A német vásárlók mostantól megmondhatják a DHL-nek, mikor szeretnék küldeményeik kiszállítását. Az e-kereskedők szállítási opcióitól független postai prémiumszolgáltatás egyelőre az esti órákban, 20 városban és környékén lesz elérhető, bevezető ára pedig 1,99 euró.

Kereskedőként nem feltétlenül tekintjük elsődleges szempontnak, de ha megpróbálunk a vásárlóink fejével gondolkodni, könnyen beláthatjuk annak létjogosultságát, ha a megrendelő szeretné kiválasztani, mikor kézbesítsék számára a csomagot. A vevők szempontjából teljesen érthető igény ez, hiszen sokuknak állandó fejfájást okoz, hogy például otthoni vagy munkahelyi címükre rendeljenek, illetve hogyan tudnak egyeztetni a futárokkal. Ráadásul bizonyos termékeknél azok méretből vagy jellegéből adódóan a munkahelyi átvétel szóba sem kerülhet, így sokszor első próbálkozásra nem is sikerül a kézbesítés.

Erre a problémára kínál most akár forradalminak is nevezhető, de mindenképp hiánypótló megoldást a DHL. A német postai szolgáltató egyelőre kísérleti jelleggel vezeti be a választható időablakos kézbesítést, mégpedig minden vállalat által kezelt küldeményre kiterjedően, a címzett költségére, függetlenül a webáruház saját szállítási opcióitól. A tesztidőszakban, amelynek időtartamát a vállalat egyelőre nem közölte, a szolgáltatás 20 német városban és és azok agglomerációjában lesz elérhető, 1,99 eurós bevezető áron, a választható idősáv pedig 18-21 óra lesz. Vagyis az opciót választók biztosak lehetnek abban, hogy csomagjaikkal nem munkaidőben, hanem az esti időszakban jelenik meg bejárati ajtójuk előtt a futár. A próbaidőszak leteltével a prémiumszolgáltatás díja 2,99 euró lesz, az idősávokat és a szolgáltatási területet pedig fokozatosan kibővítik majd a cég tervei szerint.

Az új szolgáltatást bejelentő közleményben egyébként Achim Dünnwald, a DHL Parcel vezérigazgatója úgy fogalmazott: egyetlen Németországban aktív logisztikai szolgáltató sem kínál ezzel összehasonlítható opciót. A továbbiakban még jobban szeretnénk összehangolni a csomagok kiszállítását a címzettek igényeivel és kívánságaival, ezáltal pedig könnyebbé tenni az életüket – tette hozzá Dünnwald.

Az előre egyeztetett időpontú kézbesítés egyébként minden bizonnyal a logisztikai szolgáltató számára is jelent némi könnyebbséget, hiszen drasztikusan csökkentheti az első próbálkozás alkalmával meghiúsuló kézbesítések arányát, így kevesebb ismételt kézbesítésre lehet szükség. A prémiumszolgáltatást terhelő – előre online fizetendő – többletdíj pedig elegendő biztosíték arra, hogy a címzett ténylegesen átvegye a küldeményt.

Az idősávos kézbesítés egyébként Magyarországon sem ismeretlen, az Auchan és a Tesco házhozszállítása kétórás időablakokkal dolgozik, ha pedig a tényleges kézbesítés ideje a választottól eltér, a kiszállítás díját nem kell megfizetnie a vevőnek. Arról azonban még szó sincs, hogy a futárcégek közül bármelyik a DHL-éhez hasonló szolgáltatást tervezne itthon indítani.