Ha valaki ma e-kereskedelmi vállalkozás indításán gondolkodik, az első és talán legkomolyabb döntés, amellyel szembesül az, hogy: Mit is fogunk árulni? Sorsdöntő választás lehet, de szerencsére szinte minden platformon megnézhetjük, hogy adott pillanatban melyik termék vagy termékcsalád teljesít a legjobban. Segíthet az is, hogy a nagy online piacterek és bolti rendszerek üzemeltetői (mint a Shopify vagy az Amazon) időről időre közzéteszik, hogy az adott évben melyek a legnépszerűbb termékek egy-egy piactéren, és némi csúszással ugyan, de a dropshipping szolgáltatásoknak köszönhetően akár szinte azonnal, mi is piacra dobhatjuk ezeket a termékeket a hazai, vagy nemzetközi piacon.

A Shopify 2024-es trendjelentésében például részletes áttekintést ad arról, hogy éppen milyen trendek figyelhetőek meg, a legnépszerűbb jelenlegi termékek mellett pedig tippeket kaphatunk arról is, melyek azok a kategóriák amelyeket a jövőben növekvő érdeklődés övezhet majd.

Shopify Top 20

A  20 legnépszerűbb termék toplistája az amerikai Shopify modult használó kereskedők között például az alábbiak szerint alakul.

  1. Vitaminok és étrend-kiegészítők
  2. Bőr- és arcápoló termékek
  3. Smink
  4. Kabátok és dzsekik
  5. Biciklik
  6. Művészeti és kézműves anyagok
  7. Italáru
  8. Parfüm és kölni
  9. Bor
  10. Zokni
  11. Ágynemű
  12. Plakátok és művészeti alkotások
  13. Gyújtóanyagok
  14. Fürdőszobai és testápoló termékek
  15. Főzőedények
  16. Körömápoló termékek
  17. Alsónemű
  18. Gépjármű alkatrészek
  19. Mobiltelefon kiegészítők
  20. Takarók

Mint a fenti listából is jól látható, az elmúlt évben az Egyesült Államok Shopify kereskedői számára a vitaminok és étrend-kiegészítők vezették az értékesítési listát. Az alapvető immunerősítőktől, mint a C-vitamin és a cink kapszulák, a tornatermi teljesítmény fokozására szolgáló edzés előtti formulákig szinten minden bajra találhatunk egy-egy táplálékkiegészítőt. A Google Trendek szerint az alvássegítők, mint a „melatonin gumi” iránt az elmúlt évben jelentősen emelkedett, míg a „magnézium spray előnyök” iránti keresések 300%-al növekedtek. Mindez jól mutatja, hogy egyre nagyobb az érdeklődés az új módszerek iránt, amelyekkel ezeket a kiegészítőket be lehet építeni a napi rutinba.

Varázsszavak, mint a TikTok és a  B2B

A kiegészítő termékek egy másik előnye, hogy minden méretű vállalkozás számára elérhetőek. A szóló e-kereskedelmi vállalkozók otthon készíthetnek gyógynövényes készítményeket és népszerűsíthetik azokat a TikTokon, ugyanakkor számos nagy cég cég is jelen van a B2B piacon, akik szívesen fogadják a viszonteladó kiskereskedők megkeresését.

A bőrápoló termékek egy másik trendi kategória, széles piaci vonzerővel. Az önápolás korában a tisztítószerek, hidratálók, szérumok és maszkok már minden korosztály és nem számára relevánsak. A fogyasztók érdeklődése a bőrápoló termékek iránt, amelyek magas minőségű összetevőket kombinálnak etikai, fenntartható és állatkínzás-mentes gyakorlatokkal, folyamatosan nő. A „hialuronsav szérum”, „vegán bőrápolás” és „retinol” bőrápolási trendek iránti keresések mind növekednek.

2024 elején a Google keresések a „csiganyálka” iránt lassan a reflektorfénybe kerültek. A csiga lábából származó csiga nyálkát tartalmazó termékek segíthetnek serkenteni a kollagén termelést és csökkenteni a bőrpírt. A Google Trends szerint a „csiganyálka” iránti keresések az elmúlt évben az Egyesült Államokban több mint 1900%-kal nőttek, újévkor elérve az érdeklődés csúcspontját. A smink szinte mindig trendi termék kategória volt, amely új eszközökkel és technikákkal folyamatosan újraértelmezve a kategória piacát. Tavaly az ajakfény vezette a trendi termékek listáját, és bár a havi átlagos keresések enyhén csökkentek, a 2022 közepe óta tartós keresési érdeklődés azt jelzi, hogy ez a kozmetikai termék továbbra is trendiek maradnak a közeljövőben is.

Termékek felszálló ágban

Az Amazon ha lehet, még a Shopifynál is komolyabban veszi a felszálló ágban lévő termékek megtalálását a leendő vállalkozások számára. A folyamatosan frissített termék ajánlójukban, mindjárt öt, kifejezetten erre a célra készített szolgáltatásra is felhívják az érdeklődők figyelmét. Az Amazon legnépszerűbb termékek listája az áruház legnépszerűbb termékeit rangsorolja az aktuális értékesítési adatok  alapján. Használjuk ezeket a listákat a legjobb online eladásra szánt termékek megtalálásához és új termékötletek generálásához.  Bátran kísérletezzünk és nézzünk szét, hogy ötletünknek van-e potenciálja az adott terméjkcsoporton belül. Ezek listák folyamatosan frissülnek, ezért nem árt folyamatosan visszatérni az éppen legnépszerűbb termékek rangsorához, és ha kell ehhez igazítani a beszerzési stratégiánkat!

Az egyes termékekhez tartozó Best Seller Rank ellenőrzésével minden egyes termék, termékkategóriában mért népszerűségét ellenőrizhetjük, a kézi kutatáshoz minden osztályban írja be a termék kulcsszavakat az Amazon keresősávba az első oldal eredményeinek megkapásához.

Jó kiindulópont lehet a termék részletező oldal „Termékinformáció” részének megtekintése, a termék BSR-jének megkeresése és részletes jegyzetek készítése. Figyelem, egyes termékeknek több BSR-je is lehet, ha azok több kategóriában is szerepelnek.

Akarunk-e óránként frissülő listát?

Hasonlóan az egyes termékek iránti kereslet változást követhetjük szemmel a Movers and Shakers listákon, ahol az elmúlt 24 órában legtöbbet keresett termékeket listázza dinamikusan, és ahol bármelyik termékkategóriában láthatjuk a 100 legfelkapottabb termék listáját, azok korábbi rangsorával, a rangsorban bekövetkező változásaival. De szűrhetünk az adott termék árának változására is, valamint megnézhetjük a legtöbb értékelést vagy csillagot kapott termékek listáját is. Segítségünkre lehet még a kutatásban az Amazon Hot New Releases, óránként frissülő listája is, ahol a piacterekre frissen kikerülő és nagy érdeklődésre számot tartó termékeket listázza a cég, vagy az Product Opportunity Explorer szolgáltatás is, amelyhez már rendelkeznünk kell Amazon eladói fiókkal és segítségével számos egyéb paraméter szerint végezhetünk kategóriánkénti piackutatást.

És hogy melyek a jelenleg legnépszerűbb termékek az Amazonon?  A már említett Best Seller lista alapján, a Shopifyhoz hasonlóan, az Amazonon is a Szépség és személyes ápolási termékek a legkelendőbbek. Hajnövekedési olajok, bőrápolási termékek, műszempilla, szempillaspirál, bőrhidratálók, ránctalanító termékek, smink, bőrradírok és vattafák.

A Top 5 termékkategória jelenleg a következőképpen alakul az Amazon amerikai piacterein:

  1. Szépségápolás
  2. Konyha és étkezés
  3. Autó
  4. Ruha, cipő és ékszer
  5. Elektronika

A Shopify és Amazon piacterei mellett persze nem árt szétnézni az egyre komolyabb nyugati nyomás alá kerülő kínai piactereken felkapott termékeknek is, mind a Temu, mind az Alibaba listázza az éppen legjobban fogyó termékek listáját az oldalain, de természetesen hatalmas segítség lehet a piackutatásban a már említett Google Trends is, ennek használatáról találhatunk viszonylag közérthető, abszolút kezdők számára is használható összefoglalót a wix.com vonatkozó blogbejegyzésében is.

Azt azonban ne feledjük, a legnépszerűbb termékek folyamatosan változnak. Ami ma trendi, az holnap már nem feltétlenül lesz. Ezért nem árt már a legelején úgy felépíteni vállalkozásunk üzleti modelljét, hogy folyamatosan reagálni tudjunk ezekre a változásokra és ha szükséges, időben változtassunk termék portfóliónkon  a tartós siker elérése érdekében.