TikTok-tippek kis- és középvállalkozások számára

TikTok-tippek kis- és középvállalkozások számára

Számos, a kis- és középvállalkozások marketingtevékenységét támogató tartalommal és fejlesztéssel állt elő az elmúlt hónapokban a már több mint egymilliárd fős aktív felhasználótáborral rendelkező TikTok. 

A népszerű videós platform fejlesztői az elmúlt hónapokban sem tétlenkedtek, és még az év vége előtt meglepték néhány újdonsággal az üzleti fiókok üzemeltetőit. A kkv-szektor szereplői kétségkívül sokat profitálhatnak abból, ha sikerül megszólítaniuk a platform felhasználóit, hiszen a TikTok az elmúlt néhány évben egyre nagyobb kereskedelmi potenciálra tett szert. A cég adatai alapján a felhasználóik 39 százaléka fedezett már fel új termékeket és márkákat a TikTokon, 77 százalékuk azt tervezi, hogy az idén karácsonykor meg is vásárol valamilyen itt megismert terméket, 47 százalékuk pedig már meg is tette ezt.

Small Wins

A Small Wins (apró sikerek) csomag a TikTokon legnagyobb népszerűségnek örvendő kis- és középvállalkozások által készített tartalmakból kínál válogatást azok számára, akik szeretnék megtanulni, hogyan készíthetnek hatékony marketingtartalmat a platformra. A klipválogatás darabjai nem csupán a TikTok marketing- és sales célú felhasználásának lehetséges módjait mutatják be, hanem kreatív tippekkel is ellátják a felhasználókat.

„A világ különböző részein üzemelő, sikeres kisvállalkozások által készített videók segítségével azt kívánjuk bemutatni, milyen értéket képvisel a TikTok a kkv-k számára, hogyan használhatják fel a vállalkozók a platformunkat az üzleti növekedés érdekében, és hogyan válhatnak az apró sikerek igazi sikertörténetekké” – áll a vállalat honlapján. „A különféle területeken tevékenykedő vállalkozók – például egy kétmilliós követőtáborral rendelkező pék, vagy egy gyakorlatilag egyik napról a másikra világhírűvé váló gyertyaöntő – sikerei jól mutatják, hogy a TikTokon a sok kicsi valóban sokra megy.”

A Share to TikTok bővítése

A TikTok újabb vállalatok termékeivel bővítette a 2019-ben elindított, Share to TikTok szolgáltatásba integrált tartalomgyártó és -szerkesztő programok körét. A Share to TikTok API-ja lehetővé teszi, hogy a felhasználók a különböző cégek szoftvereivel készített klipeket közvetlenül az adott programok kezelőfelületeiről töltsék fel a platformra, jelentősen megkönnyítve ezzel a tartalomgyártást.

A fejlesztés révén további eszközök és sablonok állnak rendelkezésre, amelyek különösen azoknak a vállalkozásoknak lehetnek hasznosak, amelyek professzionális videó-szerkesztőkkel készített tartalmakkal szeretnék felhívni magukra a TikTok-felhasználók figyelmét. Ugyanakkor nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a jó minőségű, profin összeállított tartalom önmagában még nem elég a sikerhez: a TikTokos hirdetések akkor lehetnek igazán hatékonyak, ha organikusan illeszkednek a felhasználói élménybe, és összhangban vannak az aktuális trendekkel, azaz ha gyártóik a platform üzemeltetőinek tanácsát megfogadva „nem reklámot, hanem TikTokot” készítenek.

A bővítésnek köszönhetően már a Clipchamp, a Combo, a Grabyo, a Kapwing, valamint a Mobcrush segítségével gyártott, illetve szerkesztett tartalmak is egyetlen kattintással feltölthetők a TikTok felületére, és a hírek szerint hamarosan az LG U+ idén piacra kerülő, felhő alapú platformja is csatlakozik majd a szolgáltatáshoz.

Made for TikTok

Ez a klipsorozat szintén praktikus tartalomkészítési tippeket kínál a kis- és középvállalkozásoknak, lehetővé téve számukra, hogy hatékonyabb marketingkampányokat futtathassanak a videómegosztó közösségi oldalon. A Made for TikTok (TikTokra készült) sorozat videóiban a content előállítás nagyágyúi látják el tanácsokkal az érdeklődőket: az elsőként közzétett klipeket például a több mint egymillió követővel rendelkező filmrendező, David Ma készítette.

Az első videókban szó esik a különböző szubkultúrákat célzó niche marketingről, a fogyasztói elkötelezettségről, a kommentekről és a közös tartalomgyártásról is. A könnyed, a platformra jellemző stílusban készült videóknak köszönhetően a vállalkozók a TikTok hangulatára is ráérezhetnek.

Promote és Spark Ads

A Promote nevet viselő új eszköz szintén jelentős támogatást jelenthet a TikTokos marketingkampányok eredményes lebonyolításában. A Promote segítségével a vállalkozók meghatározhatják, milyen célt szeretnének elérni (a megtekintések, a vállalkozásuk weboldalát felkereső felhasználók vagy a követőik számát akarják-e növelni), milyen célközönséget szeretnének megszólítani, valamint azt is, mekkora összegből, és mennyi ideig kívánják futtatni az adott kampányt.

A Spark Ads ehhez hasonlóan működik, viszont annyiban többet tud a Promote-nál, hogy (az adott klipek készítőinek engedélyével) más tartalomgyártók videói is népszerűsíthetőek vele, illetve több beállítási lehetőséget kínál fel a célkitűzések és a célközönség meghatározásához.

Sikertörténetek és marketingoktatás TikTokon

Azoknak a vállalkozóknak, akik a tartalomgyártás mellett a tartalomgyártókkal való együttműködésről is szeretnének többet megtudni, feltétlenül érdemes elolvasniuk a TikTok honlapján néhány hete közzétett, The Roundup című rövid tanulmányt is. Az anyag öt céges esettanulmányon keresztül mutatja be az effajta marketingkampányok előnyeit, egyetlen kattintással elérhető klipekkel is illusztrálva a mondanivalót.

Amellett, hogy a blogon folyamatosan tanácsokkal látja el üzleti felhasználóit, a TikTok a tervek szerint egy tartalomgyártói marketing oktató programot is elindítana a közeljövőben. Bár a program egyelőre még csak tervezési fázisban van, várhatóan ebből a kezdeményesből is sokat profitálhatnak majd a kis-és középvállalkozások.

Kapcsolódó cikkeink:

mm
Lovasi Gábor

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség külső munkatársa, a Kosárérték magazin állandó szerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!