Nem működött a Tesco házhozszállítása szombat délelőtt, sok rendelést törölni kellett. A hipermarket délutánra elhárította az egyébként négy országra kiterjedő rendszerhibát. A vevőktől elnézést kértek és vásárlási utalványokkal kompenzálják a kellemetlenséget.

Szombat délelőtt kellemetlen meglepetésben lehetett része azoknak, akik a Tesco Online Bevásárlástól várták az ebédnek valót. Többeket reggel sms-ben tájékoztattak arról, hogy európai kasszahiba miatt egy-két órás késéssel szállítják ki a rendelését. Később azonban egy újabb üzenet érkezett, miszerint a rendelést nem tudják kiszállítani, ezért a vásárlók vagy személyesen vegyék át árucikkeiket a kijelölt budaörsi átvevőponton, vagy a Tesco törli azt. Első esetben 1000 forintos, második esetben 3000 forintos vásárlási utalványt ajánlottak fel fájdalomdíjként.

A Kosárérték.hu emailben megkereste a Tesco sajtóosztályát, ahol közölték: ezúton is elnézést kérnek a kellemetlenségekért. Mint írták, szombat reggel közép-európai (Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Magyarország) szinten rendszerhiba lépett fel, melynek következtében nem tudtak blokkot, számlát, szállítólevelet nyomtatni, e dokumentumok nélkül pedig nem indítható el kiszállítás. A hiba elhárítása elhúzódott, így a délelőtti szállításokat törölni kellett. A rendszer kora délután állt helyre, így 14 órakor minden áruházból el tudott indulni a kiszállítás.

A Tesco válasza szerint a rendszerhiba jellegéből fakadóan az sms üzenetben értesített vásárlók csak telefonon tudták a kapcsolatot felvenni az ügyfélszolgálattal, így volt lehetőségük egyeztetni a személyes átvételről vagy a rendelés törléséről. A sajtóosztály szerint több esetben ez meg is történt.

Arra a kérdésünkre, mi történt az összekészített rendelésekkel, ha azt nem vették át a vevők, a sajtóosztály úgy válaszolt: azok a termékek, melyek további értékesítésre alkalmasak voltak (szárazáru, hosszú lejáratú termékek, tej, joghurt stb.), visszakerültek az áruházak polcaira. Azokat a termékeket viszont (pl. pultos csemegeáru), melyeket már nem lehetett értékesíteni, selejtezték.

A Tesco közlése szerint az nem okozott problémát, hogy a kvázi összekészített rendeléseknek várakozniuk kellett, amíg a megrendelők döntöttek, átveszik-e őket, hiszen ez a normál működés esetén is hasonlóképp történik. Amint írják: „minden termék a neki megfelelő helyen, a hűtést igénylők a hűtőben, a fagyasztást igénylők a fagyasztóban” vártak sorsukra. Amennyiben a vásárló jelezte, hogy személyesen át tudja venni a rendelését, a termékek átkerültek a Click&Collect pontra, amely szintén alkalmas a különböző hőmérséklet igényű termékek megfelelő tárolására, hiszen ezek a pontok normál működés szerint is így működnek, rendelkeznek hűtővel és fagyasztóval.

A Kosárérték.hu arról is kérdezte a Tesco sajtóosztályát, mi az oka annak, hogy aki a rendelés töröltetése mellett dönt, magasabb összegű kompenzációt kap, mint aki veszi a fáradságot és személyesen elmegy az átvételi pontra. Válaszukban azt írták: a kétféle kompenzáció oka, hogy az egyik esetben vásárlók hozzájutottak a megrendelt termékekhez, a másik esetben viszont nem. Azoknak „akik el tudtak jönni a termékekért egy 1001/1000 kupont ajánlottunk fel. Ez azt jelenti, hogy egy következő, 1000 forintot meghaladó rendelés után 1000 forint kedvezményt adunk. A 3000 forintos kedvezménnyel járó kupont azoknak a vásárlóinknak kínáltuk fel, akiknek a rendelését törölni kellett, és nem tudtak hozzájutni megrendelt csomagjukhoz” – közölte a Tesco sajtóosztálya.