizálás során. Vizsgáld meg például, hogy az adott fő kulcsszóra, melyek versenytársaidnál szerepelnek az élen,  milyen témában ad többet az ő tartalmuk, mint a te oldalad. 

4.) Találd meg a tartalmi hézagokat

A versenytárselemzés és optimalizálási feladatok egyik fontos eleme, ha azonosítod, melyek azok a kulcsszavak, amelyekre egy vagy több versenytársad is előrébb szerepel. Leginkább azokra vagyunk kíváncsiak, amelyekre az oldalaink a 11-25. pozíció között helyezkednek el, a konkurencia pedig  a top 10 pozícióban. Ez ugyanis belátható távolság. Olyan, amellyel az adott kulcsszavak erősítésével, témák feldolgozásával és bővítésével az oldalainkon kis erőfeszítéssel is versenyelőnybe kerülhetünk másokkal szemben. 

5.) Frissítsd a régi oldalakat, amelyek forgalmat is generálnak

Szűrd ki azokat az oldalakat, amelyek legalább havi néhány tucat látogatót hoznak a weboldaladra, de már legalább egy éve nem estek át semmilyen módosításon! Ha értékes oldalakról van szó, érdemes átfogóbb optimalizálást végezni. De ha alacsonyabb forgalmúak, akkor elég lehet néhány kisebb tartalmi módosítást kivitelezni. Az újrapublikálással jelezzük a keresőmotorok felé, hogy a megújult tartalom miatt érdemes meglátogatniuk és felülvizsgálniuk a kiosztott SERP pozíciót.

A tartalmi tippek után nézzük a linképítéssel kapcsolatos pozíciónövelési technikákat, amiket könnyen és gyorsan be lehet vetni. 

6.) Irányítsd át a 404-es oldalakra mutató backlinkeket

Amennyiben több külső link is mutat olyan tartalmadra, amely már nem található meg az oldalon, akkor sincs gond! Van lehetőség a külső linkek és az ezekből származó forgalom, illetve pozíciónövelő hatás megőrzésére. Keress az oldaladon az eredetihez hasonló, releváns tartalmat, és irányítsd át ide az értékes forgalmat. 

7.) Növeld a belső linkek, csökkentsd az árva oldalak számát

A belső linkek nemcsak a felhasználókat segítenek terelni a tartalomfogyasztás útján, hogy pontról pontra felfedezzék az őket potenciálisan érdeklő témákat és tartalmakat, hanem a keresőmotoroknak tájékozódási pontot jelentenek a tartalmi háló és összekapcsolódó topikok megértéséhez. Szűrd ki az árva oldalakat is – amelyekre nem mutat semmilyen link a weboldalon belül –, és linkelj rájuk más releváns tartalomról. Minél magasabban helyezkedik el egy tartalom a weboldalstruktúrában, linkhierarchiában, annál értékesebbek az innen kiinduló linkek. 

8.) Kutass fel már meglévő márkaemlítéseket, és kérj rájuk hivatkozást

Nagyobb brandek esetében a social listening lehet a megoldás arra, hogy megtalálják a releváns márkaemlítéseket a magyar (vagy más nyelvű) weben, amelyekről nem mutat link a weboldalra, kisebb márkák esetében egy manuális Google keresés is elég lehet az ilyen esetek felderítéséhez. Ezek az esetek az egyik legalacsonyabban lógó gyümölcsöt jelentik a linképítésnél, hiszen a külső tartalom írója már ismeri a márkánkat, az oldalán található releváns említés is, így vélhetően egyszerű lesz megtárgyalni vele a linkelhelyezés feltételeit. 

+1) Javítsd a kritikus technikai hibákat

A rendszeres SEO audittal megelőzheted, hogy technikai okok akadályozzák a pozíciónövekedést. A leggyakoribb SEO hibák javítása legalább olyan fontos munka, mint a tartalmak és a linkek karbantartása, szánj erre is időt. 

A SEO folyamatos figyelmet és fejlesztést igényel több fronton is. A folyamatos munka gyümölcse viszont épp akkor a legédesebb, amikor beüt a krach a SEO színtéren, és megnövekszik a bizonytalanság. Ha következetesen alkalmazod a keresőoptimalizálási alapokat, illetve előre veszed az “alacsonyan lógó gyümölcsöket”, amelyek gyors eredményt hoznak, kiegyensúlyozott teljesítményre és erős digitális jelenlétre számíthatsz változékony időkben is.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.